Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. 17-4-2012. De Gelderlander twittert via Renkum Citytweet: 'Kruising in Heelsum bij onveiligste van Gelderland' Tweet:

Uit die Gelderlander: OOSTERBEEK - De kruising Bennekomseweg- Utrechtseweg in Heelsum is een van de meest onveilige van de provincie Gelderland. Dat zegt de fractie van D66 in de gemeenteraad van Renkum. De partij wil dat de kruising binnen de bebouwde kom wordt gebracht.

Daardoor zou de maximumsnelheid ter plekke omlaag gaan van tachtig kilometer per uur naar vijftig kilometer per uur.

Voor dit drama in episoden is een simpele oplossing voor die meerdere problemen oplost:

De "Taskforce verkeer" kan onmiddelijk naar het oud papier, in direkte omgeving van de beruchte schrootmachine. De roestverzamelingen hebben namelijk hun oorsprong in Oosterbeek. De kruising moet dan compleet op de schop en weer teruggebracht worden naar een toestand als pakweg 60 jaar geleden.

Tegelijk kan de bus vervangen worden door die al lang gepropageerde Rijnlijn. En (goederen)verkeer is er genoeg. Het is tot nu toe afhankelijk van olie en daar is een "klein" probleempje mee. Versporen dus. Mogelijkheden voor:

Onder het viadukt van de A50 is nog plaats zat voor een station waar deze aftakkingen aansluiten. Is er dan nog genoeg behoefte aan verkeer (peakoil), kan over het station een "fly-over" gerealiseerd worden. Maar of dat echt nodig is valt te betwijfelen. De op deze site voorgestelde Rijnlijn biedt nog veel meer mogelijkheden.

Zo stuurde een bezoeker van deze site een link naar een foto van een restauratierijtuig in gebruik bij de Zwitserse SBB, (waarop natuurlijk een dikke © zit).

Maar de Zwitsers zouden de Zwitsers niet zijn als ze voor een smalspoorlijn een vergelijkbare rollende restauratie realiseerden. Voor de alsmaar vergaderende hotemetoten om van te watertanden.

De helft hiervan mag natuurlijk ook, deze constructie stamt uit 1987, waarbij onderdelen uit oudere restauratierijtuigen gebruikt werden. "Um Kosten zu sparen, wurden beim Bau dieses Fahrzeuges verschiedene Teile der ebenfalls von FFA gelieferten Versuchsdrehgestelle der 1987 ausrangierten Speisewagen WR 3813 und 3814 verwendet."
Kwestie van fantasie gebruiken.


Ik vergader, dus ik besta!


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.m

Bekijk klimaatkombi helemaal.
MailMailMailMail