Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

21-5-2012, Vandaag zullen de media onder vuur liggen. Dit als gevolg van de strubbelingen rond Groenslinks. Daar smullen de media van.

GroenLinks heeft deze week in de peiling van Maurice de Hond drie zetels verloren ten opzichte van vorige week. Dat meldde presentatrice Eva Jinek vanmorgen in haar televisieprogramma Eva Jinek op Zondag.

Het verlies is volgens De Hond te wijten aan het gedoe rond de kandidatuur van Tofik Dibi. In de peiling staat GroenLinks nu op vier zetels. Dat is de laagste score sinds de vorming van GroenLinks in 1989. Slechts 30 procent van de kiezers uit 2010 geeft aan nu weer op GroenLinks te stemmen. De partij heeft nu tien zetels in de Kamer.

Sensatie.

Eerst even iets anders wat in eerste instantie niets met Groenslinks te maken heeft, maar wel met groen en links. De Rijn-Gouwelijn: Uit het nooit op zondag verschijnende Reformatorisch dagblad:

Dinsdag maakt de provincie Zuid-Holland bekend dat de lightrailverbinding van Gouda door het centrum van Leiden naar de kust definitief van de baan is. In plaats van de sneltram komt er een netwerk van buscorridors in de regio en gaan er vier in plaats van twee treinen per uur rijden tussen Leiden en Utrecht.....

.....Volgens de wethouder krijgt het nieuwe station in Waddinxveen-Zuid een tunnel voor fietsers en voetgangers. „Zo wordt het station zowel vanuit bedrijven­terrein Coenecoop als de nog aan te leggen wijk Triangel optimaal bereikbaar.....”

En dat is niet de manier die Groenslinks voor ogen heeft. Men wil daar "groen", maar ook egoistisch "groen". Elektrisch rijden. En dat is weer niet "links". Behoorlijk asociaal zelfs. Net zo asociaal als de verkeerspolitiek in Leiden. Daar waar de tram door de Breestraat zou gaan rijden. Zodat de "elektrische" blikverzamelingen de Breestraat niet meer in konden.

Uit wikipedia: Lang voordat er sprake was van lightrail zijn er tramlijnen geweest die een deel van de verbindingen hebben verzorgd die nu voorzien zijn voor de RGL. In Leiden hebben tot 1960-61 de trams gereden van de Blauwe Tram en de Gele Tram naar onder meer Den Haag, Katwijk en Noordwijk. Deze lijnen kwamen dus voor een deel overeen met de plannen voor de RijnGouwelijn, inclusief tramsporen door de Breestraat in Leiden en de Tramstraat in Katwijk. Lees meer:

Dat is dus van de baan. Groenslinks kan tevreden zijn. De Leidse Breestraat blijft voor alle mobiele wegversmallingen bereikbaar. Dat geldt niet voor Rotterdam.

2010: De wijk in Barendrecht, Carnisselande is overigens een wijk vol met forensen, die meestal met hun rijblik naar het werk gaan. De tram ((tram plus) die voor deze Barendrechtse wijk aangelegd is kan deze vervoersstroom nauwelijks aan. Om over goederenvervoer maar te zwijgen.

De Zwitsers hangen in zo'n geval 2 gelede trams achter elkaar.

Er was ook een massa protest tegen deze tramlijn op de Rotterdamse Groene Hilledijk omdat de olieslaven door de komst van de tram hun rijblik niet meer kwijt konden.

Er zijn ongetwijfeld vergelijkbare situaties elders in het land. In Drenthe zijn ook plannen voor ondergrondse CO2-opslag (hoofdzakelijk uit kolencentrales in Groningen). Met name in het Eemshavengebied wordt zo'n ding gebouwd om de stroomvraag voor de te verwachten elektrische auto's op te vangen.

Maar ook Groningen heeft tramplannen. Zie de Rijnlijn en de alternatieven voor stroomopwekking en verdere transportopties.

Uit RNW wereldkrant: De SP en ChristenUnie willen net als GroenLinks snel een debat over de proef met CO2-opslag onder een woonwijk in Barendrecht. Zondag liet GroenLinks-Kamerlid Kees Vendrik weten zo’n debat te willen naar aanleiding van een van het tv-programma Zembla. De partijen willen boven water  halen of het waar is dat een kritisch onderzoeksrapport over de CO2-opslag is achtergehouden door de ministeries van Economische Zaken en VROM.

Verreweg de meeste CO2 komt uit de uitlaten van de persoonlijke rijblikken en helemaal uit de uitlaten van het gigantische vrachtvervoer. Alternatieven? Reken het zelf uit.

Bijbehorend rekenhulpjes:

http://ecopassenger.org/

http://www.ecotransit.org/index.nl.html

Vóór deze website en voorafgaande weblog ontstond stelde de Veluwepost z'n lezers de vraag, wat te doen met de Valleilijn. Er verscheen een reaktie die het versporen van deze tot op de dag van vandaag met bussen gereden Valleilijn voorstelde. VIER jaar later vroeg de Veluwepost niet meer hoe het verder moet met de Valleilijn, men publiceert de gekleurde mening van een paar inwoners. En je raadt het al, de bus moet meer ruimte krijgen. Dat betekent dus vrije busbaan.

Het artikel: http://www.deweekkrant.nl/files/pdfarchief/VPO/20100326/VPO_VPO-1-05_100326_1.pdf  is inmiddels foetsie:

Daar was ooit al protest tegen. Dit staat er nog wel:

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2008/november/08/busbaan_wageningen_ter_discussie/

Wat deze mensen zich na VIER jaar nog steeds niet realiseren is dat deze bus, hoe snel ie op die vrije busbaan ook is, in Oosterbeek staat ie netjes in de optocht van PC-Hoofttraktoren.

Net als het vrachtverkeer dat de winkels moet bevoorraden. Dat dit ook anders kan is in de verhandelingen over de Rijnlijn al aangegeven

Hier hoort een tram op vrije baan met grote hindernissen voor het overige verkeer. Desnoods delen van de Utrechtseweg afsluiten bij doorkomst van de tram, die net als in de Amsterdamse Leidsestraat aan enkel spoor voldoende heeft. Met op de halteplaatsen dubbelspoor om tegemoet komende trams elkaar te laten passeren.

Maar zoals gezegd, de burger weet dankzij een uitgekiend mediabeleid hier NIETS van!

Uit RNW wereldkrant: GroenLinks-leider Femke Halsema wil dat bij de komstvan een rechts minderheidskabinet de oppositiepartijen zoveel mogelijk  samenwerken en proberen noodzakelijke hervormingen op bijvoorbeeld de woningmarkt voor elkaar te krijgen.

Die heeft er dus niets van begrepen. Iets voor de lijst  "Zwak geïnformeerden".

Doordat iedereen een eigen woning koopt (die dus gewoon van de bank, en in deze tijd onverkoopbaar is) en daar dus ook blijft zitten, ontstaat er veel woon/werkverkeer, vaak over afstanden groter dan 50 km.

De gevolgen daarvan zijn bekend en gaan regelrecht in tegen de eigenlijke belangen van Groenlinks. Maar dat weet men daar nog niet. Kortzichtig.
Hartelijk dank voor dit stemadvies.


Wat is er mis met een huisje als dit? Hierin zijn hele volksstammen groot geworden.

De Rotterdamse wijken Heiplaat, IJsselmonde, Vreewijk en nog vele andere wijken zijn wereldberoemd. Veel straten zijn er autovrij, een eldorado voor kinderen. Op de fiets naar je werk, dat scheelt een hoop tijd.

In dat verband nog een ander bericht uit RNW wereldkrant: Europa in het teken van duurzame mobiliteit. In verscheidene steden in Nederland  begon gisteren de Europese Mobiliteitsweek. In deze week, die in het teken staat van duurzame mobiliteit, worden wandelen, fietsen, openbaar vervoer, kritisch autogebruik en anders omgaan met mobiliteit gepromoot.......

.....Onder meer Den Haag, Rotterdam (19 september), Leiden en Utrecht (12 september) doen mee aan de actie. Daar worden een aantal straten afgesloten voor verkeer.
Om vast te wennen.


Als paddestoelen schieten diverse forums uit de digitale grond en verdwijnen ook weer na een tijdje. Het forum van Groenlinks en Peakoil zijn inmiddels verdwenen. Weer andere forums passen hun beleid aan. Op het forum van "Stand.nl" en binnenkort ook "Eenvandaag" bepaalt de redaktie waarover gediskuzeurd kan worden. Stichting "De Twaalf Ambachten" heeft ook een forum. Je berichten worden daar eerst door de "censuur" beoordeeld en het kan zomaar zijn dat je houtsnijdende antwoord niet eens geplaatst wordt.

Ga je echt je mening geven over het transportsysteem, waarmee zoals gezegd een grove fout mee is gemaakt, raken de "Groene" figuren de weg kwijt.

De term "Groene" staat bewust tussen aanhalingstekens, want de hele diskuzeurgemeenschap op zo'n forum heeft een rijblik voor de deur en men beschouwt elk voorstel tot systeemwijziging als een persoonlijke aanval. Men voelt zich beledigd en vooral bedreigd.


De "groenslinkse" olieslaaf is woedend!

Over groen gesproken, daar weten de Duitsers WEL raad mee. Biogas. Regelmatig heeft men het op het Duitse programma Nano daar ook over. Nu de Duitse kerncentrales worden stilgelegd, breekt men zich het hoofd over alternatieve manieren van stroomopwekking. In de gangbare landbouw grijpt men dan naar de monoculturen van mais, maar mest is een goed alternatief. Het residu kan naar de composthoop om daar onschadelijk te worden gemaakt. Meer lezen:

Het biogas kan in het aardgasnet gepompt worden en in de huishoudens in microwkk's warmte en stroom opleveren.

De stroom? Ach, het wordt eentonig.

In Renkum waren (net als in de rest van dit land) op 3 maart 2010 gemeenteraadsverkiezingen. De wethouder van Groenlinks werd vervangen door een wethouder van het CDA. Ook deze wethouder is aangeschreven over de Rijnlijn. Heeft tot nu toe (vier jaar later) niet gereageerd. Dat heet arrogantie. Niets ongewoons, de hotemetoten van de provincie Gelderland reageren ook niet of pas na een jaar, als alles in kannen en kruiken is.

Doe 's normaal man!

Uit BN De stem: UPDATE] TILBURG/DEN BOSCH - De treinen tussen Tilburg en Den Bosch rijden weer. Tussen 10.00 en 11.30 uur donderdagochtend reden er geen treinen op het traject. Dat kwam doordat een vrachtwagen tegen een spoorviaduct aanreed. Meer lezen:

Doe 's normaal man!

Uit RNW wereldkrant: Paul de Leeuw als gast bij rede in Ridderzaal.

Als introducé van GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent heeft tv-presentator Paul de Leeuw zijn opwachting in de Ridderzaal gemaakt.

En wat is het nut hiervan? Draagt het gedrag van deze domhouder bij aan een "groenslinksere" samenleving? Komt Paul de Leeuw ook in Groningen wonen? Gaat Paul de Leeuw ook opeens 150 km per dag reizen?

De sensatie van de media! En groenslinks doet gezellig mee.


 Wie alle knikkers al heeft, speelt alleen nog om het spel.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
MailMail