Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Oneens? Reageer via het reaktieformulier. IP-adres wordt opgeslagen en je loopt de kans dat je reaktie op deze site gepubliceerd wordt.

24-12-2011: En vandaag gaat het over de rol van de media, in dit geval het gratirs huis aan huisblad "De Veluwepost". Dat zit samen met alle gratis huis-aan-huis-bladen ook in het complot. Heb je een Ja-Nee-sticker op je brievenbus, loop je de kans helemaal geen huis-aan-huis-bladen meer te krijgen. De verspreiders ervan vouwen namelijk reklamefolders in de krant. Dat scheelt werk.  Ook je buren worden door de bezorger, vaak kinderen van nog geen 13 jaar, voorbij gelopen. Eigen schuld, moet je maar slikken wat de media je voorschrijven. De gratis kranten zijn niet voor niets gratis, ze staan namelijk vol met reklame voor het rijblik. Zodat je kunt rekenen op gratis verkeersinfarkt. Want een degelijk openbaar vervoersconcept wordt afgedaan als nostalgie. Zoals in het nummer van 23-12-2011 over de tram die ooit tussen Arnhem en Rhenen (en verder) heeft gereden. Precies, de Rijnlijn. Er is ooit een boek daarover gepubliceerd dat heel snel uitverkocht was. Van de auteur mochten een paar oude beelden gebruikt worden. Een uitsnede uit het artikel in de Veluwepost:

Vlaanderen heeft drie jaar aan het boek gewerkt en maakt nu een soortgelijke studie over het andere deel van de lijn die van Rhenen, Zeist naar Amersfoort. De tramlijn werd in 1883/1884 aangelegd om in te springen in het ‘vervoersgat’ dat de spoorwegen liet liggen. In januari 1937 werd de lijn opgeheven omdat ze niet rendabel was. De Nederlandsche Buurtspoorweg-Maatschappij ging zich van dien af vooral bezighouden met busvervoer. Meer lezen:

En dat was de doodsteek voor ALLE interlokale tramlijnen in Nederland. Zoals hier links in Heelsum, waar de tram ook reed en waar de nieuwe Rijnlijn ook gepland is. Rechts de nieuwe situatie, een kapitaal pand, dat zeker een andere bestemming zou kunnen krijgen, nu rijdt hier de bus en die staat ook regelmatig in de optocht, samen met het vrachtverkeer, "Truckerjoep", die een pallet komt lossen en waar de overbezette huisvrouwtjes op lopen te mopperen omdat ze nergens meer langs kunnen of parkeren.

De middenstand die inmiddels noodsignalen geeft omdat men niet meer voor de winkel kan parkeren.

Even verderop de splitsing Utrechtseweg-Bennekomseweg, waar de olieslaven regelmatig op elkaar vliegen.

Links oud, rechts nieuw.

Een station met aansluiting voor het afvalstation Veentjesbrug zou uitkomst bieden. en voor het dan nog overige verkeer zou met een fly-over een stuk veiliger worden. Maar de poltiek houdt er van de mensen een worst voor te houden. Crisis 2.0 gaat hier zeer waarschijnlijk een eind aan maken.

Nog verder Kievitsdel, waar de politieke oplichters, allemaal met een rijblik onder de kont, een door de verkeersinfarkt gedwongen "Transferium" in willen richten, maar waar geen hond belangstelling voor heeft. Want men heeft eenmaal een koophut, die men aan de straatstenen niet meer kwijt raakt. Maar de rechtse politiek wil een koophuttenmarkt, ook al dalen de huizenprijzen:

Uit RNW wereldkrant: Driekwart huurhuizen. moet worden verkocht. Woningcorporaties worden verplicht om 75 procent van hun huizenvoorraad te koop aan te bieden. In het regeerakkoord was al afgesproken dat huurders het recht krijgen om hun huis tegen een redelijke prijs te kopen. In de uitgewerkte plannen noemt de nieuwe minister Spies van binnenlandse zaken nu het percentage van 75; als een corporatie minder huizen wil verkopen, moet het ministerie toestemming geven.
De maatregel moet het eigen-woningbezit stimuleren.

Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over klimaatkombi.
MailMail