Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

24-5-2015 Een aantal zaken, of eigenlijk één, krijgt men in Gelderland maar niet onder de knie. Gelderland kan je geen mooie streken leveren. Graubünden en Engadin in het bizonder kan dat wel. Zowel in Gelderland als Graubünden met het aansluitende Oberwallis kennen langgerekte rivierdalen, waar de trein het voor het zeggen heeft. Een trammetje zouden de dom gehouden Hollanders zeggen, maar vergis je niet. Op hellingen tot 7% of zelfs tot 12% kan een trammetje niets. De Furka-Oberalp (later de met de BVZ tot gefuseerde Matterhorn-Gotthard-Bahn, MGB) en Rhätische Bahn, ooit door een Hollander opgezet, kunnen dat wel.

Gelderse streken. Men kent daar de Gelderse Vallei met veel biologische bedrijven. "Wageningse weelde" is een vereniging van biologische winkeliers. Maar samenwerken? Vergeet het. Allereerst is daar Remeker kaasmaker in Lunteren.

Handelen via het spoor? Onbekend. De "Valleilijn" loopt er pal langs. Barnevelds veevoerbedrijf  "Rijnvallei" wordt gelukkig wel per spoor bevoorraad ).

Zak je verder naar het zuiden af, dan vind je daar biologisch winkeltje "De Kardoen", betrekt produkten van "De hoge Born" en nog wat biologische tuinders.

Samenwerken om de produkten naar de winkels te brengen ligt dus voor de hand. Zoals de Zwitserse FO destijds deed met de melk van de koeien op de alm. Voor de trein, ook weer smalspoor, was een klein vlondertje, waar in- en uitgeladen kon worden. In Bennekom ligt zelfs nog een symbolisch stukje spoor van een tram die daar ooit gereden heeft. Vlondertje? Het personeel van "de Kardoen" kan niet verder denken dan de "paardetram".

De klanten van de biologische produktieketen kunnen dat ook niet. Men werkt als agoog of provinciaal bestuurder in de randstad en de laatste jaren komt men steeds verder in de knel. Want ook in de woonomgeving raakt het steeds voller.
VOL = VOL. En dat is pas humor.

Wageningen dan, daar is de "Molen de Vlijt". Produkten worden aangevoerd per vrachtwaggel. Samenwerken met de even verderop gelegen biowinkel "Lazuur"? Onbekend. Samen maakt men deel uit van "Wageningse weelde". Wel veel klanten die het in hun broek doen voor de toenemende intensieve landbouw met bestrijdingsmiddelen. De klanten? Zie ook Oosterbeek en Renkum waar men er niet voor terug schrikt om de biologische zuivel per PC-Hoofttraktor te komen afhalen.

Voor "Veld en Beek" is een aantal jaren geleden een plan gepresenteerd in het kader van de Renkumse industrieterreinen.

(Klik op het kaartje voor een vergroting.)

http://klimaatkombi.nl/images/Transport/RhB_koelcontainer.jpgOp dit voorstel werd niet gereageerd. Heteren, Betuwe, waar ook veel produkten vandaan komen kunnen probleemloos elektrisch op dit netwerk aangesloten worden, zodat hun produkten gedistribueerd kunnen worden .

Veld & Beek heeft het dak van de schuur volgelegd met PV-panelen, de stroom daarvan zou toch welkom zijn voor het transport van hun produkten. Maar nee, de beperking laat dat niet toe en dus worden de containers per vrachtwagentje aangevoerd. Dat vrachtwaggentje is inmiddels een kleine truck met oplegger geworden. Hoe doen de Zwitserse Rhätische Bahn en de Coop dat?

In Wageningen is zelfs een biologische slager. De gigantische hoeveelheid boodschappen doet men per ruimte vretend rijblik. Men kan nou eenmaal niet anders denken. Radio en TV worden vergiftigd met reklame voor weer een pooierbak, die in de toekomst zelfs elektrisch, op waterstof of zelfrijdend wordt. Groenslinks loopt er op de markt over te kwijlen.

Helaas kopen deze politici bij bovengenoemde bedrijven. Maar wat deze jongens en meisjes zich niet realiseren is..... Men wordt zelfs kwaad als je ze confronteert met deze feiten...
Zij worden bevoorraad door....

http://klimaatkombi.nl/images/Transport/RhB_koelcontainer.jpgEn geen elektrisch Lidl- vrachtwagentje dat hier ook maar iets aan kan veranderen.

Verder is daar nog de Boschhoeve die al bijna een spooraansluiting heeft, maar deze wordt door de zielige oliejunks genegeerd.

Ook daar staat het vol met pooierbakken die via het zandweggetje de kweker weten te bereiken.

Wat een mooie kwekerij is de Boschhoeve in Wolfheze toch! #eetbaretuin http://t.co/SZzwtF4lh8

http://klimaatkombi.nl/images/Transport/RhB_koelcontainer.jpgMen wil toch persé elektrisch rijden? Nou, doe dat dan... Dat doen de Zwitsers ook, gecombineerd in één enkele trein. Zelfs bouwmateriaal dat later brandstof wordt in één en dezelfde trein. Hellingen? Tot 7%.

Het volgende probleem verschijnt aan de horizon.

Ook daar wordt al jaren over gestecheld. Ideëen voor herstel van de gesloopte tramlijn werden weggehoond en nu zijn de voorstanders van de tramlijn aan de beurt om te lachen.

De universele tramlijn gaat dit probleem tekkelen. En situaties als hier rechts behoren dan helaas tot het verleden.

http://klimaatkombi.nl/images/Transport/RhB_koelcontainer.jpgOver Oosterbeek gesproken, de Utrechtse weg  gaat de zomer van 2015 op de schop. Enkele jaren geleden starte daar de "Taskforce verkeer". En daarvoor zijn zelfs wat fietspaden ingericht voor de meer avontuurlijke fietser. Eigenlijk gewoon opgeruimd.
Dat wordt genieten deze zomer.

Want eigenlijk zit men kwa ruimtegebruik flink in de puree, zie ook de vrachtwaggels op deze weg naast de tram. Niet nodig, alles kan gecombineerd worden. Gewoon in de opvoeding al beginnen met omdenken. Maak van kinderen geen achterbankgeneratie, maar laat ze via Lego met het spoor kennis maken.

Onbekend maakt onbemind.

En waarom niet Lidl, Jumbo, Aldi Albert Hein, Hoogvliet of andere supers inschakelen. Zij allen willen elektrisch rijden. Wat men vergeet is dat de bulk gewoon over de weg gaat. De gevolgen daarvan zijn bekend.

En bezorgen menig consument dagelijks een lachstuip bij het horen van de verkeersinformatie.

MAASBRACHT - In het zuiden van het land zijn maandagmiddag na een aanrijding tussen een vrachtwagen en twee personenauto’s alle rijstroken van de A73 vanuit Maasbracht afgesloten geweest. De rijstroken gingen rond 16:20 uur dicht ter hoogte van Linne.... Lees meer:

Geen chauffeurtje dat zich in het zweet moet werken om op tijd z'n lading te lossen. De goederenwagens worden gewoon op het station afgeleverd en de klant lost (binnen bepaalde grenzen) z'n bestelling op een tijd dat het hem uitkomt.

Maar waarom zou je de informatie van de deskundigen opvolgen? Met railvervoerkun je niet opscheppen. Kortom, dit wordt weer een heerlijke zomer.

En weer is er iemand die zich ongelofelijk belachelijk weet te maken. Vervoer over water. Op de Veluwe.

Gelukkig heeft Wageningen een hele mooie binnenhaven waar jaarlijks miljoenen tonnen aan grondstoffen voor de regionale landbouwindustrie worden aangevoerd. Ook gaat er veel afvoer over het water. Wel zo duurzaam!

En meer van de domheid:

Maar goed, ook die kunnen bevoorraad worden per schip. Dat gebeurt onder andere al in Amsterdam met de elektrische City Supplier. Die vaart volledig elektrisch, en kan heel wat meer vracht meenemen als een simpel trammetje.

En nogmaals, ga eens op mijn argumenten. Stadsdistributie is iets anders dan een conventionele vrachttrein op een dedicated-spoor. Binnenvaart is een zeer goed alternatief voor de vrachtwagen.

We graven gewoon nog wat kanalen naar Barneveld, Bennekom en Lunteren.

En ook in Arnhem hebben velen het verstan op NUL, daarbij "gesteund" door de "Profs", die natuurlijk ook niet verder kijken dan hun neus lang is.

#Elektrische #auto’s laden aan de Arnhemse trolleybovenleiding. http://duurzaambv.nl/1N1WQ6c

En iedereen praat dat na, zonder na te denken over de consequenties, die deze zomer oa Oosterbeek zullen teisteren.

@Klimaatcombi @groeninarnhem Ik zelf in ieder geval wel..:-) En er waren er meer. Helaas kun je mensen niet dwingen de auto te laten staan

Binnenkort verschijnen dan ook de eerste elektrische schepen onder de bovenleiding van de Mansholtlaan en Utrechtseweg om daar samen met de zelfrijdende auto's het energieleverend asfalt te gebruiken. Dat de Duitse spoorwegen vaak overuren maken bij een te lage of te hoge waterstand van de Rijn, ontgaat deze heldere geest. De politiek domweg napraten kan men hier goed. Dit soort lieden is zo overtuigd van eigen gelijk dat ze lastig worden. Reageren kan vanaf nu alleen via twitter. Nog maar wat argumenten voor hen en de Wageningse kliek.
Zo doe je dat in een stad.

En nog meer leuks voor Wageningen, Oosterbeek met als topper Arnhem, groen of zwart, waar het (nu nog) barst van de bomen:

Visie van de landelijke op plannen voor bomenkap langs wegen:

Motivatie op reaktie?

@Klimaatcombi Sorry, deze site doet teveel pijn aan de ogen. Eens een ontwerper op loslaten?

Mooie elektrische pooierbakken, mooie elektrische bussen, mooie zonnepanelen maar geen verwarming en smerige mooie vrachtwaggels. Het lukt de omhoog gevallen kak maar niet zich in de situatie van JanmetdePet te verplaatsen. JanmetdePet verplaatst zich NIET per elektrische pooierbak, maar per trein en tram, die met bomen geen enkel probleem heeft, maar omdat het probleem opgedeeld en versimpeld wordt, verliest men het totaal uit het oog. Onmiddelijk is het vervoer van gevaarlijke stoffen ook uitgeband. Er wordt (snoei)hout als brandstof gebruikt en dat is ongevaarlijk.


Maak bang en versimpel.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMailMail