Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

7-6-2012. Uit de Gelderlander: DEN HAAG - GroenLinks vindt dat minister minister Melanie Schultz van Infrastructuur en Milieu de Tweede Kamer op een "onbehoorlijke manier'' onder druk zet door de toekomst van de Uithoftram in Utrecht te koppelen aan haar plannen voor verbreding van de A27. Dat lijkt volgens GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent op "chantage''.

Zie ook:

GroenLinks wil groener en socialer Nederland

Schultz meldde de Tweede Kamer maandag dat haar plannen met de A27 bij Utrecht vertraagd worden, omdat de Kamer het dossier controversieel heeft verklaard en pas na de verkiezingen wil behandelen. Als gevolg daarvan wordt ook de aanleg van de Uithoftram vertraagd, aldus de VVD-minister. Lees meer:

De Utrechtse tram kan zonder olie, de A27 niet.
Maar, Groenslinks, wat is dit?

Voor zo'n bumpersticker heb je toch een bumper nodig? Of ruk je de bumper je buurman's rijblik af en plant je die in je voortuin als "oorlogsbuit"?
"JonginRenkum" presenteert: De ultieme chaos:

Op 16 juni a.s. organiseren wij op sportpark Hartenstein in Oosterbeek voor jongeren van 18 t/m 24 jaar met een rijbewijs een Praktijkdag voor jonge automobilisten, de zogenaamde The DriveXperience. Lees en verbaas je:

Want was er niet de Taskforce verkeer?

Het is allemaal zo simpel:

Uit die Gelderlander: OOSTERBEEK - De kruising Bennekomseweg- Utrechtseweg in Heelsum is een van de meest onveilige van de provincie Gelderland. Dat zegt de fractie van D66 in de gemeenteraad van Renkum. De partij wil dat de kruising binnen de bebouwde kom wordt gebracht.

Daardoor zou de maximumsnelheid ter plekke omlaag gaan van tachtig kilometer per uur naar vijftig kilometer per uur.

Voor dit drama in episoden is een simpele oplossing die meerdere problemen oplost:

De "Taskforce verkeer" kan onmiddelijk naar het oud papier, in direkte omgeving van de beruchte schrootmachine. De roestverzamelingen hebben namelijk hun oorsprong in Oosterbeek. De kruising moet dan compleet op de schop en weer teruggebracht worden naar een toestand als pakweg 60 jaar geleden. De oplossing in Renkum, Utrecht, Leiden en de rest van Nederland, dat volgelegen heeft met tramlijntjes. Herstel het lokale railtransport, zoals de Rijnlijn:


Ik heb al jaren geen verstand van politiek.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail