Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie.

 

Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

1-9-2013. Renkum heeft er een probleem bij. Of eerder, het probleem Taskforce Verkeer heeft nieuwe slachtoffers, de fietsers. Die laten echter niet zo maar met zich sollen.

Het probleem. De automaffia heeft meer ruimte nodig en dat haalt men bij de fietsers. Scholieren uit Renkum die in Oosterbeek naar school gaan fietsen in eerste instantie noordelijk van de Utrechtseweg. Even vóór Doorwerth wil de Provincie Gelderland dat de fietsers de drukke Utrechtse weg oversteken en zuid van deze weg gaan rijden.

Uit de Gelderlander: OOSTERBEEK - De Fietsersbond heeft bezwaar gemaakt bij de gemeente Renkum tegen het opheffen van het fietspad aan de noordkant van de Utrechtsweg, even ten westen van Oosterbeek. Lees meer:

Eerste gevaarlijke situatie. Het is druk en het geduld van de fietsers, die al een ondergeschikte rol spelen in het verkeer, is op een bepaald moment op. Zij gaan de verkeerslichten, als die al aanwezig zijn, negeren.

Daarna gaan de fietsers naar het zuidelijke fietspad, dat in de huidige situatie bij lange na niet voldoende is. Hier komen ze samen met de Doorwerthse fietsers op weg naar Renkum en dat gaat zeker conflichten opleveren.

Het volgende knelpunt voor de jeugdige fietsers is de kruising voorbij Doorwerth. Voor richting Renkum moet je namelijk nog een keer oversteken. Weer wachten, of negeren en oversteken.

En vindt de automaffia het na deze ingreep nog voldoende? Of wordt de weg na het kruispunt het volgende slachtoffer. Daar zijn ook aan beide zijden  fietspaden. Het autoverkeer is hiermee nog lang niet klaar. Op weg naar "Arnhem's Buiten", dat ook op losse schroeven staat, ligt in Oosterbeek zelf de volgende flessehals. De kermis is daar zomogelijk nog groter.

Dit zijn de scholen voor voortgezet onderwijs in Oosterbeek, waarvan de leerlingen het slachtoffer worden.Vierbeek College, De Vaart

De oplossing is simpel. Ook OV-club Breng zeurt al een tijdje om stagieres voor slimme ideëen in het openbaar vervoer.

14-10-2014: Daarvoor hoef je alleen maar te kijken waar deze bussen rijden. Inmiddels is het tweerichtingfietspad verbreed, na een regenbuitje blank komen te staan en dus weer afgesloten. Het noordelijke fietspad gunt Provincie Gelderland aan de mountainbikers, die hier nauwelijks mountains tot hun beschikking hebben.

De Rijnlijn is overigens op de weg naar Doorwerth gepland, aan de N225 woont alleen kak en of zij blij zullen zijn met extra verkeer (niet voor niets sloopt men een fietspad) staat nog te bezien.

Men zoekt dus nog steeds naar:

: Wij zoeken 2 Mobiliteit die meedenken over verkeer- en vervoersvraagstukken

Deze ideëen kan iedere spoorweghobbyist je leveren. Maar de politiek wil elektrische auto's, waterstofgas en meer van dat leuks waar het vrachtvervoer, ook ruimschoots in de regio aanwezig, niets aan heeft. Een railverbinding zoals de Zwitsers die kennen is ook elektrisch en kan vracht- en personenvervoer combineren. Zie Rijnlijn.

De "Taskforce verkeer" kan onmiddelijk naar het oud papier, in direkte omgeving van de beruchte schrootmachine.

De roestverzamelingen hebben namelijk hun oorsprong in Oosterbeek. De kruising moet dan compleet op de schop en weer teruggebracht worden naar een toestand als pakweg 60 jaar geleden.

Onder het viadukt van de A50 is nog plaats zat voor een station waar deze aftakkingen aansluiten.

Is er dan nog genoeg behoefte aan verkeer (peakoil), kan over het station een "fly-over" gerealiseerd worden. Maar of dat echt nodig is.....

Uit de Gelderlander: OOSTERBEEK - De kruising Bennekomseweg- Utrechtseweg in Heelsum is een van de meest onveilige van de provincie Gelderland. Dat zegt de fractie van D66 in de gemeenteraad van Renkum. De partij wil dat de kruising binnen de bebouwde kom wordt gebracht.

'Kruising in Heelsum bij onveiligste van Gelderland'

Spreekt vanzelf dat de Rijnlijn begint met tweedehands of standaard materieel.


Deze problemen konden wel eens veel oplossingen veroorzaken.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
Mail