Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

Uit Nu.nl: AMSTERDAM - Bijna achtduizend jongeren leiden jaarlijks voor kortere of langere tijd een zwervend bestaan. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van staatssecretaris van Volksgezondheid Marlies Veldhuijzen van Zanten (CDA). Meer lezen:

Naadloos sluit het volgend bericht uit RNW wereldkrant hier op aan: Verwaarlozing kinderen komt vaker voor. Het aantal meldingen over  verwaarlozing van kinderen neemt sterk toe.....

.....Het gaat dan bijvoorbeeld om kinderen die worden uitgescholden, voortdurend worden genegeerd of nooit een knuffel krijgen. Volgens het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling wordt steeds vaker ingezien dat naast slaan of seksueel misbruik, ook verwaarlozing een vorm is van kindermishandeling.

De oorzaak, de tweeverdieners die het allemaal boven de pet gaat. Werken, werken en nog es werken. Vaak wordt het werk ook mee naar huis genomen. Verder mag er thuis geen rommel gemaakt worden. Iedereen kent wel de verhalen van vroeger, waarbij mensen een mooie kamer hadden, die alleen op zondag toegankelijk was. Maar ook nu mogen kinderen thuis geen rommel maken.


Kinderen kunnen dan ook niets meer, Voor een lekke band of een afgelopen ketting gaat men naar de fietsenmaker. Op school wordt niets aan techniek gedaan, een Renkumse school heeft één techniekdag per jaar. Vreemd dat het bedrijfsleven geen vakkrachten meer kan vinden? Vreemd dat kinderen de benen nemen en in verkeerde handen komen?

Iemand start een simpel projekt met een microcontroller. Daarvoor wordt een jongen uit groep 7 (11 jaar) uitgenodigd als proefkonijn. "Thuis wordt NIET geknutseld", laat de moeder nadrukkelijk weten.

Het joch (nog nooit gesoldeerd of geprogrammeerd), neemt nadat ie het projekt in elkaar gesoldeerd heeft en geprogrammeerd mee naar school. De klas en de juf gaan uit hun dak. In het nieuwe schooljaar wordt het projekt met de groepen 7 en 8 op school opgestart. Kinderen die nog nooit verder kwamen dan papier, schaar verf en lijm.

Bijna ieder kind vanaf 10 jaar heeft een mobiele telefoon, barstens vol elektronika. Het joch gaat na z'n succes dan ook op zoek naar oude mobieltjes, die "onderzocht" worden. Zo'n kind moet je begeleiden. Om te voorkomen dat ie ook afglijdt naar de straat.

Techniek beeheerst de mensen maar mensen de techniek niet. En dat blijkt maar weer eens uit:

'Scholen veel geld kwijt aan uitzendbureaus voor tijdelijke docenten'.

Miljoenen euro's onderwijsgeld komt terecht bij commerciële uitzendbureaus. Gedwongen door het oplopende lerarentekort wijken basisscholen en middelbare scholen uit naar uitzendkrachten om tekorten in te lopen, schrijft Trouw.

De uitzendbureaus lokken leraren met hogere salarissen en bijvoorbeeld een lease-auto. Mede daardoor is zo'n leraar voor de school tot anderhalf keer duurder dan een leraar in loondienst. Lees meer:

Met een leaseauto personeel aantrekken en daarmee nog meer verkeerschaos creëeren. Dat kan anders. Een uitspraak van een medewerker van NS-online:

Maar de aanleiding, de oorlog om olie, de brandstof voor deze ondingen blijft. Ook de Hilversumse domroep kan dit niet aan. Maar ook bij NS snapt men niets van de technische voordelen van het spoor.

Hier plaatst de Zwitserse SBB een lokomotief in het midden van een trein. De reaktie van een NS-medewerker die totaal onbekend is met de talloze mogelijkheden.

Ik vraag me af of de machinist dan nog wat kan zien. ^IK

Techniek maakte geen deel uit van zijn opleiding. Net als vele kinderen die op 10-jarige leeftijd nog nooit in een trein gereisd hebben. Zelfs hun moeder vraagt zich af waarom een treinstel 2 bestuurderscabines heeft. Tijd om in de vakantie eens wat kinderen te bevragen.

Interessant is dan misschien ook:

Paardentram 2.0

Waar ook anderen van kunnen leren. Hoeveel vracht kan één bestuurder vervoeren t.o.v. 10 vrachtwaggels? En hoeveel file kun je dan voorkomen?

RENKUM De gemeente Renkum en aannemer BUKO bouwsystemen hebben op vrijdag 6 juli een overeenkomst getekend voor de bouw van een nieuwe basisschool in Renkum. De school wordt gebouwd voor de schoolbesturen SKOVV en PPO de Link in Renkum. De aankomende maanden wordt het ontwerp verder uitgewerkt. De start van de bouw is gepland rond november 2018 en de oplevering voor augustus 2019.....

.....Voor de definitieve gunning is een nationale aanbesteding gehouden. In totaal hebben zich twaalf partijen ingeschreven voor de eerste fase. De beoordelingscommissie heeft de selectie teruggebracht naar vijf aannemers. Deze commissie bestond uit onder andere vertegenwoordigers van de scholen, schoolbesturen en de gemeente. Uiteindelijk heeft BUKO de opdracht gegund gekregen. Lees meer:

Overeenkomst voor nieuwe basisschool Renkum RENKUM De gemeente Renkum en aannemer BUKO bouwsystemenhebben op vrijdag 6 juli een overeenkomst getekend voor de bouw van een nieuwe basisschool in Renkum. De school wordt... https://t.co/qs4dnQVrbK https://t.co/9Ac0iOE9Ik

Nationale aanbesteding? Als de hotemetoten wat meer techniekdagen hadden gehad, hadden ze de oplossing al kant en klaar.

Maar zorgen maakt zich voorlopig niemand:

Hier linksboven de Arnhemse bibliotheek, die de samenwerking met Breng nog niet heeft ontdekt. De Zwitsers al tientallen jaren. Rechts hiernaast de Oost-Zwitserse Appenzellerbahn die van een oud rijtuig een rijdende bibliotheek maakte, die ofschoon smalspoor, groter dan de oliejunk van de Arnhemse bieb, ingevoegd in de reguliere trein de dorpen af reist.

De Hollanders blijven autodenken:
nicole
Wij zijn van het recyclen en dan met name van auto’s.

Verhuis Elektrisch van Aad de Wit Verhuizingen

En ze worden bedonderd waar ze bij staan. Want ook de "elektrische" verhuizer kijkt niet verder dan z'n neus lang is.

Verhuizen kan allang elektrisch als je dat logistiek goed aanpakt. De inboedel in een container die daarna op de trein gaat.

Uit Verkeerskunde.nl: Van alle autokosten, betalen automobilisten het meeste voor autobelastingen. Maar deze kostenpost wordt met een factor 4 onderschat. Dat blijkt uit het opinie-onderzoek rond de kosten van de auto, dat ANWB samen met BNR

Dit en ander "afgedankt" materieel gebruikt men elders in de wereld voor deze toepassingen. De Zwitserse SOB (Süd-Ost-Bahn) plaatst elders "afgedankte" restauratierijtuigen voor diverse toepassingen. Warmte? Een simpel afdak houdt de zon degelijk tegen, zodat een airco overbodig wordt.

De klanten van de AC-restaurants, hoe bereiken deze de vreetschuren van de firma A. Hein? Precies per rijblik. Gemiddeld vermogen van zo'n rijblik: een slordige 60 KW.

De klanten van het spoor eten terwijl ze reizen. Hoeven niet eens uit te stappen. In Nederland ondenkbaar, restauratieafdelingen zijn bij NS allang gesloopt.

Kan zo weer ingevoerd worden. Deze rollende vreetschuren kunnen in elke trein meegenomen worden. Ook de rollende vergaderruimten. Zoals dit door de SOB van de SBB overgenomen restauratierijtuig in Rapperswil. Maar de klanten van de vreetschuren vind je niet in de trein.

Het AC Restaurant in De Meern langs de A12 hoort bij Autogrill Nederland, en dat is onlangs overgenomen door Van de Valk-telgen.

De Van de Valk-telgen zijn van Gr8 Investments, dat 22,7 miljoen euro betaalt voor achttien AC-restaurants, zeven hotels, vijf Burger Kings en twee Starbucks-filialen. Na de overname wil Gr8 Investments de achttien veelal verouderde AC-restaurants meteen doorverkopen aan La Place. Als dat doorgaat, gaan de restaurants onder die naam verder. Gr8 Investments zegt hierover in gesprek te zijn met Jumbo, de eigenaar van La Place. Dit schrijft het NRC.

Eneco laadpaal dialogen: "Een gastvrij restaurant of hotel heeft een nodig". Wat vind jij eens of oneens?  

Overnemen, opknippen of niks doen: wat gaat er gebeuren met het MC Slotervaart? Echo en ECG en nog veel meer zijn in een wagon mogelijk. Lees meer:

Es ist war nicht mehr aber das Zitat „Der Lokführer raste schneller als der Storch zum Salzburger Hauptbahnhof“ muss einfach geteilt werden.

De trein doet dat sneller. Eén omvallende vrachtwaggel kan je dood betekenen.

Marjan Hidding valt het op dat op de Wageningen Campus zoveel (gratis) parkeerplaats is.

De Russen doen dat heel anders, zij gaan nog een stapje verder, ook ambulant kun je op een doodgewone laptop een ECG of echo uitvoeren, ziekenhuizen kunnen sterk gedecimeerd worden.

A train carrying a medical centre named 'Doctor Voyno-Yasenetsky - Saint Luke' after surgeon and Orthodox archbishop Valentin Voyno-Yasenetsky (1877-1961), stops at Ilanskaya railway station as it travels across the Krasnoyarsk...

The Saint Lukas train doesn’t accept passengers—it accepts only the sick. The Saint Lukas is one of five government-funded medical trains that travel to remote towns in central and eastern Russia. Each stop lasts an average of two days, and during that time the doctors and nurses on board provide rural populations with basic medical care, X-ray scans, prescriptions and referrals to seek specialist help.

“People started queuing to make an appointment early in the morning, around 6:30 a.m.,” says Emile Ducke, a German photographer who traveled with the staff of the Saint Lukas for a two-week trip in November through the vast regions of Krasnoyarsk and Khakassia.

Russian local government and state rail services have operated the five trains since 2010, although the Saint Lukas started running three years earlier. Each one carries medical staff from a regional city like Krasnoyarsk. The service is in particular demand right now: The fall in the price of oil and the Western sanctions on Russia for its involvement in the Ukrainian conflict have helped create an economic crisis that led parliament to approve a 30 percent cut to the national health care budget in December 2016. Lees meer:


Waarom zou je de samenleving laagdrempelig willen maken als je opleiding belangrijk vindt.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over Klimaatkombi.
MailMail