Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

27-2-2013. Kind en verkeersveiligheid is binnen de visie van de ANWB een essentieel onderdeel. Streetwise is op het gebied van kind en verkeersveiligheid het visitekaartje voor de ANWB.

De ANWB waarschuwt voor zichzelf. Streetwise. Bel je de ANWB, dan krijg je een uitgebreid keuzemenu aan je oor, waar streetwise natuurlijk ontbreekt. Op de website is dat niet anders. Zie ook de medeplichtige sponsors.

25-9-2017 En nu is er Shell die de jeugd manipuleert. Men verliest terrein.

Shell en andere fossiele bedrijven zijn steeds vaker te vinden op (basis)scholen. Ze leveren lesmateriaal, geven gastlessen, verzorgen excursies. Ze organiseren zelfs jaarlijks terugkerende festivals, zoals Shell Festival Generation Discover. In het lesmateriaal van fossiele bedrijven schemert één boodschap door: we blijven nog heel lang afhankelijk van kolen, olie en gas. Is dat de boodschap die we kinderen willen meegeven? Óf willen we kinderen voorbereiden op een leven met schone energie?

Kom naar de creatieve klimaatparade: “Ontmasker Shell”

Ben je grootouder, ouder, kind of bezorgd om het klimaat? Kom zaterdag 30 september naar Den Haag voor een vrolijke klimaatmars. 

We laten onze stem horen op een symbolisch moment: de zaterdag voordat Shells jaarlijkse greenwash kinderfeestje Generation Discover losbarst op het Malieveld. We zeggen de minister:

“Bedrijven die nog steeds winst maken met kolen, olie en gas, horen niet voor de klas. De fossiele industrie is schadelijk voor de toekomst van kinderen en heeft daarom niets te zoeken tussen onze kinderen. Zet fossiele bedrijven op de zwarte lijst van (basis)scholen. Net als de tabaksindustrie.” Lees meer:

Na een stevig onweer bijgewerkt 31-5-2016. 'Mama heeft een auto gekocht' en zo een dodelijke ontwikkeling in gang gezet. Kortzichtig egoistisch gedrag. Men kijkt niet verder dan z'n neus lang is.
Wie een auto koopt gaat nooit meer met het openbaar vervoer, laat staan het OV op het (smal)spoor.

Vlak de ANWB en Shell niet uit, zij zitten beiden in het complot. ANWB Streetwise. Infiltreert ook op scholen.

Daarbij komt:

Moeders die in een vlaag van verstandsverbijstering een auto kopen en hun kind zelf les geven krijgen de rekening nog gepresenteerd. Een kind in een auto is geïsoleerd, in het OV en op school kan het andere kinderen ontmoeten.

De Zuid-Hollandse RTM is in 1965 gestopt. De NBM in 1946, NZH in 1961 en de LTM in 1949.

Conclusie: Smalspoor is er in Nederland ook helemaal niet meer.

Dat betekent ook dat verreweg de meeste vracht over de weg gaat. Banden, die gaandeweg in zee verdwijnen. Om over CO2 en de weersextremen maar te zwijgen. Onweersbuien worden elk jaar heftiger. De Duitsers spreken al van natuurrampen.

Neem daarbij de tuinen die betegeld worden en de ramp is compleet. Dit alles krijg je gratis bij een pooierbak. Kinderen worden door ouders opgejut mooie kleertjes te kopen. Politie pakt al verdacht uitziende personen in zo'n brullend monster op. Staal op staal geeft nog altijd de laagste rolweerstand. Lees meer:

Dit leuks wordt gepresenteerd door de overheid:

Nederlandse wegen, vaarwegen, sluizen en bruggen in 2030 volledig #energieneutraal -  https://t.co/ErecI2LfpV

Wie hier een trein ziet, mag het zeggen.

Zelfs de vrachtwaggel ontbreekt totaal. Uitspraak van een bewindspersoon. Treinfeiten.

Stalen wiel op rail

0.0002...0.0010

Autoband op wegdek

0.010...0.035

Autoband met lage rolweerstand

0.006...0.009

Tube 22mm met 8 bar

0.002

Raceband 23 mm met 7 bar

0.003

Toerband 32 mm met 5 bar

0.005

Antilekband 37 mm met 5 bar / 3 bar 0.007 / 0.01

De bewindspersonen ontgaat dit totaal, opgejut door de automaffia. Lara de Brito, Sharon Dijksma, Melanie Schultz zij allen zijn gevoelig voor mooi blik.

@transenv @MathiasB9 Benieuwd naar verbruik van vrachtwagens die 620 pk onder kap zitten hebben.Dit zijn eerder kleine vrachtwagens geworden

Truckmakers face record EU cartel fine. Also trucks haven't improved fuel economy for 20 yrs https://t.co/VxHhcFAaSv https://t.co/KV8bDaIeiX 

Winst voor milieu en besparing voor automobilist. opent slimme bandenpomp

Dijksma wil Europees fonds voor elektrische bussen via
Zie hoe ze staat te kwijlen bij een pooierbak.

20-5-2016: Iedereen elektrisch. Lowcardieet, weer half-Engelse onzin. En niet alleen de naam van deze term. Lowcardieet. Twee talen in één woord.

Een andere term stamt uit het Duits, bij het grootste deel van het klootjesvolk onbekend. Evenals de opwekking van de benodigde energie. Elektriciteit. Van wind heeft men nooit gehoord.

De GmP. Goederentrein met Personenvervoer neemt verreweg de grootste behoefte van het transport over. In Holland onmogelijk met de automaffia. Men sloopte een compleet smalspoornet.

Lowcar betekent 241 m2 per pooierbak, overheid rekent al meer dan twee roestige bakken per huishouden, parkeergelegenheid, wegen enz. Nocardieet (blikloos) is de beste oplossing. Waterafvoer met de steeds heftiger wordende hoosbuien is op het spoor een eitje. Als je echt wil. En daaraan wordt getwijfeld. Grootschalig egoisme.

Zie hoe NS het in 2018 gaat doen en een dikke middelvinger opsteekt naar de auto- en oliemaffia. Als de domme politiek een beetje meewerkt. En ook daaraan wordt getwijfeld.

24-4-2016. Opnieuw negeert een supermarkt, Lidl in dit geval, goederenvervoer per spoor. Pal naast het spoor is er een prima mogelijkheid de trein hiervoor te benutten. Net als voor Karwei en een aantal andere bedrijven. Maar de politiek wil niet. Lees meer.

Uit die Stentor: DE STEEG - Zet een streep door de plannen die moeten leiden tot (veel) meer goederentreinen door onder meer de gemeente Rheden. Dat dringende verzoek doet het Rhedens college van burgemeester en wethouders in een brief aan de onderhandelaars in Den Haag. Lees meer:
Automaffia gestraft met koekje van eigen deeg.

En de automaffie slaat ook de hand aan zichzelf. Dicke Luft im Auto

Das einzige, was dem Fahrer hilft, ist rechtzeitig auf Umluft zu schalten: Feinstaub belastet am meisten die Autofahrer, wie Verkehrswissenschaftler Marc Lüke herausfand. Am höchsten sind die...
Lees meer:

En niet alleen daar: Weer meer verkeersongelukken, waarschijnlijk door smartphone - https://t.co/EpHVNQsvvG Wraak! ??

Smartphone in de trein probleemloos te gebruiken en zelfs met gratis Wifi ondersteund. Maar de automaffia blijft mopperen. De trein is duur en heeft meer "nadelen". Op de Weblog van Sunweb/Snowplaza staat een artikel met alle voor- en nadelen van treinreizen naar de Wintersport door Joanne Wissink.

Nadeel #1: Slepen met spullen
In de auto gooi je alle ski’s in de skikoffer op het dak, met de trein moet je alles zelf dragen. Tips over hoe je dat aan kunt pakken kan je terugvinden in mijn blog: ‘Hoe neem je ski’s mee als je met de trein of bus op wintersport gaat’

Nadeel #3: Het is duur
De trein is duur en dat is ontzettend jammer. Om de trein toch betaalbaar te houden doe je er goed aan om vroeg te boeken. Vaak kan dat pas drie maanden van te voren, maar kun je wel al eerder een voorboeking doen. Ook helpt het als je niet gebonden bent aan reizen op zaterdag. Zoek dus even uit welke dag je het best kunt gaan.

Met de bus ga je sowieso niet. De kamerplanten moeten persé naar de wintersport. En als je je zin dan toch hebt doorgedrukt, kun je als je met de trein gaat skispullen huren, de oliejunks betalen € 300.-/mnd. Je kunt die € 3600/jr dan besteden aan professioneel materiaal. De rest van je bagage gaat in een rugzak. Zo verziekt de automaffia het klimaatakkoord.

Voordeel #3: Blije kinderen
Zijn we er al bijna? De autoreis is voor kinderen vaak saai (zeg maar een ramp, red.), maar de trein vinden kinderen juist leuk.

Meer voordelen op de site zelf beschreven.

Zie hier een Lok van de RhB (1930) (840 Kw=1100 PK) met een personenwagen uit het zelfde bouwjaar die met meer dan 10 goederenwagens de supermarkten en bouwmarkten in een hele streek bevoorraadt. In het Zwitserse Zernez ligt een bouwmarkt bij het station. Lees meer:

Een korte beschrijving. De Zwitsers deden jarenlang deze bevoorrading per trein. Een oude lokomotief die de steeds sneller worden de dienst niet meer aan kon, deed dit met een even oude personenwagen.

Deze GmP (Güterzug mit Personenverkehr) reed eens per dag zonder dienstregeling een heel dal af.

Op stations rangeerde men goederenwagens naar een opstelspoor, alwaar de bedrijven hun bestellingen afhaalden of juist brachten. Er werden goederenwagens aan- en afgekoppeld en de trein deed de hele dag over het traject.

Met het verstrijken der jaren wordt ook moderner materieel ingezet. Dat kan omdat de Rhätische Bahn standaardkoppelingen aan het nieuwe materieel monteert, zoals het splinternieuwe treinstel rechts laat zien, inclusief de mogelijkheden. Er circuleren op het internet ook serieuze filmpjes, deze dringen maar moeilijk door tot de automaffia. Het egoisme.

Inmiddels heeft men aan het eind van de maand geen geld meer voor benzine en vaak is ook de akku leeg. Geld voor onderhoud is er niet.
Onverwachte uitgaven zorgen voor problemen, boontje komt om z'n loontje.

Bijna zelfrijdend (1 bestuurder) maar die neemt in één klap wel 11 wagens mee, die dan weer wel zelfrijdend zijn.

En dit is nog maar een kleintje, ook personen rijden in één trein elektrisch mee. Maar dat ontgaat de automaffia die bij de politiek een flinke vinger in de pap heeft.

Misschien zelfs wel smeergelden levert. Maar dat mag je natuurlijk niet zeggen.
De file blijft, omdat de politiek dat wil.

Bewijzen levert twitter elke dag. En ook NS snapt er niets van, men vindt dat de over het paard getilde reiziger ook 5 minuten in een tunnnel internet nodig heeft. De oudere simpele reiziger kan zonder telefoon in de trein, omdat ie gewend was aan een telefoon met een draadje, heel goed te doen.

viel toch even tegen vanmiddag.... Tunnel in, gesprek weg! :-(

;-) in de fietsenstalling weer contact! Ik dacht dat er juist gezorgd was voor bereik in Delftse tunnel?

Wat bedoel je precies? ^MH

Men snapt het niet, tijd voor onorthodoxe maatregelen.

NEE fordert bessere Rahmenbedingungen

Peter Westenberger, Geschäftsführer des Netzwerks Europäischer Eisenbahnen (NEE), erinnerte daran, dass die Verlagerungspolitik von Gütern von der Straße auf die Schiene auf eine lange Programmatik in Deutschland zurückblicken könne. In der Nationalen Nachhaltigkeitsstrategie von 2002 sei das Verlagerungsziel mit einem Marktanteil von 25 Prozent für die Güterbahnen bis 2015 angepeilt worden. „Dieses Ziel ist mangels konsequenter Maßnahmen vor allem nach Wirtschaftskrise 2008/2009 bisher nicht erreicht worden: Bis heute gibt es keinen fairen Wettbewerb zwischen Güterbahn und Lkw. Weiterhin fehlt es am energischen Ausbau der Infrastruktur.“ Statt einfach aufzugeben, solle der Bund die Verkehrsverlagerung als Leitbild der deutschen Verkehrspolitik fortschreiben und sein eigenes Handeln anpassen. „Die Verlagerung von Gütern auf die Schiene ist natürlich kein Selbstzweck:

Das Klimaschutzziel, treibhausgasneutralen Gütertransport im Jahr 2050 zu realisieren, ist ohne Schienenverkehr nicht zu erreichen, dafür mit dem Schienenverkehr sogar früher.“ Lees meer:

Niet slopen is het advies.

Op de Zwitserse TV was kort geleden een reportage over de Gotthard-basistunnel, daarbij kwam de oude postkoets (met 4 paarden) in beeld. Dat kan het wegvervoer nooit. De trein daarentegen weer heel goed. Hier een samenwerking tussen de Zwitserse MOB en MVR. Men ontwikkelde 2 kleine loks die samen het goederenvervoer aanpakken. Links de lok voor MOB, rechts de lok voor MVR, met de mogelijkheid om op steile gedeelten met tandradondersteuning te rijden. Beide loks hebben voor noodgevallen een dieselmotor aan boord.

Zie ook:

Groen gas, maar dan anders.

Onderwijs alternatieven.


Als mijn tante wieltjes had, was mijn tante een autobus.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMail