Op het verkeerde been gezet. Kinderen gaan het redden. Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie.

29-9-2013. En opnieuw heeft het IPCC een ei gelegd.  En opnieuw raakt de wereld in paniek. En weer is daar Marian Minnesma van Urgenda met haar onuitroeibare elektrische rijblik. Die gaan het redden. Vrachtwaggeltjes? Nooit van gehoord. Die dingen gaan bovendien regelmatig liggen.

Gezocht voor event in Dordrecht op do 20juni: auto's en Jeep! Weet jij bij wie we moeten zijn? mail dvdd@urgenda.nl

wat nou als je een elektrische auto hebt die door zonnepanelen wordt opgeladen?

Deze zonnepanelen doen het alleen in de zomer redelijk. Liggen onder een hoek die alleen in de zomer rendement (15%) oplevert. En verder blijft men gewoon energie slurpen.....

Puurgezond lanceert doodleuk een recept met dadels (3500 km)

voor lekkere nazomertaart

En weer komt Breng (een bussenclub) met een "innovatief" produkt: Google glass om gehandicapten hun bus te laten vinden. Dat die bus in de regio van Breng vroeger een tram was, die helemaal niet moeilijk te vinden was en bovendien vracht vervoerde, ontgaat Breng. "Wij gaan daar niet over" is de reactie van de officiele beroepstwitteraar van Breng. Nog meer vaags.

"vervuiler betaalt" meer doorvoeren en met dat geld e- besparing en innovatie stimuleren.

Je kunt beginnen door je (aankoop)gedrag te verduurzamen :-) Verzamel kennis hoe je bij kunt dragen.

Ook bussen gaan regelmatig liggen of zelfs op de fles. En niemand kent het alternatief, het railvervoer. Naar het Zwitserse Sierre rijdt een prima trein. Maar de dom gehouden Hollander moet persé met de bus.

En wat is er mis met de tram? Nederland heeft er mee vol gelegen. Voor een deel zelfs elektrisch. Hier de Arnhemse tram die naadloos aansloot bij de NBM naar Zeist. Een paar tramberichten.

Kinderklimaattop:

Schrikbarend is ook dat steeds weer de jeugd bedonderd wordt. Lekker gemaakt met zonnepanelen en "groen vervoer". Het "groen vervoer" bestaat al 100 jaar maar kan niets met zonnepanelen die in de winter nauwelijks stroom leveren.

Milieugas, zoals een op het verkeerde been gezette bezoeker van de Arnhemse Trolleydag het noemde. Zo'n bus (die bovendien de helft van de brandstof wegsmijt voor koeling) is poeplink en kan geen vracht vervoeren.

Ook Solidez maakte zich schuldig aan deze waanzin. We moeten dus zelf aan de slag. Allereerst het "groene vervoer". Als het aan de bobo's ligt wordt dat de elektrische auto en die gaat vast lopen. In het verkeer zelf en zeker de aanvoer van voeding en bouwmaterialen zal in chaos eindigen. De eerste tekenen dienen zich al aan.

Ernaast hoe het werkelijk zou moeten. Kinderen hebben dankzij de domroep geen idee hoe het dan wel zou moeten. Toch is er hoop. Kinderen fietsen en tonen zo aan dit probleem onder de knie te hebben. Kinderen reizen ook graag met de trein en dat heeft men in Utrecht goed begrepen. Lokale verenigingen ontwikkelen initiatieven om het railvervoer te promoten. Eurospoor 2013:

Minimodules bouwen met Railclub Utrecht
Kinderen tot 12 jaar kunnen hun eigen minimodule bouwen bij Railclub Utrecht. Per groep kunnen kinderen zelfstandig of onder begeleiding
van een ouder in ongeveer een uur de mini-module bouwen. Daarna wordt er een baan van gemaakt en kunnen kinderen er een trein over laten rijden. Wie gaat er ook?

En het is helemaal niet moeilijk. In Nederland heeft uiteindelijk de GTW (Gelenk TriebWagen) zijn intrede gedaan en ook die is modulair opgezet. Het motorgedeelte van zo'n GTW is een vierkante bak met wielen en alleen gebrek aan fantasie beperkt je. Hier de toekomstige vergadertijgers met een imitatie van de huidige politiek. Ernaast het alternatief, ook leverbaar in elektrische uitvoering.



Dat railvervoer veel meer kan bewijzen weer de Zwitsers waar een GTW wel vracht vervoert.

Nogmaals: "Wij gaan daar niet over" is de reactie van de officiele beroepstwitteraar van Breng.

Dat railvervoer kan bovendien gevoed worden door biomassa en dan kan ook de warmte benut worden. Bij geen hond is zoiets bekend. Nederland krijgt dan ook te maken met een gat in de energievoorziening als men blijft inzetten op louter zon en wind. Die is er nl niet altijd. En dan mogen de bij de groene jongens en meisjes gehate kolencentrales bijspringen.

Dan zijn de rapen pas gaar.



Bij Vroege vogels toch een slim geluid. Waar winnaars zijn, zijn ook verliezers. Voor de rest is de uitzending een onverstaanbaar gekakel dankzij het hysterisch gehinnik van Janine. Zodra het gesprek weer te volgen is, komen het elektrisch rijblik en zonnepanelen weer op de proppen. Veel vaag gezwets dus.

Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.


Vroeger hadden kinderen snotneuzen, tegenwoordig hebben snotneuzen kinderen.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
Mail