Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. En vanaf nu verschijnt er hier ook reclame, of je wilt of niet.

We beginnen met een alternatief voor koffie en thee, veelal afkomstig uit Verweggistan. Wordt net als rijst en bananen per olieboot aangevoerd.

Ingredienten
Venkelzaad*, Zoethout* (23%), Steranijs* (20%), Rozenbottel* (16%), Jeneverbes*, Anijs* (5%).
*= van biologische oorsprong. NL-BIO-01

Gebruik
Doe 1 eetlepel thee in een thee pot, vul met kokend water (100°C) en laat 10 minuten trekken.
Bevat zoethout - mensen met een te hoge bloeddruk dienen overmatig gebruik te vermijden.

Koel, donker en droog bewaren. Verkrijgbaar bij de meeste biologische winkels.

Fabrikant
Organic Flavour Company B.V.
Turbinestraat 12
3903 LW Veenendaal

Waarom de verkeersoverlast nog altijd toeneemt is een zaak van de overheid. Men komt chonisch tijd te kort en denkt dit met eigen vier wielen op te kunnen oplossen. Maar NS speelt liever in op het egoisme, bepaal zelf....

Hulp komt van de automaffia die zelfs op de stations infiltreert. Een sprekend voorbeeld is in dit geval de gemeente Renkum, waaronder Oosterbeek valt.

In deze regio reed ooit een tram (Amersfoort-Arnhem) met vertakkingen naar Utrecht (NBM). Na de oorlog is dit netwerk niet meer hersteld. Ook Arnhem heeft geen tram meer. Vrachtvervoer gaat daarom ook over de weg.  En staat daarom in de optocht.

Vracht uit het voormalige Oostblok vernielt hier bedrijventerreinen. Parenco plaatst paaltjes maar die worden door chauffeurs kapot gereden.

Parenco en gemeente Renkum geven het nu op. Alle hier geplaatste paaltjes zijn verdwenen. Beter waren wellicht nog meer keien als rechts op de foto. Eens kijken of men hier raad mee weet, Verderop in de gemeente Oosterbeek.

Biologische winkel Odin, die steeds meer andere winkels annexeert, staat ook met z'n mond vol tanden.

Inspectie vermoedt uitbuiting Filipijnse vrachtwagenschauffeurs Lees meer:

De chaos in Oosterbeek is begonnen, 15-7-2015:

Allereerst, de oorzaak:

Die ligt voor een deel ook bij NS zelf, het personeel staat weer uit z'n neus te vreten. Wat als je es wat versterkingsrijtuigen of goederenwagens aan- en afkoppelt? Dan kun je in ieder geval de chaos op de wegen verminderen.

De Zwiterse SBB (nu Zentral Bahn) had allang een smalspoorlijn om chaos als deze te voorkomen. En nu zie je, voorlopig zijn bedrijven nog bereikbaar, maar lang zal dat niet duren. De bus is het eerste slachtoffer. Die kan niet eens meer bij het station komen. Nog maar 15 jaar geleden werden de laatste restanten van de tramlijn opgeruimd. Kwam er nou niemand op het idee daar iets mee te doen? Ook niet toen er later iemand met het idee voor de Reinlijn kwam?

En zie wat er gebeurt, in Oosterbeek gaat een klant van Albert Hein door het lint. Kon z'n pooierbak niet meer kwijt?
En zie eens wat een bende:

Hier kun je als fietser echt van genieten. Oliejunks weten hier echt geen raad mee. Dat wisten ze al niet vóór men met de sloop begon, jaren geleden werd er al een lachshow georganiseerd met de naam "Taskforce Verkeer". Hier alvast wat resultaten om fietsers te motiveren met de elektrische pooierbak naar Albert Hein te gaan.


Het probleem. De automaffia heeft meer ruimte nodig en dat haalt men bij de fietsers. Scholieren uit Renkum die in Oosterbeek naar school gaan fietsen in eerste instantie noordelijk van de Utrechtseweg. Even vóór Doorwerth wil de Provincie Gelderland dat de fietsers de drukke Utrechtse weg oversteken en zuid van deze weg gaan rijden.

Uit de Gelderlander: OOSTERBEEK - De Fietsersbond heeft bezwaar gemaakt bij de gemeente Renkum tegen het opheffen van het fietspad aan de noordkant van de Utrechtsweg, even ten westen van Oosterbeek. Meer:

Eerste gevaarlijke situatie. Het is druk en het geduld van de fietsers, die al een ondergeschikte rol spelen in het verkeer, is op een bepaald moment op. Zij gaan de verkeerslichten, als die al aanwezig zijn, negeren.


En het is allemaal zo simpel. Als je nou toch de weg open gooit kun je toch in één beweging daar een tramspoortje aanleggen? Je hoeft niet meteen een complete tramlijn aan te leggen, dat kan ook later. De vroegere NBM heeft de tramlijn ook niet van de ene op de andere dag aangelegd. Maar zo denkt de gemiddelde oliejunk:

In de zin dat een trein vertrekt van ergens waar je niet bent en je brengt naar waar je niet moet zijn?

Tja, als het spoor categorisch gesloopt wordt.
Let wel, dit is "NatuurenMilieu".

De club van de elektrische pooierbakken. Hun sponsor in gemeente Renkum.

Dit wou je toch Hekking?

En dit zijn de resultaten. Echt iets om trots op te zijn.

Zo had het ook kunnen zijn.

Wat zou er kunnen rijden op de Reinlijn? Dat is niet zo moeilijk. De Zwitserse smalspoorlijnen innoveren continue en laten "oud" materieel los. Dat is een goudmijn.

Belangrijk, zorg voor modulair materieel, d.w.z. trekkende voertuigen en wagens die simpel aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Zo kan altijd een trein verlengd of verkort worden. Standaard koppeling is dus noodzakelijk. Veel "oud" Zwitsers materieel is uitgerust met de halfautomatische +GF+ koppeling. Aansluiten hierop is dus goedkoop. Maar ombouw is simpel, getuige onderstaand voorbeeld. Beginnen dus met tweedehands materieel. Ook bij gelijkstroommotorwagens kan met enige moeite een transformator ingebouwd worden, want de motoren draaien op gelijkstroom, zeker waar het ouder materieel betreft. Wisselstroom als spanning voor de bovenleiding is belangrijk omdat dan gerekupereerd (stroom die bij het remmen opgewekt wordt terug leveren aan de bovenleiding) kan worden.

Tweedehands vond men ook prima bij de Chemin de Fer du Jura, die een paar motorwagens van de Rhätische Bahn overnam die omschakelde van 2400 Volt gelijkstroom naar 11000 Volt wisselstroom, "manusje van alles"..

Aan de motorwagen, die meestal ook nog zitplaatsen heeft, kan later een modern stuurstandsrijtuig gekoppeld worden, zodat de trein simpel verlengd kan worden in drukke tijden. Hierachter kan de trein opnieuw aangevuld worden met personen- of goederenmaterieel. Belangrijk voor de bedrijven langs de lijn.

<<<< Nieuw zijn de stuurstandrijtuigen die afgeleid zijn van de GTW-treinstellen en aangekoppeld kunnen worden aan bestaand materieel. Met name de Zwitserse Travys en Aare Seeland Mobil maken hier gebruik van en rijden soms gewoon door de stad.

Rechts de Chur-Arosabahn in Graubünden waaraan men doodleuk een goederenwagen hangt van de plaatselijke bierbrouwer. De trein reed toch al, dus.....  Lees meer >>>>

En zie wat er allemaal mogelijk is, ook JanmetdePet rijdt vanaf dan elektrisch en niet alleen degene met een dikke bankrekening. Zij zijn het die chaos veroorzaken.
Daar geniet JanmetdePet weer van. Dank Hekking!

Ook wij hebben recht op humor. Wij negeren deze bordenshow, over het gras gaat het ook. Vaak is dat zelfs korter. En de bus? Die gebruiken we ook niet meer, want Breng (oude Connexxion-wijn in Breng-zakken) kan ook niet omgaan met bovenstaande voorstellen. Niet zo verwonderlijk, een buschauffeur is niets anders dan Truckerjoep met een andere lading.

Ook hij moet vechten met de andere wegmisbruikers. En dat is het enige waar Truckerjoep goed in is. Ook benieuwd wat er gaat gebeuren als het fout gaat? En het gaat fout:

En dit zijn alleen nog maar de chauffeurs. Hier een voorproefje.

Omdat aardolie momenteel de brandstof is voor 92% van het wereldwijde transport en de vraag ernaar in ontwikkelingslanden toeneemt, heeft het Internationale Energie Agentschap (IEA) twee rapporten uitgegeven die laten zien hoe beleid en technologie de efficiëntie van wegvoertuigen kan verbeteren. Tenzij er nu actie wordt ondernomen, zegt het agentschap, zal de vraag naar olie voor transport onhoudbare niveaus bereiken, omdat conventionele verbrandingsmotoren nog een lange tijd in gebruik zullen zijn. Lees meer:

Maar voor ons maakt het niet uit als we niet bij Albert Hein kunnen parkeren. Desnoods parkeren we IN Albert Hein. Echt geen probleem. Maar hier rechts rijdt dan echt niks meer, ook niet de vrachtwaggel die Albert Hein moet bevoorraden. Er zullen dan meer mensen in diverse talen door het lint gaan.

Maar er zullen ook mensen oplossingen aandragen, zoals:

6-1-2013. Renkum probeert het nog een keer.

Uit Hoog en Laag, het regionale sufferdje: Plan voor bedrijventerreinen. Veentjebrug, Jansen recycling.

Raad stemt in met plan facelift bedrijventerreinen.

RENKUM - De Renkumse raad heeft groen licht gegeven om vier bedrijventerreinen te gaan herstructureren. Dat bleek uit de raadsvergadering van vorige week woensdag. Voor het plan is vier miljoen euro nodig.

Twee miljoen daarvan haalt Renkum uit de pot 'goede tijden, slechte tijden', voor de andere helft is een subsidieaanvraag bij de provincie Gelderland ingediend. Behalve GroenLinks gingen alle fracties akkoord. Bron:

Gewist? Hier staat ie ook.

Heel simpel, dit idee is jaren geleden al geopperd. De politiek bleef op één oor liggen. Het "afvalbrengstation Veentjesbrug", door velen gewoon "Veentjes" genoemd. Op deze site werd om de gevaarlijkste kruising van de gemeente Renkum veiliger te maken virtueel omgevormd tot multimodaal centrum. Lees meer:

Kortom, deze paniekaktie van de gemeente Renkum is één van de laatste stuiptrekkingen van de automaffia en er is geen weg terug. Vraag alleen is: Wanneer komt men daar eindelijk achter? Lees meer:

Als je denkt dat bussenclub Breng en de gemeente hier ook maar iets van geleerd hebben volgt hier de ontgoocheling. Aangepast 21-7-2018. De Hogenkampse weg gaat op de schop. Nadat oude woningen gesloopt zijn en vervangen door nieuwbouw moet ook de bestrating aangepast worden. De bus moet dan kilometers omrijden. Een straatspoortje aanleggen zoals de HTM in Den Haag dat doet.... De noodzaak hiervan dringt niet tot de grijze cellen van de hotmetoten door. Het vrachtvervoer (nog steeds met vaak Oost-Europees personeel) is destructief en heel vaak zelfs dodelijk. Bij een tram kun je de route zien, een truck slaat zonder pardon rechtsaf. En of daar nou een fietser (kind) rijdt....

Om over klimaat maar te zwijgen. Zelfs biologische boerderij Veld en Beek doet mee met de rage.

Dit kan voorkomen worden:

Veld en beek organiseert regelmatig excursies voor groepen die de methode van Veld en Beek wel interessant vinden. Van heinde en ver, deze keer een groep uit Groningen. Kennelijk een welgestelde groep, kijk maar naar de kentekens.

Deze groep kan uitstekend met de Reinlijn vervoerd worden. Overstappen in Arnhem. Daarna eventueel op de GmP die ook de leveranties van zuivel verzorgt. Onderdeel van de excursie.

Iets wat de Rhätische Bahn al jaren doet. Individualistisch denken, kenmerkend voor de komende problemen. Droogte!

10-2-2012: Technische kennis ontbreekt totaal bij de "biologische" bedrijven, zoals bv "Veld en Beek". Hier één van hun containers waar hun klanten biologische zuivel en vlees af kunnen halen. Het vriest dat het kraakt en dus bevriest de zuivel. Het gevolg, de zuivel (inmiddels ijs geworden) knalt de fles uit, maar de koelinstallatie blijft volop doorhorrelen. Een lampje moet dat compenseren, maar dat is natuurlijk bij lange na niet voldoende. Veld & Beek heeft daarom een elektrische kachel geplaatst (1000 watt) geplaatst. Maar omdat de technische kennis ontbreekt blijft de koelinstallatie gewoon ingeschakeld en dus z'n best doen de zaak te koelen. Je zou natuurlijk ook de koelinstallatie kunnen uitschakelen, maar op dat idee is men nog niet gekomen. Niet zo verwonderlijk.

Het gevolg, er wordt nu de dubbele hoeveelheid stroom verbruikt.

Hetzelfde geldt voor de klanten die niet veel slimmer zijn. Zij gebruiken het rijblik om de produkten af te halen. Hebben natuurlijk haast, dat rijblik moet wel betaald worden, het geld komt van de bank, net als voor de koophut. Gevolg, lege kratten, als deze al buiten gezet worden, stapelt men op elkaar en alleen de bovenste krat wordt gebruikt om lege flessen kwijt te raken.

Hetzelfde krijg je als de over het paard getilde klant het verdomt om flessen uit de bovenste krat te halen of lege kratten op de bovenste laag te plaatsen. Het wordt een bende. Enig logstiek besef ontbreekt totaal.

Men is zeer "miljeubewust", de flesdoppen dienen gerecycled te worden.


3 maanden geleden publiceerde "Trouw" de "duurzame top 100". Een lijst van mensen die zich "inzetten" voor een duurzame toekomst. Lachen, je kunt er vergif op innemen dat het allemaal olieslaven zijn die hun luxe leventje bedreigd zien. Meer lezen:

Technische kennis, maar vooral kennis over het ontstaan van de nu "onmisbare" fossiele brandstoffen (miljoenen jaren waren er voor nodig) ontbreekt ook volledig. Die fossiele brandstoffen maakt men nu in krap 200 jaar op. Het tempo waarin dit gebeurt veroorzaakt het broeikaseffekt. Meer lezen:


ShoutboxDe "duurzame top 100":

Allereerst is daar Wubbo Oksels, de ruimtevaartprofessor met z'n "superbus", die 250 km/u wil gaan rijden rond de Afsluitdijk. Noord-Friesland, waar het ooit vol lag met spoor- en tramlijntjes.
Het antwoord van deze "professor" zonder kennis.

"Waar maar de trein is aan de rails gebonden, hoge snelheidstrein rijdt de meeste plaatsen voorbij....... 

De Superbus heeft panne. De professor hult zich in stilzwijgen. Het luik waarachter de akku is gemonteerd staat open en daar ging het deze week al over.

De Superbus is in feite ook gewoon een auto.

9-2-2012: Louis Dekker de NOS-muppet met een stekker. Vandaag groef de NOS het elektrisch rijblik weer op. Het is winter, temperaturen ver beneden NUL. Hoe wordt er dan elektrisch verwarmd? De akku heeft het in de winter al moeilijk genoeg. En in de zomer, hoe verwerkt de akku het hogere stroomverbruik als de airco wordt ingeschakeld? In de trein bestaat dat probleem niet. De toevoer van energie geschiedt via de koperdraad boven de trein.

Deze energie kan zelfs duurzaam opgewekt worden, als de Windcentrale en Greenchoice ook weer hun verstand inschakelen.

Windmolen De Witte Juffer heeft voor 1.400 huishoudens al 14.903.622 kWh opgewekt: daarmee kun je 1.783 keer de aarde rond in een Tesla model S

En Oosterbeek, met een stuwwal op het zuiden, hellingen tot 10%, heeft ook plaats voor een Earthship dat duurzaam en schoon met hout verwarmd kan worden. Lees meer:


Wat is er zo leuk aan een file dat er zoveel mensen op af komen?


Antwoorden langer dan 280 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal______________________________________________________________________________
MailMailMailMailMailMailMail