Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

Aansluitend op het voorstel van de SP om vervoer over water te onderzoeken, (middels lobbywerk te bevoordelen) een hersenspinsel dat het Renkumse CDA ooit lanceerde.
De "Fietspendelboot":

Uit Hoog-en-Laag, regioblad Gelderland zuid, inmiddels verwijderd:

RENKUM - Het CDA wil een fietspendelboot tussen Rhenen en Arnhem met diverse halteplaatsen gerealiseerd zien. Dit vanwege het belang voor het recreatie en toerisme, het woon- en werkverkeer en het verkorten en veiliger maken van schoolroutes.

2018:

En ook scholieren fietsen nu elektrisch omdat niet elke gemeente voortgezet onderwijs heeft. Men moet naar Doorwerth of nog verder.

En da's ook toevallig, het toerisme, dat beoogt de Rijnlijn ook. Alleen ietsje sneller en zeker comfortabeler.

In elke pendeltrein van de Rijnlijn rijdt namelijk een stuurstandsrijtuig mee met daarin:  Precies, plaats voor fietsen. En wel in elke pendeltrein! Dwz als het een beetje meezit op z'n minst elk half uur. Uitstappen onderweg midden in het bos of dorpscentrum mogelijk.

Bij Kasteel Doorwerth wordt gestopt. Oosterbeek: War cemetry op loopafstand of elektrische tram, Heelsum: Oorlogsmonument. Zomer en winter.

De Rijnlijn kan zelfs de Pantarijn scholengemeenschap of Wageningen Universiteit aandoen. Klik even tweemaal op de foto en je ziet een prachtig fiets- en rolstoelsymbool op de deur. Kinderwagens geen probleem. Lage instap! Er kan een extra (tweedehands aangeschaft en omgebouwd) rijtuig mee rijden. Zoals de Rhätische bahn dat al jaren in een toeristisch gebied doet. Meer info:

Aangedreven door duurzaam opgewekte stroom. Geen conversieverliezen zoals met akku's.

De keus is niet moeilijk, even de (provinciale) koppen bij elkaar steken en de Rijnlijn komt er.

Dan die andere oliezuiper. Hypocriet Fietsersbond is blij met een dode mus. 90% van de vakantiegangers neemt z'n fiets mee. Achterop die wegversmalling, de sleurhut, zelfs IN hun PC-Hoofttraktor.
Kijk es wij fietsen!!


Milieu-Centraal doet een boekje hierover open.

Fietsen en lopen zijn natuurlijk het best voor het milieu, maar hoe zit het met de andere vervoermiddelen? Een kilometer met de trein levert vijf keer minder milieubelasting op dan met de auto, blijkt uit inventarisatie van Milieu Centraal. Meer lezen:

Die trein parkeert niet en de campings die nu verpest worden door die ruimtevretende sleurhutten, knappen dan zienderogen op.

Uitstekend per trein bereikbaar, er rijdt zelfs een fietsenrijtuig in de reguliere trein mee. Elk rijtuig in de normaalsporige treinen heeft op het balkon plaats voor fietsen. En de Zwitsers zijn een stuk slimmer in het bergen van de "draadezels".

De oplossing nadert:

Uit RNW wereldkrant, een jaar geleden: De malaise op de Europese beurzen houdt aan. De graadmeters in Parijs, Frankfurt en Londen verloren tot vier procent, en ook in Amsterdam waren er forse verliezen.

Crisis 2.0, dat komt er aan, es kijken of die fietsersbond nog zoveel "leden" heeft. Pas dan gaat die club pas echt belangrijk worden. Voorlopig is het niet meer dan ANWB 2.0.

9-8-2014. Inmiddels zijn we ruim 4 jaar verder en van een Rijnlijn is nog niets te zien. De fietspendelboot is er ook, studenten zijn toeristen geworden en fietsers zij domweg oliejunks gebleven. De ANWB. En dus moet je er zelfs voor parkeren.

Om studenten naar Wageningen te vervoeren is dit tweedehands bootje van de Rotterdamse Spido echt te klein.

Maar sommige politici lopen wel vaak met hun hoofd in de wolken.

De Rijnlijn had dit projekt ook prima kunnen doen. En zelfs nog meer. In Chur neemt het nieuwe materieel zelfs goederen mee en bovendien nog elektrisch. Kom daar es om bij een Spidobootje.

Het parkeren zelf heeft Wageningen nog lang niet onder de knie.

Zelfs de domroep doet mee met de klaagzang. Luchtkwaliteit.

De gevolgen, daar hebben noch het klokhuis, noch Milieudefensie een degelijk antwoord op.

Hier rechtsboven de trein naar Arosa die een paar goederenwagens meeneemt. Wageningen UR, "City of Life sciences". Maar om nou eens wat te doen aan het vrachtverkeer...

Renkum klaagt steen en been over de geparkeerde vrachtwaggels tot zelfs uit Litauen. Bij Parenco heeft men daarom maar wat paaltjes en keien gezaaid, maar ook die bijven niet gespaard. Terwijl oplossingen simpel zijn

Dan de snelfietsroute, ook in de winter? Dan verdwijnt de doorsnee racefiets weer in de schuur en de "snelfietser" weer in z'n pooierbak in de optocht.

Wanneer komen er oplossingen die echt hout snijden?

 





 

 

 


Vroeger was de lucht nog heel schoon. In de oertijd had je nog geen last van uitlaatgassen of vervuilende lucht van fabrieken. De enige stank waar je kast van kan hebben waren de stinkende scheten van oervader.

De luchtkwaliteit in Nederland is op sommige plekken niet al te best. Hoe meet je dat? Nienke laat zien met welke methodes dat gebeurt. Het blijkt dat je met je mobieltje zelf kunt meedoen aan luchtonderzoek. Hoe is de luchtkwaliteit in de cabine van de vrachtwagenchauffeuses? Lees meer:
Overigens collaboreerde het klokhuis met milieudefensie.

Wageningen UR schrijft: Door klimaatverandering stijgt niet alleen de temperatuur wereldwijd, ook neerslagpatronen veranderen. In Nederland merken we dat er vaker overstromingen plaatsvinden door hevige regenbuien. In stedelijk gebied staan straten vaker blank en dit zorgt voor de nodige overlast.

Veranderende neerslagpatronen.

Wageningen UR bestudeert de oorzaken van zware neerslag en zoekt naar oplossingen om met dit fenomeen om te gaan. Zorgen voor groen in de stad, bijvoorbeeld, zorgt ervoor dat water sneller afgevoerd kan worden naar de bodem. Opslag van water is eveneens belangrijk, want niet alleen het aantal hevige buien neemt toe, ook periodes van droogte worden langer. Lees meer:
Maar om nou te zeggen dat er ook echt wat aan gedaan wordt?

Hier (Jasmijnplantsoen Wageningen) doet men wat aan het miljeu. Zonnepanelen en bevordering van waterafvoer.... in de eigen steenwoestijn. Even verderop onder aan de helling een school die het water "opvangt".

Het CBS: In welke gemeente was de woon-werkafstand in 2015 het grootst? #terugblikken  https://t.co/PSUMZkOjVM https://t.co/P181sTWPnD

Omdat plaatjes meer zeggen dan tekst.... De belastingdienst doet ook een flinke duit in het zakje. Forensen willen voornamelijk "mooi" wonen. In de randstad moet je dan NIET zijn. Je verknalt het gewoon ergens anders.

De buren doen nog niet mee met de verwoestijning. Dat komt nog wel. Ook zij wonen ver van hun werk. Moeten de volgeparkeerde straat "ontlasten".

Er rijden overigens 4 bussen om de hoek. En als "Breng" zich even druk maakt, weer de gesloopte tram.

Fietspendelboot?

De Gobi-woestijn van de buren. En de belastingdienst? Lees meer:

Met woon-werkverkeer bedoelen wij het heen en weer reizen van de woon- of verblijfplaats naar een vaste werkplaats. Heeft uw werknemer een arbeidsovereenkomst waarin geen vast werkadres staat? Dan gelden alle reizen van de woon- of verblijfplaats naar een bedrijfsadres van u als woon-werkverkeer. Hieronder valt ook het af en toe reizen van de woon- of verblijfplaats naar het bedrijfsadres om daar bijvoorbeeld materialen op te halen.

Reizen van en naar andere plaatsen dan de hiervoor bedoelde vaste werkplaats of het bedrijfsadres gelden niet als woon-werkverkeer. Als bijvoorbeeld een bouwvakker of een onderhoudsmonteur reist naar de bouwplaats of het adres van een klant, dan is dat geen woon-werkverkeer.

Betaalt de belastingdienst ook de schade door wateroverlast?


In de politiek is een hersenbeschadiging geen handycap.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over Klimaatkombi.
Mail