Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

De chaos in Oosterbeek is begonnen, 15-7-2015:

Allereerst, de oorzaak:

Die ligt voor een deel ook bij NS zelf, het personeel staat weer uit z'n neus te vreten. Wat als je es wat versterkingsrijtuigen of goederenwagens aan- en afkoppelt? Dan kun je in ieder geval de chaos op de wegen verminderen.

Maar NS speelt liever in op het egoisme, bepaal zelf....

De Zwiterse SBB (nu Zentral Bahn) had allang een smalspoorlijn om chaos als deze te voorkomen. En nu zie je, voorlopig zijn bedrijven nog bereikbaar, maar lang zal dat niet duren. De bus is het eerste slachtoffer. Die kan niet eens meer bij het station komen. Nog maar 15 jaar geleden werden de laatste restanten van de tramlijn opgeruimd. Kwam er nou niemand op het idee daar iets mee te doen? Ook niet toen er later iemand met het idee voor de Rijnlijn kwam?

En zie wat er gebeurt, in Oosterbeek gaat een klant van Albert Hein door het lint. Kon z'n pooierbak niet meer kwijt?
En zie eens wat een bende:

Hier kun je als fietser echt van genieten. Oliejunks weten hier echt geen raad mee. Dat wisten ze al niet vóór men met de sloop begon, jaren geleden werd er al een lachshow georganiseerd met de naam "Taskforce Verkeer". Hier alvast wat resultaten om fietsers te motiveren met de elektrische pooierbak naar Albert Hein te gaan.


Het probleem. De automaffia heeft meer ruimte nodig en dat haalt men bij de fietsers. Scholieren uit Renkum die in Oosterbeek naar school gaan fietsen in eerste instantie noordelijk van de Utrechtseweg. Even vóór Doorwerth wil de Provincie Gelderland dat de fietsers de drukke Utrechtse weg oversteken en zuid van deze weg gaan rijden.

Uit de Gelderlander: OOSTERBEEK - De Fietsersbond heeft bezwaar gemaakt bij de gemeente Renkum tegen het opheffen van het fietspad aan de noordkant van de Utrechtsweg, even ten westen van Oosterbeek. Meer:

Eerste gevaarlijke situatie. Het is druk en het geduld van de fietsers, die al een ondergeschikte rol spelen in het verkeer, is op een bepaald moment op. Zij gaan de verkeerslichten, als die al aanwezig zijn, negeren.


En het is allemaal zo simpel. Als je nou toch de weg open gooit kun je toch in één beweging daar een tramspoortje aanleggen? Je hoeft niet meteen een complete tramlijn aan te leggen, dat kan ook later. De vroegere NBM heeft de tramlijn ook niet van de ene op de andere dag aangelegd. Maar zo denkt de gemiddelde oliejunk:

In de zin dat een trein vertrekt van ergens waar je niet bent en je brengt naar waar je niet moet zijn?

Tja, als het spoor categorisch gesloopt wordt.
Let wel, dit is "NatuurenMilieu".

De club van de elektrische pooierbakken. Hun sponsor in gemeente Renkum.

Dit wou je toch Hekking?

En dit zijn de resultaten. Echt iets om trots op te zijn.


Zo had het ook kunnen zijn.

Wat zou er kunnen rijden op de Rijnlijn? Dat is niet zo moeilijk. De Zwitserse smalspoorlijnen innoveren continue en laten "oud" materieel los. Dat is een goudmijn.

Belangrijk, zorg voor modulair materieel, d.w.z. trekkende voertuigen en wagens die simpel aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Zo kan altijd een trein verlengd of verkort worden. Standaard koppeling is dus noodzakelijk. Veel "oud" Zwitsers materieel is uitgerust met de halfautomatische +GF+ koppeling. Aansluiten hierop is dus goedkoop. Maar ombouw is simpel, getuige onderstaand voorbeeld. Beginnen dus met tweedehands materieel. Ook bij gelijkstroommotorwagens kan met enige moeite een transformator ingebouwd worden, want de motoren draaien op gelijkstroom, zeker waar het ouder materieel betreft. Wisselstroom als spanning voor de bovenleiding is belangrijk omdat dan gerekupereerd (stroom die bij het remmen opgewekt wordt terug leveren aan de bovenleiding) kan worden.

Tweedehands vond men ook prima bij de Chemin de Fer du Jura, die een paar motorwagens van de Rhätische Bahn overnam die omschakelde van 2400 Volt gelijkstroom naar 11000 Volt wisselstroom, "manusje van alles"..

Aan de motorwagen, die meestal ook nog zitplaatsen heeft, kan later een modern stuurstandsrijtuig gekoppeld worden, zodat de trein simpel verlengd kan worden in drukke tijden. Hierachter kan de trein opnieuw aangevuld worden met personen- of goederenmaterieel. Belangrijk voor de bedrijven langs de lijn.

<<<< Nieuw zijn de stuurstandrijtuigen die afgeleid zijn van de GTW-treinstellen en aangekoppeld kunnen worden aan bestaand materieel. Met name de Zwitserse Travys en Aare Seeland Mobil maken hier gebruik van en rijden soms gewoon door de stad.

Rechts de Chur-Arosabahn in Graubünden waaraan men doodleuk een goederenwagen hangt van de plaatselijke bierbrouwer. De trein reed toch al, dus.....  Lees meer >>>>

En zie wat er allemaal mogelijk is, ook JanmetdePet rijdt vanaf dan elektrisch en niet alleen degene met een dikke bankrekening. Zij zijn het die chaos veroorzaken.
Daar geniet JanmetdePet weer van. Dank Hekking!

Ook wij hebben recht op humor. Wij negeren deze bordenshow, over het gras gaat het ook. Vaak is dat zelfs korter. En de bus? Die gebruiken we ook niet meer, want Breng (oude Connexxion-wijn in Breng-zakken) kan ook niet omgaan met bovenstaande voorstellen. Niet zo verwonderlijk, een buschauffeur is niets anders dan Truckerjoep met een andere lading.

Ook hij moet vechten met de andere wegmisbruikers. En dat is het enige waar Truckerjoep goed in is. Ook benieuwd wat er gaat gebeuren als het fout gaat? En het gaat fout:

En dit zijn alleen nog maar de chauffeurs. Hier een voorproefje.

Omdat aardolie momenteel de brandstof is voor 92% van het wereldwijde transport en de vraag ernaar in ontwikkelingslanden toeneemt, heeft het Internationale Energie Agentschap (IEA) twee rapporten uitgegeven die laten zien hoe beleid en technologie de efficiëntie van wegvoertuigen kan verbeteren. Tenzij er nu actie wordt ondernomen, zegt het agentschap, zal de vraag naar olie voor transport onhoudbare niveaus bereiken, omdat conventionele verbrandingsmotoren nog een lange tijd in gebruik zullen zijn. Lees meer:

Maar voor ons maakt het niet uit als we niet bij Albert Hein kunnen parkeren. Desnoods parkeren we IN Albert Hein. Echt geen probleem. Maar hier rechts rijdt dan echt niks meer, ook niet de vrachtwaggel die Albert Hein moet bevoorraden. Er zullen dan meer mensen in diverse talen door het lint gaan.

Maar er zullen ook mensen oplossingen aandragen, zoals:

6-1-2013. Renkum probeert het nog een keer.

Uit Hoog en Laag, het regionale sufferdje: Plan voor bedrijventerreinen. Veentjebrug, Jansen recycling.

Raad stemt in met plan facelift bedrijventerreinen.

RENKUM - De Renkumse raad heeft groen licht gegeven om vier bedrijventerreinen te gaan herstructureren. Dat bleek uit de raadsvergadering van vorige week woensdag. Voor het plan is vier miljoen euro nodig. Twee miljoen daarvan haalt Renkum uit de pot 'goede tijden, slechte tijden', voor de andere helft is een subsidieaanvraag bij de provincie Gelderland ingediend. Behalve GroenLinks gingen alle fracties akkoord.
Bron:

Gewist? Hier staat ie ook.

Heel simpel, dit idee is jaren geleden al geopperd. De politiek bleef op één oor liggen. Het "afvalbrengstation Veentjesbrug", door velen gewoon "Veentjes" genoemd. Op deze site werd om de gevaarlijkste kruising van de gemeente Renkum veiliger te maken virtueel omgevormd tot multimodaal centrum. Lees meer:

Kortom, deze paniekaktie van de gemeente Renkum is één van de laatste stuiptrekkingen van de automaffia en er is geen weg terug. Vraag alleen is: Wanneer komt men daar eindelijk achter? Lees meer:


Spring altijd in het diepe. Het ondiepe doet namelijk zeer.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMailMail