Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

6-1-2013. Renkum probeert het nog een keer.

Uit Hoog en Laag, het regionale sufferdje: Plan voor bedrijventerreinen. Veentjebrug, Jansen recycling.

Raad stemt in met plan facelift bedrijventerreinen.

RENKUM - De Renkumse raad heeft groen licht gegeven om vier bedrijventerreinen te gaan herstructureren. Dat bleek uit de raadsvergadering van vorige week woensdag. Voor het plan is vier miljoen euro nodig. Twee miljoen daarvan haalt Renkum uit de pot 'goede tijden, slechte tijden', voor de andere helft is een subsidieaanvraag bij de provincie Gelderland ingediend. Behalve GroenLinks gingen alle fracties akkoord.
Bron:
Gewist? Hier staat ie ook.

Heel simpel, dit idee is jaren geleden al geopperd. De politiek bleef op één oor liggen. Het "afvalbrengstation Veentjesbrug", door velen gewoon "Veentjes" genoemd. Op deze site werd om de gevaarlijkste kruising van de gemeente Renkum veiliger te maken virtueel omgevormd tot multimodaal centrum. Lees meer:

En dat plan blijft, er is zelfs nog een motief bij gekomen. Het industrieterrein rond de Klingelbeekseweg waar Jansen Recycling zich bevindt. Dat zou verhuizen naar "Veentjes". Subsidie-aanvraag aan de provincie Gelderland herzien.

En nu we toch aan het hervormen zijn. Een bedrijf dat helemaal geen afval maakt (dat dus ook niet gerecycled hoeft te worden).

Veld en Beek, biologische boerderij.

En daar slaan voor de zoveelste keer de "groene" jongens en meisjes de plank mis. 31-12-2014.

@Klimaatcombi voor productie koeienmelk wordt veel meer soja gebruikt dan voor sojamelk. Of neem rijstmelk, notenmelk, speltmelk,havermelk

Alwaar men het transport tot een minimum heeft beperkt. Soja komt daar helemaal niet ter tafel. Men produceert gewoon zelf. Maar mais is daar onbekend. Als Veld en Beek zich een beetje druk maakt, is men ook qua energie onafhankelijk. Het hele jaar door en kan men zelfs energie leveren voor een echt groen transport.

Komen we op het volgende hete hangijzer: Het verkeer. Op de kaart de nieuwe lijn naar Heteren. Er rijdt daar nu nog één van de VIER bussen tussen Wageningen en Arnhem heen :
M.a.w. dat krijgt men maar niet onder de knie.

Er reed in deze omgeving ooit een tram, die door de busmaatschappijen zelf om zeep gebracht is. Men liet gewoon een bus paralel aan de tramlijn rijden. Er is echter één klein probleempje: Een bus kan niet zomaar versterkt worden, men MOET dus staan. En dat staan levert een risico op. Het Duitse jeugdprogramma Kopfball heeft het antwoord:

Bremsversuch bei Tempo 60 – mit Dummy und Reporter.

60 Kilometer pro Stunde: Das ist die erlaubte Höchstgeschwindigkeit von Linienbussen. Eine Vollbremsung aus dieser Geschwindigkeit heraus ist schon deutlich gefährlicher als bei 30 km/h. Mögliche Unfallfolgen soll ein 75 Kilogramm schwerer Dummy über sich ergehen lassen. Adrian selbst schützt sich mit einem Sturzhelm. Bron:

In elke bus een chauffeur, fossiele brandstof, file. Een railverbinding is alleen al voor de veiligheid strikt noodzakelijk. Die railverbinding gebruikt stroom en die kan simpel op de volgende manier duurzaam met hoog TOTAAL-rendement opgewekt worden. Hiermee kunnen ook interlokale verbindingen opgezet worden waarvoor men nu VIER bussen (met VIER chauffeurs) inzet. Een voorbeeld is de ook op deze site voorgestelde Rijnlijn. Die bestaat nog niet, daarom hier een inspiratiebron uit Zürich.

Het emailadres dat een medewerkster van Breng na veel moeite boven water wist te krijgen werkte dus niet. Daarna kon er door toedoen van een collega wel contact gelegd worden, maar ook daar volgde geen reaktie op. Een stukje uit betreffende email:

Allereerst de contactmogelijkheid. Dat je zoveel in het werk moet stellen om contact te krijgen. Er staat een formulier op de site, maar waarom moet je tijd, lijnnummer e.d. invullen als je alleen een vraag over veiligheid en milieu hebt.


This is an automatically generated Delivery Status Notification

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipient has been delayed:

     klantenservice@breng.nl

Message will be retried for 2 more day(s)

Technical details of temporary failure:
The recipient server did not accept our requests to connect. Learn more at http://support.google.com/mail/bin/answer.py?answer=7720
[(10) maildump.bitic.nl. [127.0.0.1]:25: Connection dropped]


Terugblik 2012: Taskforce doet z'n intrede.

RENKUM - In de gemeente Renkum deed zich afgelopen jaar een nieuw begrip verder zijn intrede: de Taskforce. Eind 2011 werd al de Taskforce Verkeer in het leven geroepen. Deze Taskforce zou zich gaan buigen over de verkeersdrukte in Oosterbeek. Vooral op de Schelmseweg en de Utrechtseweg was het vaak aansluiten in de rij. Het verkeer liep geregeld vast. De Taskforce Verkeer ging met deze complexe opdracht aan de slag. Maar hier bleef het niet bij. Ook voor Renkum werd eind 2011 een Taskforce geboren, met als doel om de leegstand van winkels onder de loep te gaan nemen.
Bron: 
Gewist? Hier staat ie ook.

E.e.a. is niet nieuw zoals de foto´s uit verschillende jaren hier bewijzen.

Op woensdag 23 januari 2013 organiseert de gemeente Renkum  een informatieavond over het milieubeleid van de gemeente. Graag nodigen wij u voor deze avond uit, omdat wij graag horen welke milieuactiviteiten u belangrijk vindt. Dit moet uiteindelijk leiden tot een nieuwe milieunota 2013-2016. Het doel van een milieunota is het scheppen van een duidelijk beleidskader voor het uitvoeren van de gemeentelijke milieutaken.
 
Programma
Wij zijn benieuwd naar uw ideeën om de gemeente milieuvriendelijker en duurzamer te maken. De informatieavond begint om 19.30 uur in de Raadzaal van het gemeentehuis in Oosterbeek. Als inwoner kunt u deze avond gebruiken om uw stem te laten horen. Eerst geeft wethouder E. Heinrich een inleiding, waarna er in groepjes
gediscussieerd wordt. Onderwerpen die aan bod kunnen komen zijn: bodem, water, klimaat en afval.
 

Aanmelden
Wilt u bij deze informatieavond aanwezig zijn? Meld u zich dan voor 20 januari aan bij mevrouw Hutting via:
Bron

De oorzaak gaat dus nu "aangepakt" worden. Dat zal tijd worden want niet alleen de gemeente Renkum zucht onder de welvaart. Hier rechtsboven de Bevrijdingsstraat te Wageningen. Die moet nu echt eens "bevrijd" worden.

En ook dat is mogelijk. De hier voorgestelde Rijnlijn rijdt ook hierheen. Een kleine uitbreiding.

De Nieuwe Ronde en Hoge Born kunnen zo net als Veld en Beek bediend worden. De Zwitsers hebben hier ervaring in. Hier ten tijde van de Furka-Oberalpbahn (nu Matterhorn-Gotthardbahn) die een stop maakt om de biologische zuivel mee te nemen. Eenmaal per dag of met nog grotere tussenposen stopte de trein midden in de prachtige natuur hiervoor.

Maar vermoedelijk zal het is Oosterbeek over Fairtrade en zonnepanelen gaan, de "heilige koe" blijft vanzelfsprekend buiten schot en de chaos blijft.

Dat is voor fietsers een fantastische aanblik.

Men zal het natuurlijk ook over frituurvet hebben. Het inzamelen daarvan zal een bijdrage leveren aan het "miljeu".

En men hoeft niets van z'n welvaart in te leveren.

Er is wel een andere mogelijkheid. Dat is de hier al genoemde warmtekrachtkoppeling. (In het Duits). Die maakt het niks uit met welke brandstof er gewerkt wordt.

Alle frituurvet kan dus naar "Veentjes" alwaar een kleine basislastcentrale gebouwd zou kunnen worden, een warmtekrachtcentrale natuurlijk, die Doorwerth, Heelsum en Renkum van warmte voorzien en in de zomer hun warmte in de grond opslaan.

En 19-6-2013, opnieuw begint de politiek te konkelen over hun verslaving aan olie. Via twitter kom je dan bij lachshow "Hoog en Laag" terecht.

RENKUM - De fractie van D66 Renkum maakt zich zorgen over de voortgang van de verkeersaanpak in de gemeente Renkum. Het stelde daarover vorige week vragen aan het college van B&W. D66 zegt van de voorgenomen plannen nog niets terug te zien. Gewist?

Maar ook anderen zijn volledig de weg kwijt:

Een samenvatting van dit artikel is verschenen in Verkeerskunde 3/2013 onder de titel: 'Hoe tramplannen ontsporen'.

Nadat tussen 1930 en 1960 de meeste regionale tramsystemen in Nederland  ontmanteld werden, is er sinds de tweede helft van de jaren 60 in Nederlandse steden sprake van een tram-renaissance. Deze Renaissance bestaat echter vooral uit het maken van plannen. Waarom kost het in Nederland zoveel moeite om regionale tramnetten gerealiseerd te krijgen? Lees meer:


Idealen moet je niet proberen te verwezenlijken, want dan heb je geen idealen meer.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
Mail