Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

27-2-2013. Kind en verkeersveiligheid is binnen de visie van de ANWB een essentieel onderdeel. Streetwise is op het gebied van kind en verkeersveiligheid het visitekaartje voor de ANWB.

De ANWB waarschuwt voor zichzelf. Streetwise. Bel je de ANWB, dan krijg je een uitgebreid keuzemenu aan je oor, waar streetwise natuurlijk ontbreekt. Op de website is dat niet anders. Zie ook de medeplichtige sponsors.

De sponsor Is bekend. Dit kent toch iedereen?

Door open en eerlijk met kinderen van elke leeftijd te praten over weerbaarheid, relaties en seksualiteit krijgen kinderen de woorden om de dingen te benoemen en dat je erover mág praten.

En wat is nou veiliger, het verkeer of de lentekriebels? Veel kinderen lijden meer onder de waarschuwende en schaamte aanpratende ouders. "Dat mag je nooit meer doen".

Solange es solches #FreiesParkenFürFreieBürger auf dem Schulweg gibt, sind #Kinder #Freiwild im Straßenverkehr.

Kinderporno of modefotografie, waar ligt de grens? -

Die grens bepaalt het kind zelf.

Een voorbeeld van een woongemeenschap. Een logeerpartij draait uit op een gezellige knuffelpartij als één van de kinderen op je rug kriebelt. Meteen reageren de andere kinderen met:
"Doe eens bij mij".
 
Op aanrakingen reageren alle mensen, dus ook kinderen, emotioneel. Twee meisjes van 4 en 6 jaar gaan helemaal los als hun rug gekrabbeld wordt. Als je na 5 minuten stopt met krabbelen protesteren ze met "Waarom zo kort?".
 
Of een meisje van 10 dat vraagt: "Heb jij kinderen?" En meteen daarna: "Dan heb je het zeker nog nooit gedaan".

En hoe de juf er mee omgaat is helemaal lachwekkend. Juf Ank geeft haar eigen invulling aan het thema lentekriebels, en dat valt niet zo lekker bij de ouders van groep 3.
Pak je rekenschrift!!
 
En er zijn nog veel smeuiiger uitdrukkingen van kinderen. Reken daar maar op!

Als nou ook de ANWB nog meewerkt. Dit wel eens door een straat met kinderen zien jakkeren?

Dus je kind zal daar maar spelen!



Na een plat oor krijg je eindelijk een hotemetoot aan je oor en die heeft, net als de voorafgaande telefoniste en het totale Nederlandse klootjesvolk....

Peakoil? Nooit van gehoord.

Net als de ouders van de "Streetwise-kinderen". Bij de scholen staan de ingeblikte ouders twee rijen dik. Waarschuw de kinderen voor de ANWB. Want de ANWB plugt ook het elektrisch rijblik. Dat is mogelijk nog gevaarlijker, want dat hoor je niet aankomen.

Net als de ouders van de "Streetwise-kinderen". Bij de scholen staan de ingeblikte ouders twee rijen dik. Waarschuw de kinderen voor de ANWB. Want de ANWB plugt ook het elektrisch rijblik. Dat is mogelijk nog gevaarlijker, want dat hoor je niet aankomen.

En 2 jaar later probeert de automaffia het opdezelfde school het nog een keer. Men ceëert een probleem en het onderwijs, dat zelf stevig meewerkt aan z'n creatie probeert het met een lapmiddel. In een gemeente waar de tram bewust gesloopt is.

In 1998 werden in Oosterbeek de laatste tramrails weggehaald. Nu rijzen de problemen de pan uit. En de oplossing wordt door de kinderen zelf aangedragen. Het motief van de automaffia?

Gelukkig is dit projekt mislukt dus hoor je het gevaar nog wel aankomen en kun je maatregelen nemen. Niettemin probeert Natuurenmilieu het in 2015 nog eens, maar ook dat verzandt. De beste methoden hieronder...

Schijnbewegingen maken zodat het gevaar zichzelf tegen een boom (of tegen elkaar) tot stilstand brengt. Werkt gegarandeerd. Daarna wegwezen en dat kan snel op een fiets.

En er komt meer leuks, men zit weer in de knel. Uit Ravage-webizine:

Justitie wil alle automobilisten middels digitale nummerplaatherkenning laten volgen. Stichting Privacy First bereidt juridische stappen voor. Lees meer:

Om deze diersoort (ook in de knel) verder te helpen is een simpele doeltreffende methode ontwikkeld:

PUR-schuim werkt, totaal geïsoleerd.

Mocht je Streetwise overleefd hebben dan zijn de verpeegkundigen altijd bereid je een handje te helpen. Informatie over verkeer moet je echter ergens anders halen.

Onze #kinderafdeling heeft een nieuwe elektrische auto mogen toevoegen aan hun wagenpark!

Bedenk wel dat je zeker niet de enige op de weg bent. Een voorbeeld.

Verkehrsunfall auf der Autobahn: Drei Autos sind ineinander gefahren. Die Anfahrt wird für die Feuerwehrleute zur Zerreißprobe. Die Unfallstelle befindet sich in einem Baustellenbereich und die anderen Verkehrsteilnehmer bilden keine Rettungsgasse. Minutenlang herrscht Stillstand und die Einsatzkräfte verlieren wertvolle Zeit. Werden sie noch rechtzeitig eintreffen?

Het aantal verkeersongevallen op het hoofdwegennet is in de afgelopen twaalf maanden opnieuw fors toegenomen. Dat blijkt uit cijfers die de Stichting Incident Management Nederland (SIMN) heeft bekendgemaakt.

Het aantal incidenten waarbij de bergingsbedrijven in actie moesten komen is in de afgelopen twaalf maanden opgelopen naar 25.963. Dat is in vergelijking met vier jaar geleden een toename van 27 procent, meldt het samenwerkingsverband tussen verzekeraars en wegbeheerders. Leer meer:

Overigens doet geen enkele school moeite kinderen andere manieren van transport bij te brengen. Railclub Utrecht doet elk jaar een poging om de kinderen warm te maken voor de trein. Hier links bouwen kinderen zelf een modulebaan op. Die kun je dan samen met anderen tot een grote modelbaan samen bouwen.

Noch biedt daarvoor goedkoop de materialen. En fantasie is gratis. In het filmpje hierboven wordt Märklin M-rails gebruikt. Vrij duur en niet erg flexibel. Op de Renkumse "treindomino" wordt flexrail gebruikt, dat vaak via Marktplaats goedkoop wordt aangeboden. Als er geen aanbod is, kan het beste Peco code 100 gebruikt worden. Let vooral op de code 100, want op code 83 of kleiner ratelen de wielen van Märklin Myworld treinen over de bielzen.

Inmiddels hebben 2 jongens elk een tunneldomino toegezegd, waaraan komende tijd gebouwd gaat worden.

Hier nog een foto van de GmP, ooit in dienst bij de Zwitserse GFM, Gruyère-Fribourg-Morat, (nu TPF, Transport Publics Fribourgois).

Dit kan de oplossing zijn voor het toenemend wegverkeer, dat ook nog elektrisch wil rijden.

Dit transport rijdt al 100 jaar elektrisch. Personen en goederen gecombineerd.

Märklin treinen rijden gammel. Proefrit met bv Roco-materieel geeft veel betere resultaten evenals het gebruik van Peco of Atlas (2e-hands) rail.

Om de trein zonder problemen te laten rijden moet het spoor goed schoon zijn. Dat kun je doen met een gummetje. Je monteert dat op een stokje zodat je overal goed bij kan. Heb je ook een grasveld of een pleintje in je buurt, wat houdt je dan nog tegen? Duur hoeft het niet te zijn. Het enige wat je dan nog nodig hebt is droog weer.

Alle begin is moeilijk, maar met wat boren en vijlen reed na een uurtje de eerste trein onder grote hilariteit van de inmiddels 5 kinderen en 4 volwassenen.

Klaar is het nog lang niet, de modules moeten nog aangekleed worden.

Ook materieel moet nog aangepast worden. Zo rijdt de ICE van Märklin Myworld nog veel te hard voor de wissels die door de kinderen vaak in de afgebogen stand bereden werden. Dat leidde natuurlijk tot ontsporingen.

Ook waren de kinderen en ouders niet gewend aan het feit dat een trein geen rondjes rijdt, maar van de ene stad naar de andere. Maar ook daar wisten de kinderen raad mee.

Bei der Deutschen Bahn laufen Versuche mit Zügen ohne Lokführer. In weniger als fünf Jahren sollen sie aufs Gleis gesetzt werden — noch bevor die Autohersteller fahrerlose Personen- und Lastwagen serienmässig auf die Strasse bringen. Lees meer:

Zie hier wat ook kinderen kunnen maken, goederen- en personenvervoer gecombineerd.

Het systeem benadrukt i.p.v. concurrentie juist de samenwerking om de desastreuze gevolgen van het door egoisme verdorven op olie gebaseerde chaos de kop in te drukken.

De wereld wordt nu weer gestraft. Na 11 september 2001, nog wat andere "terroristische" aanslagen en Charlie Hebdo is Parijs nu weer aan de beurt. Toch snapt de massa er geen bal van. E.e.a. gaat puur om olie. In vroeger jaren werden in het Midden-Oosten corrupte regimes in stand gehouden. Zoals daar was Iran, vroeger Perzië, waar de door de VS op de troon geholpen Sjah en zijn stoephoer Farah Diba samen met een vazal in Irak het voor het zeggen hadden over de naar olie hongerende VS. Ook was daar Afgjanistan, een vroeger Brits mandaatgebied waar ook de Russen trek in hadden, maar dan om heel andere redenen. De VS nam het over, een oliepijpleiding voor het spul uit Oezbekistan naar de Indische oceaan. Het feest begon, het van oorsprong Boedisttische Afghanistan kwam in de greep van de Islamitische Taliban, de poppen aan het dansen.

Dit jaar heeft Railclub Utrecht een bouwplaat ontwikkeld waaruit met eenvoudige materialen een locomotiefloods gebouwd kan worden.

 Verdeeld over de dag kunnen kinderen in groepen aanzitten en onder begeleiding van leden van Railclub Utrecht stapsgewijs de loods bouwen. het eindresultaat kan meegenomen worden. Lees meer:

En er werd massaal gebouwd. Voor mijnbouw is hout nodig om te voorkomen dat uitgegraven ertsgangen instorten. Ook beton om zwaardere constructies te bouwen.

Al deze industrie levert vele bouwuren op. En je handvaardigheid gaat met sprongen vooruit. Je bespaart bovendien veel geld door zelfbouw.


Permaculture is a system of agricultural and social design principles centered on simulating or directly utilizing the patterns and features observed in natural ecosystems. Permaculture was developed, and the term coined by Bill Mollison and David Holmgren in 1968.

It has many branches that include but are not limited to ecological design, ecological engineering, environmental design, construction and integrated water resources management that develops sustainable architecture, regenerative and self-maintained habitat and agricultural systems modeled from natural ecosystems.

Mollison has said: "Permaculture is a philosophy of working with, rather than against nature; of protracted and thoughtful observation rather than protracted and thoughtless labor; and of looking at plants and animals in all their functions, rather than treating any area as a single product system. Lees meer:

Dan de bomen, voor de bouw is naaldhout nodig, vanwege de kaarsrechte stammen. Modelbomen, die maak je zelf veel goedkoper:

Bomen van ijzerdraad en sisaltouw.

Daarbij heb je nodig: een hand- of accuboormachine met een haak in de boorkop, een bankschroef, kniptang en een (hobby)schaar.

Neem een stuk koper/ ijzerdraad van ca. 30cm en ca. 0,7mm dik en vouw het dubbel. Draai de twee uiteinden een keer in elkaar. Klem dit uiteinde in de bankschroef. Je neemt grof touw (vlas, hennep, sisal), in stukken geknipt van ca. 6cm. 

Pluis dit afgeknipt stuk touw van ca. 6cm uit, zodanig dat de afzonderlijke vezels vrij liggen en niet meer in elkaar gewikkeld zijn. Er zijn één à twee stukken uitgeplozen touw per boom nodig.  Verdeel de stukken uitgeplozen touw gelijkmatig, tussen de opstaande lus van koperdraad. Trek vervolgens het koperdraad strak met de boormachine met haak. Het uitgeplozen touw blijft nu klemmen tussen het koperdraadje.

Houdt het koperdraad gespannen en laat de boormachine draaien. Het uitgeplozen touw zal zich keurig verdelen als de takken van een boom. Ga door tot het koperdraadje afbreekt. Knip nu de vezels af zodanig dat een mooie conische boomvorm ontstaat. Doop nu de ‘boom’ geheel onder in de dunne groene latex.Laat de boom uitdruipen en ‘centrifugeer’ de boom tussen duim en wijsvinger. Neem een handje groen strooigoed (geverfd zaagsel, verkruimeld oase, enz.) en strooi het over de boom. Doe dit enkele malen tot de boom niets meer opneemt. Bezoek ook marktplaats voor bomen, die je soms zelf van een bladerdek moet voorzien. Maar wel goedkoop. Bezoek ook elk jaar Eurospoor voor nieuwe motieven. Inspireer ook @GretaThunberg, het Zweedse meisje dat de wereld aan het denken zette.

Heb bijna spijt dat we afgelopen vrijdag, toen we met 35.000 mensen demonstreerden voor het klimaat, niet met de trekker zijn gekomen

En laat je ook inspireren door:


Sommige mensen zijn zo geslepen, dat ze zichzelf in de vingers snijden.


Volg Klimaatkombi op Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal._____________________________________________________________
Mail