Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

5-1-2012: Deze week probeert de NOS het rijblik te pluggen. Dat blijft niet zonder gevolgen. Race-idioot Coronel ziet nog wel wat laatste gaatjes die gevuld moeten worden. De parkeergarage. desnoods in een oud grachtenpand. Wat Coronel en de NOS vergeten dat het te parkeren schroot ook nog ergens vandaan moet komen en dat is bv het oosten van het land. En ook daar heeft men lachwekkende problemen: Hier rechts de firma Hein, waar de parkeerproblemen de pan uit rijzen.

En dat dat niet het enige probleem is bewijst een bericht uit oktober 2011: Uit RNW wereldkrant: In Voorschoten is een explosief ontploft dat vastzat aan een flitspaal. Drie mensen raakten gewond, van wie één ernstig. Het explosief was net weggehaald door de Explosieven Opruimingsdienst. Tweemedewerkers van de EOD zijn gewond naar het ziekenhuis gebracht, een van hen is zwaargewond; zijn situatie is stabiel. Volgens ooggetuigen had een van de EOD-medewerkers zijn beschermende pak al uitgetrokken toen het explosief onverwachts ontplofte. De andere gewonde is een lid van de technische recherche. Volgens de politie gaat het om een zelfgemaakte bom. Die was vastgemaakt aan een flitspaal in de bebouwde kom.Locoburgemeester Freddy Blommers van de gemeente Voorschoten heeft ‘met ontsteltenis’ kennisgenomen van de aanslag. Ook het ministerie van Defensie, waartoe de EOD behoort, heeft geschrokken gereageerd op het incident.

Dan heeft domroep NOS nog wat: Op de snelweg A2 bij Abcoude is een dode gevallen na een achtervolging door de politie. De bestuurder van de auto die werd achtervolgd, was na het tanken in de buurt van Culemborg weggereden zonder te betalen.

De pomphouder belde de politie en die zette de achtervolging in.

De auto reed ter hoogte van Abcoude op een file in. De bestuurder van een stilstaande auto kwam daardoor om het leven. Ooggetuigen: Een verslaggeefster van RTV Utrecht meldt op basis van informatie van ooggetuigen dat de politie met opzet een file heeft veroorzaakt om de benzinedieven te kunnen pakken. Meer lezen:

Op het forum van Forum.foknl: staat ook nog een toepasselijke reaktie. Men verwijt de politie nu opzettelijk een file gecreëerd te hebben met een dodelijk ongeval als gevolg. Nou, daar heeft de automaffia de politie niet voor nodig.

Nog een NOS-bericht: De politie heeft vannacht na een langdurige achtervolging tussen Gorinchem en Utrecht twee mannen aangehouden. De auto met Frans kenteken ging ervandoor bij een politiecontrole op de A27 bij Nieuwegein. Meer lezen:

Volvo, aldus hun reklame, bouwt een systeem in dat de hulpdiensten belt als er een ongeval met het rijblik gebeurt.
Daar houdt men dus al rekening mee.

Het wordt tijd dat de AOD (Auto Opruim Dienst) eens flink ingezet wordt. Overlast overal. Een mooi voorbeeld is dit asoblik. De gemeente Renkum heeft op de Bram Streeflandweg straatmeubilair geplaatst dat fietsers de gelegenheid moet geven rechts te rijden. Deze oliejunk blokkeert deze mogelijkheid, terwijl men parkeergelegenheid heeft op eigen terrein. Zelfs voor twee verplaatsbare wegversmallingen.

Uit RNW wereldkrant: Automatische rem op auto hardrijder. Rijkswaterstaat doet proeven met een snelheidsslot voor hardrijders. Het slot werkt als een begrenzer op de auto, die ingrijpt als de bestuurder de maximumsnelheid overtreedt.

En dit is niet het enige voorbeeld. En het zijn juist de beter gesitueerden met een goede opleiding die hun vette reet afvegen met de verkeersregels. Opvallend is het  tijdstip van publicatie van deze nieuwe "maatregel", waarmee ongetwijfeld weer geknoeid kan worden.


Waarom zouden fietsers zich dan wel aan de door de automaffia opgestelde verkeersregels houden?

Soms durft er iemand te reageren op de voormalige weblog, meestal met slechts ongefundeerde losse flodders. Zoals deze:


Eder (iemand uit Ede) reageerde: De Willem Dreeslaan is Ede is niet geschikt voor trams, het winkelcentrum zit in de weg. En u legt spoor aan dwars over een tankstation.

Fietsers hebben maling aan dit tuig, laat de chaos in deze buurt nog maar lang bestaan. Veel gekrakeel rond de Schelmseweg en Utrechtseweg. Taskforce verkeer, Ideëen rond een maisveld, bandopspanning, groengas, men weet het allemaal niet meer. Nog twee voorbeelden van tuig dat eigenlijk afgeschoten zou moeten worden. Geen parkeerplaats?
De NOS had een oplossing en ook daar geldtVOL = VOL!


De "autobahn", heel Nederland "geniet" nu nog van Hitlers uitvinding.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over klimaatkombi.
Mail