Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

19-2-2012. De olieslaven zitten weer heftig in de knel. UIT RNW wereldkrant: ANWB: belastingdruk auto wordt te hoog. De belastingdruk op Nederlandse automobilisten loopt steeds verder uit de pas met de ons omringende landen. De ANWB is daarom tegen het afschaffen van de onbelaste reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer. Een gemiddelde Nederlandse benzineauto kost nu al maandelijks 212 euro aan belastingen, aldus de ANWB. Na afschaffing van de onbelaste reisvergoeding wordt dat 282 euro. Dit terwijl Nederland al de hoogste belastingdruk heeft. Zo is een gemiddelde Duitse automobilist 142 euro kwijt aan belastingen en een Belg 163 euro. Een Fransman is relatief goedkoop uit met 135 euro. De totale autokosten voor een Nederlandse automobilist, inclusief de voorgenomen btw-verhoging, zullen volgens de ANWB stijgen van 624 euro per maand naar 690 euro per maand. Lees meer:

€ 690,-, daar kun je toch een aardig woninkje bij je werk voor huren. Maar......

Diezelfde RNW wereldkrant, zelfde editiie. Autoverkoop piekt door regels van fiscus. De verkoop van fiscaal voordelige auto’s is deze maand flink gestegen. In de eerste weken van juni steeg de autoverkoop met 40 procent vergeleken met diezelfde periode vorig jaar, zegt Bovag. Autokopers die voor 1 juli een nieuwe wagen kopen, vallen nog onder de oude belastingregels en kunnen daardoor goedkoper uit zijn. Daarna wordt het waarschijnlijk weer rustiger.

De trein dan misschien? Ook niet helemaal lekker. Ook onder NS-ers en Prorailers zitten olieslaven. Een jaartje geleden.

Uit de Volkskrant: UTRECHT - De NS ligt op ramkoers met spoorbeheerder ProRail. NS-topman Bert Meerstadt wil de volledige controle over de railverkeersleiding terug. Hij zal zich daartoe wenden tot de Tweede Kamer. Eind december schopte Meerstadt ProRail al tegen de schenen toen hij zei dat de NS zelf de reizigersinformatie weer wil verzorgen. (Meer info):

Het moet nog veel verder gaan, Raillion moet ook terug naar NS. Zodat het veel eenvoudiger wordt defekt materieel af te voeren en er zelfs goederenverkeer in beperkte mate met personenvervoer te combineren is.

Want dat er iets goed mis is met het klimaat is wel duidelijk:

Uit wikipedia: Auch bei Annahme einer Erwärmung um 4° bis zum Ende des 21. Jahrhunderts wird es im Verlauf immer wieder Phasen der Stagnation oder sogar der Abkühlung geben. Diese Phasen können bis zu ca 10 Jahre andauern. Ursachen sind: Der 11-Jährige Sonnenzyklus, kühlende starke Vulkanausbrüche, sowie die natürliche Eigenschaft des Weltklimas, einen schwingenden Temperaturverlauf zu zeigen. So kann das Auftreten von El Nino bzw. La Nina-Ereignissen die globale Durchschnittstemperatur von einem Jahr auf das andere um 0,2° erhöhen bzw. absenken und für wenige Jahre den jährlichen Erwärmungstrend von ca. 0,02° überdecken aber auch verstärken. (Meer info):

Eén van de oplossingen komt weer van de Zwitsers:



Schweiz aktuell vom 14.01.2011

En verder natuurlijk:

Het gehuil om rubber dat niet nodig is is gezien de inhoud van deze blog al helemaal onzin, ook fietsen hebben rubberen banden. En dat is wel zo prettig, want ik moet er niet aan denken met mijn velgen over klinkers te moeten rijden.

Gepost door Nieuwslezer (gast) op 15-01-2011 om 04:26

Adviesje aan nieuwslezer, ga eens op tijd naar bed, dan kom je misschien tot de conclusie dat het materiaalverbruik van een fietsband enigszins verschilt (pakweg een factor 35) van dat van een autoband. Het zelfde geldt overigens ook voor het staal- en energieverbruik van beide voertuigen. Na de produktie van het rijblik gaat deze door met het consumeren van energie, terwijl de fiets geen druppel brandstof meer gebruikt.

Voor de rest is dit weer een typische zwart-wit-reaktie van een olieslaaf in de knel.

Infobeperking!

Uit RNW wereldkrant: Lesauto rijdt door na aanrijden kind. Een bestuurder van een lesauto is in Zierikzee doorgereden nadat hij een kind van negen had aangereden. Het jochie reed met zijn fiets over een rotonde toen de lesauto hem aanreed. Het kind viel daardoor, waarna de bestuurder van de lesauto - geen leerling - uitstapte, het jongetje uitschold en weer verder reed.

Een rotonde, waar fietsers, ook al zijn ze 9 jaar oud, ook voorrang hebben. Jammer voor deze gore oliejunk, die kennelijk in de knel zit. In Doorwerth heeft men daar iets op "gevonden".

De VVD wees er op dat de gemeente zich geen verdere fi nanciële schade kan veroorloven op dit project. “Het is markttechnisch verantwoord dat de projectontwikkelaar tot realisatie overgaat,’’ zei Raymond den Burger. “Er gaan 32 parkeerplaatsen verloren. Die moeten gecompenseerd worden.


En dus kunnen kinderen van 9 gewoon plat gereden worden.
"Groen parkeren". 
Zie dus ook:

Er zijn nu (tijdelijk) minder files, maar dankzij de aanzuigende werking, gaan velen nog verder van hun werk wonen en zal elke uitbreiding van asfalt onvoldoende zijn. En het beste is en blijft toch deze manier van definitief parkeren.


De olieslaaf: "Aan het eind van m'n geld hou ik een stukje maand over."


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
MailMail