Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.
Weer veel humor van twitter en de domroep:

Want weer (13-5-2015) slaat een correspondenkt van de NOS een flater met zijn melding over "treintoestellen". Zo'n kind gun je toch een Fanta.

Mevrouw van Veldhoven reageert niet.

dan knallen er ineens naast mij 2 vrachtwagens tegen elkaar .9km arme
Daar zul je als groene politiek toch maar verantwoordelijk voor zijn.

28-2-2015 Het is weer verkiezingstijd en dan komen de politici weer in het wild voor. Zo ook op de markt in Wageningen, een interessant diskussieterrein. Maar sommigen hebben hier helemaal geen trek in, zeker als je met hout snijdende argumenten komt. Ze vertonen vluchtgedrag. Ook dat komt in het wild voor. Zo ook Lara de Brito, voorstandster van elektrische, zelfrijdende auto's.

Personenauto's, voor hen die fluitend € 30.000.- of meer op tafel leggen. Vrachtwaggels, die zoals hier de firma Albert Hein moeten bevoorraden, dat ontgaat de politiek. De VVD heeft overigens exact de zelfde ideëen. Je kunt dus zeggen dat een betere naam voor Groenlinks, GroenSlinks zou zijn. De PvdA is geen haar beter. Diederik Samsom had hier ook geen antwoord op in 2011. Elektrische auto's. En deze?

Komt doodleuk vanuit Zwolle naar Wageningen. Tot Ede of Arnhem rijdt er een trein, In Ede is ruimte zat, maar dat ligt al jaren braak. Arnhem-Goederen? Opgeheven.

"Zou het niet mooi zijn als de zelfsturend auto's op de Mansholtlaan straks over energieleverend asfalt rijden?"

En inmiddels heeft ook NS een kwinkslag gelanceerd.

"Op station Rotterdam Centraal staat een aantal fietsen waarmee je – flink fietsend – je smartphone kunt opladen". https://t.co/3iFe6V0w2Q

Het enige waar politici aan kunnen denken bij railtransport is "Lightrail" en iedereen weet dat je daarmee geen Albert Hein mee kunt bevoorraden. Rechts toont de Zwitserse Rhätische Bahn al 100 jaar hoe dat moet. Maar dat WIL de politiek niet, er zijn al problemen met het declaratiegedrag van met name de rechtse ballen van de VVD, die verzot zijn op hun luxe leventje en dus hun pooierbak moeten inleveren, gaan fietsen en in het openbaar vervoer moeten delen met het klootjesvolk. En daar hebben ze een gloeiende pest aan. Men is gewend aan de oprijlaan waar hun elektrische pooierbak staat op te laden.

Maar ze zullen wel moeten, want hun zonnepanelen leveren alleen in de zomer voldoende (?) daarvoor. Hun luxe optrekjes worden verwarmd door de warmtepomp, waarvan JanmetdePet ook alleen maar kan dromen omdat ie ook al geen € 10.000 kan ophoesten.

Maar de automaffia zet door. Het is noodzakelijk dat.....

Deze man en twitteraar verdienen een standbeeld.
Onderzoekers van Wageningen UR werken aan een hernieuwbare autobrandstof, geïnspireerd op de fotosynthese van planten

Om toch vooral afval te kunnen blijven produceren, met de hulp van de busbaan naar de campus, waar men vervuilers opleidt: Eén van de heldendaden van wethouder onzin van Wageningen.

Al is ze de laatste tijd wat stilletjes over haar luxe asfaltleventje. Van dit fenomeen zal Wageningen nog veel last blijven houden, want de vrachtwaggels blijven gewoon doorgassen en de pan met plastic soep blijft doorborrelen. Aangepast 16-8-2015.

Wat de domme politiek nog steeds niet begrijpt zijn de consequenties van hun domme egoïsme en het feit dat ze zelf ook in de knel komen te zitten en er dus weer nieuwe maatregelen nodig zijn. Hier komen veel economische vluchtelingen op af. Ook studentjes communiceren.


Het verhaal is nog niet klaar, na de Mansholtlaan is nu de Nijenoordallee aan de beurt voor klagers, die vermoedelijk ook zelf bijdragen aan de door de Wageningse wethouder veroorzaakte "uitvinding".


De Wageningse studentjes gaan massaal op de fiets naar de bushalte, die probleemloos tramhalte wordt. Met alle voordelen vandien.

En dat terwijl de alternatieven voor de deur liggen met zelfs nog uitbreidingskansen.

Deze site mag zich verheugen in een grote populariteit bij agogen, zoals deze "stadsplanoloog", die even z´n frustratie-ei kwijt moest  Een fiets in de bus kan volgens u niet, omdat het in/opladen ervan veel te veel tijd kost, maar goederenwagons meenemen met een tram kan allemaal. Maken instaptijden dan niet meer uit? Heel apart allemaal. Kunt u dit verklaren?

De meeste treinen rijden zonder vertraging. Zeker in de vakantietijd gaan tientallen fietsen met trein en metro mee. Vouwfietsen zelfs gratis.

Inmiddels krijgt de "groene" politiek weer een natte droom, men vindt dit "leuk".

Zijn er meer vrouwen dan ik die dit leuk vinden, de dieseltram en ook deze uitzonderlijke combinatie? http://t.co/EshpcYGqsM

De in 1965 vermoorde "moordenaar".

Maar ja, helaas pindakaas, in Nederland volledig uitgeroeid. Evenals de in Wageningen bekende elektrische NBM-tram.

Wilt u meedenken over verkeersnetwerk in Wageningen voor fiets, bus, auto en vrachtwagen? Kijk op: https://t.co/JexkCeFzH8

Dan slaat men in gemeente Wageningen, maar ook in Renkum weer een flater. Eerst Wageningen: In Renkum wordt de hele tram ontkend. Een malloot heeft het over "Bello".  Wat er vóór de oorlog was heeft nooit bestaan. Zie het lijstje met mogelijke vervoermiddelen. De tram? Kijk even wat er achter een tram uit 1938 hing.

Elke supermarkt kan zo bevoorraad worden. De Zwitserse Rhätische Bahn kende tot de jaren 90 van de vorige eeuw de GmP (Goederentrein met Personenvervoer). Een goederentrein, die eens per dag reed en waarin één of meer personenwagens meereden. Een dienstregeling kende deze trein niet, de passagiers reden doorgaans slechts één of twee stations mee.

Fietsen gaan in de normale dienstregelening gewoon in de bagageafdeling mee.


Goederenvervoer dat probleemloos meerijdt.

Hier links zijn ze aan het kakelen. We besluiten hier altijd met alternatieven, waar de politiek van bibbert omdat hun luxe leventje dan op de tocht staat.

Eén van die alternatieven is de in de VS in opkomst zijnde Rocket/Smartstove die gewoon met sprokkelhout (welke politicus kent die term nog?) werkt als de zon niet schijnt. Sprokkelhout is hout dat in herfst en voorjaar van bomen afwaait of zelfs door de gemeente uit veiligheidsoverwegingen wordt verwijderd en waarmee men in z'n maag zit. Kijk even wat de trein WEL KAN. Biomassa, waar de politiek ook al geen raad mee weet. Inmiddels is de biomassa ook door de industrie ontdekt, al is het nog maar bescheiden.
H O U T de groene motor.

Je valt bijna van je stoel als je ziet wat er mogelijk is. Hier links de "Pocketstove" een portabele maar vrij primitieve versie voor de kampeerder. Maar een aanzet tot de "rocket stove", ook meer en meer bekend als de "smart stove" geldt hetzelfde. Je kunt dan vast oefenen. Voor de prijs hoef je het niet te laten, van je bagage blijft niet veel over.

Handig is het i.v.m. meer zelfdoen als de kachel ook een oven bevat, want brood uit de supermarkt is nauwelijks te verteren en bevat ongewenste toevoegingen. Daar ben je dan ook van af, als je dat al niet was.

Volgende toevoeging is dan de stirlingmotor, daarvoor heb je wel een draaibank en ervaring nodig, maar dat laatste is ook gratis en komt vanzelf.

Deze stirlingmotor kan ook naderhand ingebouwd worden, al is het wel noodzakelijk om bij het ontwerp hier al rekening mee te houden. Dat is in de afbeelding rechts goed te zien. Dit is over het algemeen door JanmetdePet te betalen en vaak zelf te bouwen.

Maar ja, EU weer in de puree, Parijs, Brussel.

Inmiddels, 2 jaar later de gevolgen: 9-5-2017:

In 3 dagen hebben al 1000 mensen de petitie aan het college van B&W van Wageningen getekend! https://t.co/UwzzRBkkwy

Ja, dat kunnen ze wel, die politici. Petities organiseren. Dat is dan ook het enige, mensenmassa's manipuleren. Een degelijke oplossing blijft uit. Hebben deze meelopers hun dagelijkse portie warmte al gekregen?

En nog één, daar had Lara de Brito niet op gerekend.

Wageningen en bereikbaarheid: een moeizame combinatie (CDA Wageningen), zie https://t.co/nme9xrh5S1 #Wageningen
Om over deze jongen maar te zwijgen, 9-5-2017, 3 dikke vrachtwaggels sluiten de A12 af. Het kwaad straft zichzelf:

Meerdere gewonden bij ernstig ongeval A12 Zevenaar

Transportbedrijven hebben grote moeite om personeel te vinden. Er zijn momenteel 2300 vacatures voor vrachtwagenchauffeurs. Ook is er vraag naar transportplanners en ander logistiek personeel en naar chauffeurs voor bussen en ander personenvervoer. Ze zijn er te weinig en volgens het UWV blijft dat voorlopig zo. Lees meer:
<<< Hiervoor is slechts één persoon nodig.

En dat weet de domme politiek!

Zie ook: De weggesmeten warmte:

Groen gas, maar dan anders.


In de politiek is een hersenbeschadiging geen handycap.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMailMailMail