Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

19-4-2012, Linksom of rechtsom, de automaffia gaat toch aan het kortste eind trekken: Een paar berichten van de laatste dagen. Allereerst Powned, de nieuwste "ster" in het domroepfirnament.

De onderhandelaars van de VVD, het CDA en de PVV in het Catshuis overwegen om het mes te zetten in de onbelaste kilometervergoeding voor werknemers. Werknemers krijgen nu nog negentien cent per kilometer onbelast van hun baas vergoed voor woon-werkverkeer, maar dit kan wel eens dalen naar veertien cent. Meer lezen:

Men moet bezuinigen na tientallen jaren van potverteren. Ook de blikken idioten zelf moeten bezuinigen. Reken zelf maar uit:

Men zit in de knel, de veelbesproken taskforce verkeer in de gemeente Renkum (maar vast ook in veel andere gemeenten). Deze bliklawine zal in de toekomst bij de KEMA (Arnhems Buiten) aangevoerd moeten worden. Uit Hoog en Laag (geen garantie voor lezen na een half jaar):

Geldersch Landschap wil geen 'weg door maisveld'

18-04-2012 10:00
1 reacties

OOSTERBEEK - Wil je de huidige doorstroming van het verkeer door Oosterbeek verbeteren, dan is een 'weg door het maisveld' naast andere voorgestelde maatregelen nodig. Dat maakte verkeerskundige en Oosterbeker Gerard van der Sterre namens de Taskforce verkeer vorige week duidelijk in de commissie Bedrijvigheid. Grondeigenaar Geldersch Landschap ziet echter niets in het plan.
door Feike Klomp

Eén reaktie is toch wel aardig om aan te tonen hoe erg men in de knel zit.

John van Reijnen op 18-04-2012 12:24

Zo worden de geesten rijp gemaakt voor nog meer asfalt en verdere vernieling van onze natuur en rennen we als lemmingen naar de afgrond. Lees meer:

Dat wordt dan een uitwijkmanoevre, bij de automaffia niet onbekend. Het Diependalseweg tracé. Dit loopt ook door landschappelijk waardevol gebied en langs een school. Daar is men blij met een flinke partij lawaai.

Verder wordt daar nu gewerkt aan de Hoeve Klein Mariëndaal. Het zal nog een flinke klus worden daar een weg aan te leggen en onder de spoorlijn door te wurmen. Neem daarbij in aanmerking dat NS en Prorail zeer kort geleden dit tracé vernieuwd hebben (Sporen in Arnhem). Maar de automaffia heeft hier geen boodschap aan.

En een paar km verderop zitten de olieslaven ook al in de knel. Uit de Gelderlander: EDE - Het comité Spoorzone Nee heeft meer dan tweeduizend handtekeningen verzameld tegen de plannen van de gemeente Ede voor de inrichting van de spoorzone tussen Ede-centrum en Ede-Zuid. Het comité maakt zich zorgen over het gebrek aan autotunnels. Lees meer:

Het antwoord op al deze problemen is simpel en allang aangegeven op deze site en voorafgaande weblog.

De Rijnlijn.

Maar zolang ook de politiek het hypocriete voorbeeld geeft..... Rita Weeda, die echt niet op de fiets komt.

Vandaag werkbezoek bij Veld en Beek. Ben terplekke lid geworden van de coöperatie.Aanrader. Moet me nu wel schikken naar voorzitter Dirk :-) Tweet:
Want zo gaat het bij klanten van......

Tot slot een "trammetje" waarvan de capaciteit simpel verdubbeld kan worden. Rijdt zowel vanaf station Ede-Wageningen als Arnhem. Als de politiek maar wil.


Rook geraffineerd, rook Diesel ;-)


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail