Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

6-8-2012. DIT is de enige reden om op de weg elektrisch te rijden. Daar waar trein en tram niet kunnen komen. Deze elektrische vrachtwagen parkeert alleen bij de baas en verder nergens. Dit initiatief verdient alle lof. Een in dit filmpje getoond distributiecentrum dient dan ook aan de spoorlijn te liggen, alwaar het geluid van de trein gedempt wordt.

Maar overal waar trein en tram wel kunnen komen dient deze "veruniversaliseerd" te worden. Want parkeren wordt overal een steeds groter probleem. Het is niet de vervoerder die deze problemen veroorzaakt, het zijn de klanten die de chaos veroorzaken.

Uit de Gelderlander van een jaartje geleden: WAGENINGEN - In de evaluatie van de publieksdag van Food4you afgelopen zaterdag in Wageningen wordt het punt van het parkeren meegenomen. Dat verklaart Sil Traas van Wageningen UR, dat samen met Rijn IJssel Vakschool Wageningen het kennisfestival over gezond en lekker eten organiseert. Meer lezen:

Binnenkort is er weer een Food4you-festival en ook dan geldt weer: Dat is heel simpel, er reed vroeger een tram door de straat waar het Food4you georganiseerd wordt. Die kan er weer rijden als de gemeenten Renkum, Wageningen, Ede en Arnhem de koppen bij elkaar steken. Dat zit er voorlopig niet in. Diezelfde Gelderlander heeft last van het "ontkenningssyndroom" waarmee Kees Jansen en Charlotte de Roo (Groenslinks) via Twitter de chaos op de Oosterbeekse Utrechtseweg glashard ontkennen. Tweet:

Een link is niet beschikbaar, je moet deze editie van de Gelderlander kopen. Slimmerds gaan natuurlijk naar de bieb en lezen de onzin daar. Deze weblog heeft meerdere keren aangetoond dat de automaffia daar willens en wetens behoorlijk in de knel zit, getuige deze PC-Hoofttraktor die de Oosterbekers gewoon op de stoep planten bij gebrek aan parkeerruimte.
Even een kwartje verbrassen.

De enige remedie is het elektrisch railtransport dat zowel personen- als goederenvervoer aan kan. Even een bijna 2 jaar oude aflevering van de Rijnlijn opgraven.

Het ontbrekende stuk (voorlopig). Renkum industrieterrein Schaapsdrift - Bennekom. Deze lijn is belangrijk, er rijdt nu totaal geen openbaar vervoer. Onderweg ligt het vergadercentrum "Everwijnsgoed". Ook is er nog een houthandel gevestigd, die nu over de weg wordt bevoorraad en van belang kan zijn voor de energievoorziening van de Rijnlijn.

De lijn is ook belangrijk als reserve als er calamiteiten zijn op de lijn naar Wageningen. Ook Wageningen - Hoog wordt aangedaan. Verder is dit een toeristisch gebied en dan is openbaar vervoer belangrijk. In Bennekom nog een paar haltes en mogelijk een zijlijntje naar de winkelstraat aldaar.

Dan de gebouwen van de Rijnlijn. Deze dienen zo veel mogelijk multifunktioneel te zijn. In de stations kunnen velen gehuisvest worden:

  1. een supermarkt en andere winkels
  2. postkantoor
  3. politieburo
  4. huisartsenpost en apotheek
  5. bibliotheek
  6. gemeentefaciliteiten
  7. afvaldepot
  8. natuurlijk een distributiecentrum voor DHL, TNT of wie dan ook.
  9. Strooizoutdepot. Hiertoe kan ook een zelflosser dienen die op bepaalde stations op een opstelspoor gezet wordt.

en nog veel meer. De omgeving blijft zo leefbaar omdat er altijd iemand is.


Holocaust, parkeerproblemen en broeikaseffekt. ontkennen helpt niet.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail