Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

23-9-2012. Over reklame hebben we het al gehad. Nu de combinatie met de sociale media. Vooral deze reklame had bizondere gevolgen en dat zijn zeker niet de laatste. Stel, je bent bewoner van de Koopmaarraakstraat in Schuldendijk. Elke week rolt er een stevig pakket met folders in de bus van bedrijven die allemaal het beste met je voor hebben. En met hun eigen bankrekening natuurlijk.

Eén van de folders gaat over een gadget dat je als puber echt niet kunt missen.

De smartphone. En zodra er een nieuw model uit komt, moet je dat beslist hebben. Daar doe je alles voor.

Uit de Stentor: OBERHAUSEN - Bij een Apple-verkooppunt in het Duitse Oberhausen, dicht bij de grens met Nederland, is vrijdag een stormloop gaande op de nieuwe iPhone van Apple. Een Duitse website schat dat enkele duizenden Nederlanders naar Oberhausen zijn gekomen: invasie van Hollanders, kopt de site. Lees meer:

12 maanden 50% korting. Jaja, Hi is op z'n achterhoofd gevallen. Dat betaal je daarna dubbel en dwars terug en daarvoor moet je werken. En dat kan ook. Er zijn bezorgers nodig voor de huis-aan-huis-pulp.

Vervolgens heb je dat ding natuurlijk niet voor Jan met de korte achternaam. Je neemt een account op één of meer van de sociale media. Als je het daar al volhoudt, Twitter houdt bv niet van heftige discussies. En dan kom je misschien wel bij Facebook terecht. Dan hoor je er helemaal bij. Dan wordt het pas echt gezellig. Let even op de namen van de verschillende Nederlandse plaatsen. Valkenswaard (Brabant) en Haren (Groningen). Afstand, een slordige 200 km.

Omroep Brabant hierover: VALKENSWAARD - Na alle ophef rondom het nu al beruchte Project X-feest in Haren (Groningen), lijkt het erop dat er plannen zijn voor een soortgelijk feest in Valkenswaard. Op Twitter en Facebook duiken berichten op voor een party waarbij iedereen zijn eigen drank meeneemt. Lees meer:

Of Elsevier: Relschoppers die zijn afgekomen op het Facebookfeest in Haren, hebben vrijdagavond de ruiten ingegooid van een filiaal van Albert Heijn aan de Kerkstraat. Geen feest, maar rellen in Haren Geen feest, maar rellen in Haren. Vele honderden jongeren hebben zich in het centrum verzameld en gooien met flessen, hekken, fietsen en stenen naar de Mobiele Eenheid. Lees verder:

De reklamefolders worden in het vervolg door de wind verspreid. Daar waar ze vandaan komen. Veel rommeliger dan het daar al was, kan het niet worden. O, en natuurlijk stond twitter ook vol van Project/X. Een "groene" jongen, die later voor nog meer humor zorgt. Hij schreeuwt nogal:

OF DE HEDENDAAGSE BESTUURDERS BEGRIJPEN DE SOC.MEDIA EN JEUGD NIET; SELFFULLFILLINGPROPHESY? Tweet:

De "reporter" blijft schreeuwen: Live: pakt in burger op " ZIJN DE RELSCHOPPERS DAN POLITIE IN BURGER? Tweet:

De "groene" jongen laat ook nog een ander geluid horen: bullshit, trein rijdt ook leeg of electrische auto op altijd duurzamer. Tweet:

De keiharde waarheid, stevig onderbouwd. Nou hoor je het ook eens van een ander:

De volgende waarheid,

Nu zakelijk: UTRECHT - Tien topbestuurders van Nederlandse bedrijven laten vanaf 10 oktober, de dag van de duurzaamheid, 10 dagen hun auto staan.

Hun autogebruik gaat op rantsoen en ze ruilen hun autosleutels in voor het openbaar vervoer en deelauto's, melden donderdag NS en stichting Urgenda, die werkt aan een duurzamer Nederland.

Michiel van Roozendaal, de NS-bestuurder die verantwoordelijk is voor duurzaamheid, hoopt dat veel mensen dit voorbeeld volgen. "Als alle autogebruikers één keer per jaar de trein pakken in plaats van de auto besparen we zo al de CO2-uitstoot van een stad als Arnhem.'' En: "Door slim te kiezen kun je je reistijd besteden aan werken, lezen, ontspannen en ontmoeten in de trein of op het station.''

Low car diet

Het idee voor het zogeheten 'Low car diet' is overgenomen uit de Verenigde Staten. NS, Greenwheels, Regus en Urgenda willen laten zien dat met de verschillende reismogelijkheden de stap naar een duurzame toekomst kan worden gemaakt. Volgens Marjan Minnesma, directeur van stichting Urgenda, is de tijd rijp om over te stappen naar nieuwe vormen van mobiliteit.

"Auto’s delen in combinatie met hoogwaardig collectief vervoer, dat is de toekomst. Delen is goedkoper, zorgt voor minder verbruik van fossiele brandstoffen, minder CO2-uitstoot en geeft ruimte op de weg, in de stad en op bedrijventerreinen'', aldus Minnesma, die erop wijst dat de auto gemiddeld 23 uur dag stil staat en wel geld kost. Lees meer:

Het autotuig is niet alleen lui, maar ook ontevreden en wordt aan alle kanten in de watten gelegd. Geen parkeerplaats voor de achterbankgeneratie? Dan gewoon in het gras.

En hier een nieuw fililaal van Plus, dat ook gewoon afhankelijk is van de oliejunks. Een lokkertje langs de weg en een roltrap om in het filiaal te komen. Biologisch, met een flinke hoop plastic afval. In een echte natuurvoedingswinkel krijg je het ook.

Zonder afval.

Zo wordt het met folders gelokte koopvolk ontevreden. Maar er moet bezuinigd worden en dus: De forensentax:

Z24: De onvrede over de 'forensentaks' klinkt luid. Toch is het een goed plan om deze Vinexsubsidie af te schaffen.

Jeroen de Boer

Een bonte verzameling van lobbygroepen ageerde donderdag nog eens fel tegen het plan uit het Lente-Akkoord om de onbelaste reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer af te schaffen.


Auto-organisaties ANWB, Bovag, Rai en VNA (leasebedrijven), treinclub Rover en de NS, vakbonden CNV, FNV, MHP en werkgeversorganisaties MKB Nederland en VNO-NCW waren eensgezind: weg met de forensentaks.

1) Verkeerde beloning veraf wonen

De onbelaste reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer beloont werknemers die ervoor kiezen om ver(der) van hun werk te wonen.


Uit een analyse van de consequenties van het afschaffen van de vergoeding voor woon-werkverkeer van bureau Muconsult, blijkt bijvoorbeeld dat autobestuurders die op een afstand van 0 tot 5 kilometer van hun werk wonen gemiddeld al 736 euro per jaar vergoed krijgen voor woon-werkverkeer. Dit loopt op tot een gemiddelde van 1.765 euro per jaar bij afstanden tussen de 30 en 40 kilometer per uur. Lees meer:

0 tot 5 km. Je kunt het bijna aanpiesen.

En dan ook nog agressief: Het straatmeubilair in de Koopmaarraakstraat te Schuldendijk.
Het straatmeubilair, ligt in de weg, weg er mee.


Vooruitgang, naar huis twitteren dat je in de file staat.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
MailMail