Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden.Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

10-12-2014 Wageningen, de klucht houdt niet op. 8 nieuwe laadpalen, er zijn er nu 16. Voor vrachtwaggels?
Er zijn niet eens 16 elektrische vrachtwaggels in Wageningen.

Klimaatverandering vraagt om samenwerking. Een wethouder, directeur, facilitair manager, hovenier en docent vertellen het in ons publieksjaarverslag. Lees hier >>
https://t.co/e2rBUpz9Iz @waterschappen @NLWaterschappen https://t.co/94KXnRRn43

Er zijn in heel Nederland op dit moment slechts 47 elektrische eenlingen. die de pest hebben aan samenwerken. Er komen rook en knallen uit deze laadpalen als je er een vrachtwaggel aan hangt.

O, tis niet voor vrachtwaggels? Voor wie dan wel? Hints, iets met fiscaal voordeel. Iets met de duivel die op de grote hoop schijt.

Er is een schermafdruk van dit bericht gemaakt (klik er op voor een vergroting) omdat het lokale sufferdje dit soort humor nogal snel verwijdert.

Deze melding wordt ook weer getwitterd, voor reakties.

Hetzelfde geldt voor de regisseurs van dit debat die alternatieven en feiten de kop in drukken. Vrachtverkeer kwam niet aan bod, dat blijft met slechts 47 elektrische vrachtwaggeltjes overgeleverd aan Peakoil.

Kennis van de alternatieven ontbreekt ook meestal volledig. Oa de Duitstalige landen stookten eeuwen hout, maar de oliemaffia had slechts 200 jaar nodig om het broeikaseffect te veroorzaken. Hout komt gewoon weer terug, al was het maar in de open haard van de kak met hun in de winter waardeloze zonnepanelen. Hoe dan wel?

H O U T !!

De domme Hollanders hebben hout volledig verbannen. Hollanders haten groen. Bomen worden omgehakt voor het verkeer, tuinen veranderen in betonwoestijnen. Holland haat groen en wordt nu geterroriseerd door insektenplagen die alleen nog bestreden kunnen worden met de gifspuit.

De Duitsers niet. Net over de grens in Kleef worden hout (pellet) kachels verkocht. Daar gebruikt men wel... H O U T !!

In Duitsland wordt op dit moment hard gewerkt aan kleine 'total-energy' installaties die met H O U T zowel warmte als elektriciteit opwekken. Er is berekend dat deze kleinschalige elektriciteitsopwekking een flink aantal atoomcentrales kan vervangen.

H O U T !! werd eeuwenlang gebruikt in grote akkumulerende tegelkachels. Deze kolossen werden 2 uur per dag met een zeer heet vuur gestookt waardoor alle schadelijke gassen verbranden en gaven de behaaglijke warmte dan langzaam weer af. Veel beter dan CV dit kan.

EEN ANDERE BRANDSTOF DAN HOUT WAS ER NIET!!

Vaste blokken H O U T kunnen niet exploderen.

H O U T kan op een karretje achter een fiets vervoerd worden.

Met H O U T heeft de stinkende Shell het nakijken.

Voor H O U T zijn geen gevaarlijke olietankers nodig. Mocht H O U T overboord vallen, ontstaan er geen rampen als met de Amoco Cadiz.

Voor wie niet zo'n was vanochtend hier mijn column over BiomassaMisbruik:

De avond bleek net als 3 jaar geleden (met Diederik Samsom) verspilde tijd, maar weer geleerd dat de groen gedreven politiek niet verder denkt dan elektrische, zelfsturende autootjes en mobieltjes opladen. Je kunt dat ook niet in modieuze kleding en stilettohakken. Dat gaat niet op de fiets.

Ook de waardevolle kreet "Tram moet terug" komt niet aan. Zo'n debat is wel  interessant voor de politieke roeptoeteraars die hun snavel niet kunnen houden als de kreet spoorlijn valt.

Hier wordt de pooierbak gebruikt voor de openhaard. Het is simpel om hier een tramlijn aan te leggen om de altijd weer aangroeiende brandstof te vervoeren.

Om een efficiente verbranding mogelijk te maken en dus fijnstof te voorkomen moet de verbranding plaats vinden volgens het tegenstroomprincipe in een microwkk zoals hierboven en hiernaast afgebeeld.

Das Gegenstromprinzip:

Idee des Gegenstromprinzips ist es, einen möglichst großen Teil der Wärmeenergie zu nutzen, die in konventionellen Öfen mit den heißen Rauchgasen in die Außenluft entweichen. Aus dem Verbrennungsraum werden die Flammen in den oberen Brennraum geleitet, von wo sie - immer noch brennend, abwärts in die Sturzzüge strömen.

Die Verbrennungswärme wird von den Ofensteinen absorbiert. Außerdem erhitzen die zurück nach unten strömenden Rauchgase von innen die Außenwand des Ofens, und der größte Teil der Wärme wird in Form angenehmer Strahlungswärme an den Raum abgegeben
. Lees meer:

De overtollige warmte, in de zomer is ook stroom nodig, maar warmte veel minder, kan deze opgeslagen worden in grote buffervaten of zelfs in de grond.

Auf dem Hönggerberg wird zurzeit ein Pionierprojekt realisiert: Zukünftig soll die Abwärme der Gebäude auf dem Campus Science City im Sommer über 800 Erdsonden im Boden gespeichert werden. Im Winter wird dieselbe Wärme in "veredelter" Form wieder zum Heizen genutzt. Die Macher sind überzeugt, dass das neue Energiekonzept die schweizerische Gebäudebewirtschaftung revolutionieren wird.

Ook absorptiekoeling is mogelijk.


Miljeuvriendelijk. In je elektrische Outlander stappen om een spaarlamp te kopen.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMail