Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

En vandaag 7-2-2012 wéér de Zwitsers die de opgevoerde tram zouden moeten redden. Een filmpje van het journaal toont de hopeloze onkunde van de domroep. Het begint met een fragment in een "Schneeschleuder" tijdens een "Raumfahrt" op pakweg 2000 m + NAP, daar waar zelfs in de zomer nog sneeuw ligt. Vermoedelijk de Matterhorn-Gotthardbahn (MGB). Doordat er deze winter TWEE METER sneeuw viel en dus lawinegevaar bestond, heeft spoorverkeer daar dagenlang stil gelegen. Daar hoor je de NOS niet over. Het fragment duurt maar kort en dan volgen beelden van een Zwitsers station. Het valt op dat treinstellen (de opgevoerde trams) totaal ontbreken. Het is daarom voor de Zwitsers een eitje om bij defekten simpel het defekte deel te vervangen en niet een compleet treinstel van ZES bakken.

.

Ook ter sprake komen de hoge bedragen die de Zwitsers uitgeven voor het spoor, deels door de moeilijke geografie (bergen), maar ook de vrijwel overal aanwezige infrastruktuur, noodzakelijk om de verwende Hollandse kak in de winter van liflafjes te voorzien. En dus komt de onkunde weer boven drijven. Een twitteraar, een van de weinige slimmerikken, legt uit dat noch NS, noch Prorail ook maar enige invloed hebben op de problemen:

Vraag: Wordt niet elk belangrijk wissel al verwarmd bij dit weer?

Antwoord: Dat zou wel het geval moeten zijn. Maar ijsbrokken vallend van treinen smelten niet door de wisselverwarming. Tweet:

Uit RNW wereldkrant, april 2011: Bouw ‘s werelds langste spoortunnel begonnen. ............De spoortunnel tussen Oostenrijk en Italië wordt 55 kilometer lang en is de langste ondertunnelde treinverbinding ter wereld.

En dit hier dan? 57 km. Het gaat er natuurlijk niet om wie de langste tunnel heeft, het gaat er om wat je er mee wilt. Beide zuidportalen verbinden de "knoflookzone" met noord-Europa. Om de tomaten en sinaasappels uit zuid "Knoflokistan" naar bekakt Noord-Europa te brengen. En hopelijk vermindert dat de stroom van vrachtwaggels die olie uit het midden-oosten slurpen.

Energie zat in de omgeving van de NEAT-tunnels (waar de Nederlandse wikipedia ook al geen raad mee weet), want lang voor de kernenergie was uitgevonden reden de treinen daar al elektrisch. Voor echte informatie moet je dus bij de Duitse wikipedia zijn.

Net als de informatie over duurzame energie. De VVD ging deze morgen weer in "diskussie" met de PvdA over de nieuwe kerncentrale van Prins Kernafval. Nou ja, "diskussie"?

Zowel is de VVD tegen, als de PvdA vóór. Wie het weet mag het zeggen. Voorlopig rijdt onderstaande construktie ook op duurzaam opgewekte stroom, zoals al zo vaak aangegeven. Zelf opwekken (dmv participatie bv) is de enige remedie.

Dan is er nog een malloot uit "De wereld draait door" die ook niets anders kan dan kankeren. Gelukkig kan deze Sjaggerijn niet "EMBED" worden. Kijk maar bij de Volkskrant zelf die de zooi plaatste. Waarschuwing, je schiet er niets mee op.


Wie de problemen begrijpt en niets doet, heeft de problemen niet begrepen.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.