Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

22-12-2014. Bijgewerkt 14-1-2017. Meer piekoliechaos. De grote misverstanden, varierend van het mobieltje tot de mobiele wegversmalling. Eén sterfgeval in de straat en deze staat meteen helemaal vol. Over sterfgevallen gesproken...

De Aarde heeft Kanker

Dat klopt, dat gaat vaak samen met een infarct, in dit geval de verkeersinfarct. En dat wordt steeds erger en is uiteindelijk dodelijk. Steeds meer "gezondheidswerkers" proberen de symptomen te bestrijden. Maar men vergeet die snelweg, dat is één van de symptomen van de ziekte die de aarde uitholt.

Gun je kinderen ook meer spel in de natuur? Als ouder, BSO, KDV, buurtwerker, huisarts, leerkracht etc? Teken hier t.co/I2hadVQwvw

Elektrische bus

Eindhoven is het Nederlandse epicentrum als het gaat om elektrisch rijden. Connexxion-dochter Hermes bijvoorbeeld, rijdt met 43 elektrische bussen door Eindhoven. Bij elkaar vormen zij nu het grootste elektrische buswagenpark van Europa. “De ontwikkelingen gaan zo hard dat de elektrische bussen die nu in Eindhoven rijden al niet meer te vergelijken zijn met de nieuwe elektrische bussen die eind dit jaar in de regio rond Amsterdam gaan rijden” aldus Juul van Hout, directeur van Hermes. Lees meer:

Het overige verkeer, veel meer dan die enkele bus blijft wel gewoon verkeersinfarct veroorzaken. Het is vol en dat schijnt Maarten Steinbuch maar niet te begrijpen. Die vrachtwaggel rijdt nog nauwelijks elektrisch en heeft een flinke akku nodig. Voor de tram overbodig. Hier heeft men enkele jaren geleden de tramrails uit de straat gesloopt.

Spel in de natuur? BSO is het symptoom, de oorzaak is het verwegwonen. Daar zit men in de puree. Een luxe probleem. De oorzaak van echte kanker en infarct:

Roken is de grootste boosdoener, verantwoordelijk voor 23 procent van de gevallen bij mannen en 15,6 procent bij vrouwen. Op de tweede plaats volgt een tekort aan groente en fruit bij mannen en overgewicht bij vrouwen. Dat blijkt uit het 'Cancer Research UK Report gepubliceerd in het British Journal of Cancer. Lees meer:

De foute leefstijl. Je door de media in de maag gesplitst.

Steeds meer mensen "skippen" omdat er ook lokaal kaas gemaakt wordt 1/2

2/2 en Nauwelijks transport per vrachtwaggel.

Nogmaals de leefstijl. Dan de ziekte kanker van de aarde, het mobieltje, zonder welke niemand meer kan.

Nieuw van Tree-mobile: aan een zonneboom je smartphone opladen.. #duurzaam http://t.co/z9HrM7XtHG

En het rijblik, zonder welke men volledig onthand is.

'Elektrische auto produceert nauwelijks minder fijnstof' http://t.co/3ED9KQCfn8 #elektrischrijden #luchtkwaliteit

Wij zijn aanwezig bij inspirerend event Kom je ook?

moet Australische helpen recordauto in productie te nemen

Zojuist de aftrap van nieuwe privé lease actie #NuElektrisch bij @kassa_vara Elektrisch rijden vanaf €398 p/m all-in! http://t.co/Fge7kIw0H7

Er zijn echter wat probleempjes:

Elektroautos: Daimler schließt Deutschlands einzige Batteriezellen-Fabrik via

Huawei wil 5G-netwerken bouwen die geschikt zijn om zelfrijdende auto's te laten communiceren met een netwerk http://t.co/tatLnOvsbl

Schon wieder ein schwerer Reisebusunfall: Auf der A10 sind elf Menschen schwer verletzt worden, als ihr Bus die... fb.me/1xWoJSBPw

Bericht zur Elektromobilität: Ziel von einer Million Elektroautos in weiter Ferne - Tagesschau - http://t.co/XLaOX5do1T

‘Doelstelling 200.000 (semi)elektrische auto’s in 2020 onhaalbaar’

Domheid is de hoofdschuldige. De domme Hollander over Zwitsers smalspoor.

Het mooiste trein/tram filmpje ooit!

En omdat de domme Hollander de pest heeft aan de trein, moet ie rekening houden met wat ongemak.

Er is klaarblijkelijk wat gebrek aan ruimte. Iets wat bij het railvervoer onbekend is. De trein parkeert namelijk niet. Deze oliejunk mag nog blij zijn dat er geen vrachtwaggel in de buurt was.

Anonieme weldoener bezorgde me vannacht een deuk en een voorkant zonder nummerbord. Superbedankt...

Hou er rekening mee dat dit in de toekomst meer regel dan uitzondering wordt. De toekomstige generaties laten niet langer over zich lopen.

Wie erreicht man wohl eine Steigerung der Attraktivität von Einzelhandelszentren? Mit mehr Parkplätzen! @CM_Frankfurt http://t.co/MU9Po8UqJg

Crystal Mover Services renews its O&M contract for the Dulles Airport AeroTren peoplemover in Washington for 10 years http://t.co/1MiqZvwZ1O

Interessant artikel over goedpraten van niet-duurzaam gedrag t.co/Y7WjV1u6Ku via

leuk! :-) RT @Klimaatzuster: Deze al gezien @filedier? Rettung für einen Macho #ziek: http://t.co/FWUtcVEHai via @YouTube

En deze jongens en meisjes denken de zaak met zonnepanelen te redden? Maak zonneboilers met kinderen, dat kost stukken minder en levert meteen resultaat. Gun kinderen warmte.

Het projekt hieronder is in de praktijk uitgevoerd. Kinderen spraken er jaren later nog over. Dat is dan ook het beste, want bewaren blijkt erg moeilijk. Warmte is een stuk eenvoudiger. Hoe groter de hoeveelheid water, des te langer blijft het warm.

Voorbeeld is de zee, die nog maanden warm of koud blijft. Stroom, de natte droom van de bobo's is daarentegen bijna onhaalbaar.

Tonnen euro's per gezin: Grootschalige opslag duurzame energie blijkt onbetaalbare mythe t.co/QTZ4btGqaF via

Rob Stikkelman: Opties voor opslag stroom overschat http://t.co/UNIPaYLPEU Bron foto: Eemsdeltakringen http://t.co/1v91q5E15s

Maasland: Chauffeur overlijdt achter stuur bus

Busfahren ist doof. Was soll man denn mit dem ganzen Platz da machen? http://t.co/QthqZab0Ot

British Airways zet muziek in voor een smaakvollere vliegtuighap

Gevaarlijk volgzaam gedrag.

Bestuurders, niet gehinderd door enige kennis, wat als er een idioot één van deze combinaties snijdt? Melanie Schultz.

Wat als een idioot in een PC-Hoofttrekker er plontseling achter komt dat ie deze afslag moet hebben?

En regelt zo MH17 en piekolie.

Op het spoor wordt ook niet elke boerenkinkel toegelaten. Op het asfalt wel en zie de chaos. Zelfsturend (tussen de duizenden niet-zelfsturenden) gaat daar echt geen verandering in brengen.

Bestuurders? Gadver!

Dit tot verdriet van treinreizigers en -liefhebbers, en milieuactivisten. Daar komt men nog wel achter.


Tijd voor oplossingen, zoals hier links onder. Deze vorm van elektrisch rijden kan ook vracht aan.

Schlaues Rotlicht bremst Raser.

Pessimisten in overvloed:

@Klimaatcombi Daarmee lukt dat dus niet.

Falschparker kriegen in #Braunschweig aber richtig. http://t.co/jSOW9BWlLt

Kein Wunder, war dieser Parkplatz noch frei bit.ly/1y7uCky pic.twitter.com/E26zdU2Jk1

Deutsche Bahn announces €28bn five-year infrastructure spending plan http://t.co/gLTGc1njtj 

14 december: terug van weggeweest! De treinen met groene bankjes! #Dr2015 http://t.co/vAKNtouUqo

Zie de oorzaak van meer treinpanne tussen Overijssel en Randstad

Vooral hoger opgeleide heeft baat bij nieuwe railverbindingen

"@WBvanDijk: Interessant plaatje: Hoger opgeleiden hebben meer aan trein. http://t.co/vSHus6vWMn"

Die zij ook verzieken met hun luxe eisen.

Siedlungs- und Verkehrsfläche wächst täglich um 73 Hektar t.co/ZhN7Ru0xlwhttp://t.co/ZhN7Ru0xlw

wird helfen. Es kommt, sicher. t.co/UaC4x9jgMm t.co/sKWvKyRFb1

Nieuws: Asfalt verjongen, van deklaag vervangen naar preventief onderhoud

Een paar waarschuwende fragmenten: In this report I will show you how the plunging oil price is having a negative effect on the economy, how many countries around the world are already experiencing negative market effect from the falling oil prices and a few videos that share some experts point of view so you can better understand exactly what is occurring.

Rick Rule and Harry dent have differing opinions on the price and importance of presious metals in this economic decline, be aware of both perspectives and make your own decisions on what finnancil protection is best for your circumstamces.

Keep you eye on the ball folks, 2015 is setting up to be quit an interesting year.

The PowerSwitch Peak Oil Daily is out! Stories via

En peakoil is nog springlevend. Wat is Piekolie?

Hoe het precies met de olievoorraden in de aarde zit, weet niemand, maar dat het opraakt is een ding wat zeker is. Over hoeveel jaar is de olie op? Is er een alternatief? Wat gebeurt er als de olie op is? Wat is ‘Peakoil’, in het Nederlands ‘Piekolie‘? Lees meer:

En men speelt weer paniekvoetbal: #Fracking: Verzweiflungstat der Ölkonzerne https://t.co/UHH9HnkjNE

De laatste autodenker dan met een idee voor de bobo's uit Friesland die in de randstad hun ruime gage opstrijken.

Kan de (super)bus gekoppeld (multiple) rijden?

Kan dit gedrocht:

Kan de (super)bus dan misschien:

Of kan de (super)bus:

Of misschien wel:

Nee? De trein kan dat allemaal wel.

En zonder de hiernaast getoonde fratsen.

Meer leuks over elektrisch rijden, dat bv deze jongens ook graag doen.

Voor de simpele jongens en meisjes:

En voor de automaffia:

De superbus die ook niet zonder subsidie kan, maar vracht blijft een probleem. Dat blijft voorbehouden aan de trein die niet terug schrikt voor een containertrein. 17 MW staan er bij deze jongens ter beschikking. Dat moet ook wel, gezien de kilometers lange treinen die er over de langste elektrische spoorweg ter wereld, met extreme weersomstandigheden en vulkanisme in Siberie.

Spoorlijn Heerenveen Groningen gaat niet door, nu Superbus voordat het budget verdampt, niet weer een gemiste kans om geld te verdienen.

Dan is daar nog Lars Boelen die wat tegengas geeft. Kennis van de materie is hem enigszins vreemd.

Dikke onzin, iedere oliejunk beschikt over een wisselstroomdynamo, waarbij het magnetische veld (nodig voor het opwekken van laadstroom) door een elektromagneet opgewekt wordt. Er is ook geen enkele traktiemotor bij de spoorwegen die gebruik maakt van permanente magneten. Elke motor heeft een elektrisch opgewekt veld. Onmiddelijk toepasbaar in windturbines en velen maken dan ook van deze oeroude techniek gebruik.

Windmolens #Eneco voorzien #Google datacenter in #Eemshaven van duurzame energie http://t.co/dOCCpfvEtA http://t.co/vGaprX8QWi

- ein Schritt in die richtige Richtung -

Nou, zijn de vrachtwaggels nog niet weg?

#Bahn gewinnt Vergleichstest zwischen #Fernbus, Bahn + PKW! Im Mix Kosten, Zeit + Umweltbilanz bleibt Bahn vorn! #VCD http://t.co/o7GmMPIR92

Die Paket- und Briefpost reist für weitere vier Jahre mit #SBBCargo durch die Schweiz. http://t.co/6sKZ2wUHq9 /Im http://t.co/x9h72l6ZZ4

Lebensmittel auf Reisen - mit @migros und #sbbcargo http://t.co/uKpsXMbMrV via @MigrosMagazin http://t.co/K7aYDOicio

Schon seit Jahrzehnten lenkt die Migros ihre Warenströme wo möglich auf die Schiene, speziell auf langen Strecken. Sowohl die grossen nationalen als auch die regionalen Verteilzentren und die grossen Industriebetriebe verfügen über eigene Bahnanschlüsse. Mehr als 400 Bahnwagen sind täglich für die Migros unterwegs. Pro Jahr wird im Auftrag der Migros eine Gesamtfracht von über einer Million Tonnen bewegt – damit ist das Unternehmen grösste Kundin von SBB Cargo. 2013 hat die Migros den Bahntransport auf fast 11 Millionen Kilometer gesteigert. Die Bahntransporte haben inzwischen ein Niveau erreicht, das kaum mehr Steigerungen zulässt. Daher versucht die Migros vermehrt, Transporte per kombinierten Verkehr abzuwickeln. So fährt seit 2012 regelmässig ein Güterzug mit Tiefkühlprodukten direkt vom Kühllager Neuendorf (SO) zum Bahnhof Gossau (SG). Dort angekommen werden die Container auf LKWs umgeladen, welche die Filialen der Ostschweiz beliefern.

#Nachhaltigkeit braucht Sichtbarkeit - die Migros erzeugt sie für die Generation M https://t.co/zpq1GAQr5h @migros http://t.co/WyMctp6sP3

Jubiläum eines Lokomotivtyps: Das Mädchen für alles der SBB wird fünfzig http://t.co/IKqGy5nHzL via @NZZ


De patient overleed aan roestafzetting, na het roken van een ketting.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMail