Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie.

Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

21-3-2013. "Duurzaam nieuws" is de zaak ook aan het bedonderen.

Rotterdam wil groen themaparkAls het aan de Rotterdamse wethouder Hamit Karakus ligt kunnen consumenten in de toekomst duurzame producten uitproberen in een nieuw themapark. Zo moet het mensen makkelijker worden gemaakt om te besluiten over de aanschaf van zonnepanelen, een kleine windmolen of een elektrische auto.

Knip 8<
 
Humor, een gemiddelde set zonnepanelen levert in de winter, als de meeste olieslaven hun heilige koe de weg op jagen, niet meer dan 2 KW. Voor een goede lading is 20 KWh nodig. En die wordt 's nachts dus niet geleverd. Maar levering in het gunstigste geval, overdag. Dan is een laadtijd van 10 uur nodig. Verliezen niet meegerekend. Dat ga je in de winter niet redden. Ook de muzeik pluggende NOS, later op deze pagina behandeld, denkt op dezelfde lachwekkende manier. Komt nog aan de orde.

Prachtige onzin dus. Het aandeel duurzame stroom van "zonnepanelen", de gekmaker van de Chinezen, volgens Greenchoice, toch een koploper in deze. 0.3% (NUL KOMMA DRIE). Met een kleine windmolen is dat zeker niet meer. Maar men wil geen grote jongens.

Hoe het themapark er precies uit komt te zien, is nog onbekend. Maar het wordt volgens de wethouder in ieder geval een soort winkelboulevard. Duurzame ondernemers kunnen er een concept-store openen waar consumenten zelf producten mogen testen en informatie kunnen krijgen over duurzaam leven.

Knip 8<

Toch is niet door de gemeente onderzocht of een thematische boulevard zal aanslaan bij groene consumenten. In Rotterdam zitten bovendien al ondernemingen waar mensen producten kunnen bekijken en uittesten, zoals het Innovatiecentrum Duurzaam Bouwen en het Elektrisch Vervoer Centrum. Maar volgens Karakus richten dergelijke bedrijven zich vooral op andere bedrijven en te weinig op consumenten.

Hier wordt de oplichting nog duidelijker, "Elektrisch Vervoer Centrum" Zeker nog nooit van het station gehoord. DAT is een Elektrisch Vervoer Centrum.

Al 100 jaar

En duurzaam bouwen? Kijk wat eenprojectontwikkelaar er van bakt. Het is half maart, rond 12 uur.

De zon pal op een wand zonder ramen. Het puntdak vangt geen zon als die op z'n sterkst is. Er was hier ooit een ontwerpfestival waar adviezen over duurzame energie in de wind geslagen werden.

Toekomstige eigenaars van dit krot gaan betalen voor hun energie die ze ook gratis hadden kunnen krijgen. Maar dankzij de bemoeizucht van Duurzaam nieuws, Karakus en het Rotterdams themapark gaat dit niet door. Zo kweek je nieuwe armoe.

Maurice van der Meer, oprichter en directeur van het Innovatiecentrum Duurzaam Bouwen, waar ongeveer 250 bedrijven innovatieve producten laten zien aan architecten, bouwers en ontwikkelaars, is verrast door het plan en de onderbouwing daarvan. ‘De wethouder is blijkbaar niet goed op de hoogte. We doen nu nog hoofdzakelijk business-to-business, maar we gaan ons steeds meer richten op consumenten, corporaties en op scholen. En we hebben vorige week net een nieuw huurcontract getekend voor tien jaar.’

De wethouder heeft de wind dus tegen. Projectontwikkelaars bepalen wel wat de klant mooi en praktisch vindt.

Van der Meer heeft grootste plannen op de huidige locatie op de RDM Campus, nabij Heijplaat. De oppervlakte van het Innovatiecentrum neemt binnenkort toe met dertig procent en er komt een grote glazen pui in de historische loods. ‘We vergroten daarmee de allure en we gaan vanaf dat moment ook andere bedrijven ruimte aanbieden, zodat zij op één vloer binnen één one-stop-shopmodel in contact kunnen komen met klanten. Ook gaan we de boer op, bijvoorbeeld met een vestiging in het centrum van Rotterdam, zodat we voor consumenten beter te bereiken zijn. We zoeken daarnaast nadrukkelijk bewoners op in buurtcentra en bij vve-vergaderingen. Verhuizen naar een duurzaam themapark doe ik zeker niet.’ 

Een hoop onzin. Hier heeft een glazen wand WEL zin. Maar ook dat wil bv Groenslinks Wageningen weer NIET!

Knip 8<

er niet op de RDM Campus ontwikkelen, ver weg van alles, maar op een braakliggend terrein bij metrostation Capelsebrug, op de grens met Capelle aan den IJssel en goed te bereiken met auto en openbaar vervoer. Maar die gedroomde locatie is zeker geen uitgemaakte zaak. Het stadsbestuur van Capelle wil er liever een bioscoopcomplex laten verrijzen. Dat laatste ziet Karakus juist niet zitten vanwege een bioscoopontwikkeling op een steenworp afstand, bij winkelcentrum Alexandrium. ‘We willen Capelle graag helpen om een goede invulling te vinden voor het gebied bij Capelsebrug’, zegt Karakus. ‘Maar wel zonder hen als grote broer te overrulen.’

Is het plan van Karakus heimelijk een afleidingsmanoeuvre om een megabioscoop net over de gemeentegrens tegen te houden? Voor de Capelse wethouder Jouke van Winden is de komst van een duurzaam themapark in ieder geval slechts één van de vele ideeën, meldt diens woordvoerder Thomas Heesters diplomatiek. Er gaan ook stemmen op om het kavel te gebruiken voor een forse uitbreiding van het P&R-terrein bij het metrostation, weet hij. ‘We houden meerdere opties open om dit gebied in samenwerking met Rotterdam te ontwikkelen’, aldus Heesters. ‘Voor Capelle is duurzame bedrijvigheid er daar één van'. Lees meer:
Parkeerterreinen voor de heilige koe. Die gaat het nog moeilijk krijgen.

Nog even over de gekmaker "zonnepanelen", want ook oplichter NOS kan het niet nalaten deze onzin te benadrukken:

Muzeikplugger NOS: Het afgelopen jaar is er 260 megawatt zonnestroom geproduceerd in Nederland. Dat is een verdubbeling ten opzichte van het jaar daarvoor. Voor particulieren was het al rendabel om panelen op het dak te zetten en voor bedrijven geldt dat inmiddels ook. Lees meer:

Deze onzin even flink aanpakken. Het aandeel groene stroom van bv Greenchoice, al eerder aangegeven, koploper in deze, is niet meer dan 0.3%. Maak je dit TIEN maal zo groot, een vrijwel onmogelijke opgave, dan kom je nog steeds NIET verder dan 3%. En alleen stroom, stroom waarop deze "Stress-express" pal daaronder NIET rijdt.

Let op hoe de panelen op dit garagedak liggen. De hoek t.o.v. de zon groter dan 70 graden. Minimale opbrengst in de winter. Hieronder een filmpje over een transportmethode die WEL onmiddelijk met groene stroom op weg kan, maar dan wel met het betrouwbare deel ven deze groene stroom. Zoals.

De wind 29.0 %

Biomassa 36.7 %

Waterkracht 34.0 %

NS heeft al plannen in deze richting.

Let wel, dit ie een smalspoorbaan, een noodzakelijk alternatief voor de "stress-express" (hier midden in een woonwijk).

Graubünden (oppervlak 7.106 km²)

Nederland (oppervlak 37.354 km²)

En de reden waarom NS geen "stress-express" heeft rijden. Hier een uitsnede uit de opleidingsprocedure van een spoorwegmachinist.

De machinist is verantwoordelijk voor acceleratie en deceleratie van de trein, het opvolgen van seinen, en over het geheel, het garanderen van de veiligheid van de trein. De algehele verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de passagiers in de trein ligt bij de chef van de trein (ctr), dat is bij een enkele conducteur op de trein de hoofdconducteur zelf, bij meerdere conducteurs de hoofdconducteur met de hoogste senioriteit. Bij het ontbreken van een conducteur is de machinist zelf chef van de trein. Lees meer:

Deze jongens zijn ook chef (van de poepdoos), want de baas bepaalt hoe lang je achter het stuur zit. En dat is niet misselijk. Gevolgen zijn bekend.

"Nieuwszender" NOS draait elke dag "Stress-express-muzeik", doorgaan met pluggen!


En ook DIT: "Doe de Groener reizen Quiz" is pure onzin.

2013-03-19 | Bron: iNSnet | redactie

GreenSeat, de organisatie die reizigers in staat stelt om de CO2 -uitstoot van hun auto-, bus-, trein- of vliegreis te compenseren, is gestart met de ‘Groener Reizen Quiz’ om reizigers te laten zien hoe eenvoudig men in twee stappen groener kan reizen. Een van de prijzen die hiermee verdiend kan worden is een groene reis voor 2 personen naar het groenste paradijs Costa Rica. GreenSeat verwacht dat mede door deze actie te kunnen groeien naar haar ambitie van 1.000.000 groener reizigers per jaar, waardoor er meer geld vrijkomt voor de duurzame energieprojecten van GreenSeat in ontwikkelingslanden. Lees meer:

Evenals DIT.

Eén uur het licht uit voor de aarde

2013-03-17 | Bron: iNSnet |

Op zaterdag 23 maart om 20.30 uur, gaat overal ter wereld 1 uur het licht uit in het kader van Earth hour. Elk jaar geven vele miljoenen mensen, bedrijven, organisaties en gemeenten een signaal af met deze krachtige symbolische actie. We moeten zuiniger omgaan met onze aarde en samen krachten bundelen voor duurzame oplossingen. Lees meer:

Dit is ook wel bekend als afkopen van een schuldgevoel.

In de zelfde categorie valt het beleid van de "ekowinkels". Hier een Wageningse loot die het helemaal niet begrepen heeft. Hier een fantastische combinatie van onkunde: Wilgenkatjes uit de polder. Vele moeders namen vroeger hun kinderen mee naar de polder en namen daar de in bloei komende takken mee naar huis en zetten ze daar in een vaas.

Daar hebben de huidige tweeverdieners met rijblik en koophut geen tijd meer voor en dus zorgt de "ekowinkel" ervoor dat ze per blik in de winkel komen. Bij de ingang een blikvanger. Wilgenkatjes. Pal daarnaast een paar ananassen uit Ecuador. Wilgen worden nu geknot met een motorzaag. In het verleden deden de boeren dat zelf. En fleurden in het voorjaar hun huis er mee op.


De sneuvelbereidheid op de Nederlandse wegen is bizonder hoog.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren, oa op Facebook. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.