Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie.

Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.


31-3-2013 De Transportlachshow. Hoe de automaffia toch langzamerhand in het slop raakt.

Transportbedrijf Ad Klabbers Wijchen failliet: charters financieel het schip in.

WIJCHEN: De Arnhemse rechtbank heeft maandag 25 maart transportbedrijf Ad Klabbers Wijchen failliet verklaard. Vanaf december van het afgelopen jaar had de onderneming uitstel van betaling, maar ondanks goede wil, is het niet meer goed gekomen.
Lees meer:

Bandsma Meubel Transport BV is failliet.

OLDENZAAL - De rechtbank Oost-Nederland heeft woensdag 27 maart Bandsma Meubel Transport Oldenzaal failliet verklaard. Verschillende bedrijfsonderdelen zijn gesneuveld
.
Lees meer:

Verkeerscontrole door de Duitse politie: Nederlands transportbedrijf krijgt boetes van in totaal € 26.850

FULDA/BAD HERSFELD - Ook voor het vervoer van vrachtwagens en tractoren gelden wetten. Door een consequente toepassing van de wetgeving kan de politie bij overtredingen aanzienlijke boetes opleggen. Bij controles, die regelmatig plaatsvinden, controleert de politie ook of de vracht correct en volgens de regels vervoerd wordt.
Lees meer:

JR. Truckstop BV failliet verklaard.

ROERMOND - Op dinsdag 26 maart is JR. Truckstop BV, gevestigd aan de Randweg 3 te Roermond, voor de rechtbank van Limburg failliet verklaard.
Lees meer:

BRAAMT - Het in 1986 opgerichte transportbedrijf Fa. Egbers Trans vof uit Braamt is op woensdag 20 maart door de rechtbank van Oost-Nederland failliet verklaard. Lees meer:

WIERINGERWERF - Op de A7 Den Oever richting Hoorn is donderdagmiddag een vrachtwagen met kippenmest in de brand gevlogen.

De A7 is tussen Den Oever en Wieringerwerf afgesloten voor het verkeer. Hoelang de A7 nog afgesloten zal blijven is op dit moment nog niet duidelijk, meldt de Verkeersinformatiedienst.
Lees meer:

OOSTENDE(B) - In de nacht van woensdag op donderdag zijn twee 15-jarige illegalen in een vrachtwagen ontdekt. De migratiecontrolehond Kyra van de Nederlandse Marechaussee heeft onder begeleiding van haar speurhondengeleider Marcel de twee vreemdelingen van Algerijnse afkomst aangetroffen.

De vrachtwagen stond op het punt per ferry naar Ramsgate(UK) te vertrekken. De illegale vreemdelingen zijn overgedragen aan de Belgische Federale Politie.
Lees meer:

En verder nog....

» Vrachtwagenchauffeur belandt tegen vangrail op A32
» Vrachtwagenchauffeur rijdt getuige van aanrijding aan
» Twee vrachtwagens botsen op N271, chauffeurs gewond [+foto]
» Nederlandse vrouw komt om het leven bij vrachtwagenongeval in België [+video]


Dan nog wat politieke lachers in de trant van Farshad Bashir:
De Christenunie kan er ook wat van.

ChristenUnie wil dubbeldekkers op hogesnelheidslijn.
woensdag 27 maart 2013
ChristenUnie wil dubbeldekkers op hogesnelheidslijn

De ChristenUnie wil dat de nieuwste dubbeldekkers van NS snel worden voorzien van het nieuwe Europese beveiligingssysteem ERTMS. Zo kunnen deze treinen ook rijden op de HSL-Zuid en kan de maximumsnelheid van de dubbeldekkers worden verhoogd. Het kabinet wil de treinen pas vanaf 2016 voorzien van het nieuwe systeem, maar dat duurt volgens Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber te lang.

Knip 8<

Te lang? ^^^^^^^ >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Hoezo? Het kan allang! >>>>>>>>

Wisselspanning
Voor het rijden op de HSL zal een beperkt aantal dubbeldekkers, volgens het Kamerlid een stuk of 30 treinen, ook moeten worden voorzien van een ander spanningssysteem. Op de HSL wordt gereden met 25 kV wisselspanning terwijl op andere spoorlijnen 1500 V gelijkspanning wordt gebruikt. "Het is een goede investering om een aantal dubbeldekkers te voorzien van 25 kV. Dan is er over twee jaar ook reservematerieel voor het vervoer richting België mochten de problemen met de Fyra blijven aanhouden” aldus de ChristenUnie. Lees meer:

En dat gaat nog wel even duren.

Uit Sync.nl:

Er rijden steeds meer en snellere treinen, maar ze krijgen nog altijd hun stroom door een systeem van dunne draadjes boven het spoor. Dat blijkt nu verouderd. Naar verwachting stapt daarom volgend decennium al het treinverkeer over op een nieuwe bovenleiding. De spanning gaat omhoog naar 25 kilovolt wisselspanning, terwijl alle treinen nu nog op 1500 volt gelijkspanning rijden. Twee systemen die totaal niet samengaan. Los dat maar eens op. Lees meer:

Intercity dubbeldekker? 25 kV? Eitje! ^^^^^^^^^^

Toch is het simpel. Als NS, maar ook andere vervoerders nou es de koppen bij elkaar steken en luisteren naar echte experts.....

Ga es de grens over en je ontdekt dat bijna overal nog lokomotieven (loks) de dienst uitmaken. Hiermee is het simpel omschakelen. De Duitse loks maken zelfs op Nederlands spoor de dienst uit. En zoals je aan de hier getoonde voorbeelden kunt zien, zijn deze meersysteemloks zowel voor goederen- als personenvervoer inzetbaar.

Daarnaast staat er over het hele land materieel te verroesten dat per direkt ingezet kan worden op de "hoge snelheidslijn". En zelfs op de Betuwelijn.

Na jarenlange stilstand zullen er uiteindelijk een aantal ICK-rijtuigen door de NSFS (NS Financial Services) gekocht worden aan Hector Rail, het betreft de verkoop van zo'n 42 rijtuigen. De Zweedse vervoerder wil complete reizigerstreinen aanbieden op de Zweedse markt. .Lees meer:

Hector Rail beschikt ook over meersysteemloks.

Er is ook goed nieuws:

TILBURG - Sonja van der Graaf van ProRail en wethouder Roel Lauwerier van de gemeente Tilburg hebben gisteren de werkzaamheden voor de uitbreiding van het railemplacement op Loven officieel gestart.

Het spooremplacement 'Tilburg Goederen' verhuist vanuit het centrum van Tilburg naar bedrijventerrein Loven. Zo ontstaat er in de Spoorzone meer ruimte voor stedelijke ontwikkeling. En op Loven wordt een knooppunt voor goederenvervoer gerealiseerd. Het is uniek in Nederland dat het afhandelen van de goederentreinen wordt geïntegreerd bij een al aanwezige particuliere terminal (Railport Brabant)
.
Lees meer:

En zoals je kunt zien beschikt dit vernieuwde DDZ-materieel over standaard koppelingen zodat een afhaalbedrijf als Kiala per trein bevooraad kan worden.
 
Een ander voordeel van het DDZ-concept is dat defekte delen van een trein in een "lijkentrein" naar de werkplaats gebracht kunnen worden zonder dat een complete trein uitvalt.
 
Hier gaat een stukje dubbeldekker samen met oa een stuurstandrijtuig met een klein defekt naar de werkplaats.


Dat wist men bij de domroep nog niet. Een STER-reklame: "Zet de radio maar uit". Goede suggestie voor radioplaag Tom de Ridder. De NOS stond toch al uit wegens muzeik.
 
Wat is het leven toch simpel.

Politici en luiers moeten moeten regelmatig verwisseld worden en wel om dezelfde reden.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren, oa op Facebook. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail