Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

Bijgewerkt 9-11-2017 na 27-9-2017 Den Haag Ben je grootouder, ouder, kind of bezorgd om het klimaat? Kom zaterdag 30 september naar Den Haag voor een vrolijke klimaatmars.

Beerput gaat verder open. Laat Shell een poepie ruiken. Bewijs dat ook de wind (in Den Haag in ruime mate beschikbaar) de steeds weer omvallende truckertjes totaal overbodig maken.

En de Haagse HTM neemt het voortouw.

Een groot Nederlands transportbedrijf stopt met ritten naar Engeland vanwege migranten die als verstekeling meereizen. Het gaat om Reining Transport uit Kolham in Groningen. Volgens het bedrijf worden de migranten bij Calais steeds agressiever en zijn de chauffeurs niet meer veilig.

Brancheorganisatie Transport en Logistiek Nederland (TLN) heeft geen meldingen gekregen van andere bedrijven die de oversteek willen staken. Volgens de brancheorganisatie zijn de 'inklimmers' agressief, maar niet agressiever dan de voorgaande jaren. "Zij deinzen er niet voor terug een chauffeur fysiek aan te pakken, als zij daarmee hun doel kunnen bereiken", zegt een woordvoerder van TLN. Lees meer:

Was er niet een Brexit? Decimeer dan deze sektor onmiddelijk.

Men trekt de stekker uit de fossiele fratsen van Shell.

De Haagse HTM heeft als geen ander begrepen dat alleen het railvervoer fossielvrij kan zijn. Op diverse plaatsen heeft men opstelsporen, die ook vrachtvervoer kunnen bedienen.

 En er zijn veel meer voordelen. Asfalteren?

Overbodig. 

Voor verkeersruimten geldt: alleen zoveel als nodig verharden en de verharding zo doorlatend mogelijk maken voor water en lucht. Dit is beter voor de waterhuishouding en voor het bodemleven. Voor tramrails betekent dit dat de ruimte ertussen onverhard kan blijven en van begroeiing zoals gras kan worden voorzien. Gras is makkelijk te onderhouden en behoedt de bodem voor erosie. Lees meer:

Deze 4 kaartjes, (van Openstreetmap) tonen exact aan hoe kleinere plaatsen dan Den Haag hun infrastructuur moeten inrichten om aan de greep van Shell te ontkomen. En de vrachtwaggels uit de stad te weren.

Als fietser wel eens door een vrachtwaggel gepasseerd? Hoe voel je je dan? Dit is een stuk veiliger, schoner en levert geen problemen op met Congo voor de akku van de elektrische pooierbak.

Lees hier hoe @Shell een voormalig tabakslobbyist inschakelde die dé ultieme PR-campagne bedacht: GenerationDiscover https://t.co/EiZrFVaCFZ

De tactiek van @Shell ontmaskerd: https://t.co/qknD4JbzZf Generation Discover is geen leuk kinderfestival maar een ordinaire PR stunt!

En niet alleen Shell krijgt de zwarte Piet, de hele oliemaffia speelt een smerig spelletje.

Wie @exxonmobil den Klimawandel verfälschte: 'Smokes and Fumes' Feature über die Ölindustrie. https://t.co/5Dv6eSAIMQ https://t.co/nPxdZWmxmd  

E.e.a. is helemaal niet nieuw. Het hele onderwijs is tot op het bot verknald. En dit muisje krijgt nog een staartje.

Want ook de geschiedenis toont aan dat de olieboeren vieze handen hebben.

PERNIS — Elf leden van de Vereniging Milieu Defensie (VMD) hebben vanmorgen vroeg vier schoorstenen bezet van de Shellraffinaderij in Pernis. Met de actie wil de vereniging de aandacht vestigen op de belangrijke bijdrage van raffinaderijen aan het zure-regenprobleem. Lees meer:

En apartheid- Wij roepen via de distriktskaderkrant alle kaderleden op om geen Shell-benzine te tanken en zo min mogelijk produkten te kopen van bedrijven die met de apartheid kollaboreren. Lees meer:

Tank geen Shell? Tank helemaal niet meer. FIETS!

Die Städte Delmenhorst und Oldenburg kommen gerade so richtig in Fahrt. Beide arbeiten an Konzepten für die E-Mobilität. Oldenburg will damit noch in diesem Jahr fertig werden, Delmenhorst fasst die konkrete Erarbeitung für 2018 ins Auge. „Bei der Nutzung von Elektromobilität möchte die Stadt Oldenburg einen Gang hochschalten“, sagt Stadtsprecher Stephan Onnen. Genau die entgegengesetzte Richtung schlägt Bremen ein. Von einem Mobilitätskonzept für Elektrofahrzeuge will die Stadt nichts wissen. „E-Autos haben vergleichbare Probleme wie normale Autos“, begründet Jens Tittmann, Sprecher des Umweltressorts, die Absage an einen solchen Masterplan. Stattdessen verfolgt Bremen eine Art Gegenkonzept. „Wir setzen auf den Umweltverbund“, sagt Tittmann. Soll heißen: auf die systematische Förderung der Fortbewegung zu Fuß, per Fahrrad und Nahverkehr. Die Zukunftsvision dahinter: eine autofreie Stadt. Meer lezen:

Duurzaam? Opleiding is vijand van het geloof. Congo is een probleem voor de elektrische auto

Klik op het plaatje voor een vergroting.

Kom er maar in Paul van Vliet! "Geef om deze oto, deze oto zal de wereld beter maken." Willen we best, maar dan moeten we eerst orde op zaken stellen in Congo, hofleverancier van cruciale ingrediënten voor de elektrische auto.

Elektrische auto's hebben een maag die niet alleen bestaat uit lithium-ion accu's. Dat 'lithium-ion' is verwarrend, maar er is meer nodig voor een elektrisch wonder. Kobalt bijvoorbeeld. Dat is een noodzakelijk bestanddeel voor een functionerende lithium-ion accu. Tesla kan bijvoorbeeld niet zonder.

Misschien is het goed om daarom even het volgende plaatje te laten zien. Hier worden moeilijk verkrijgbare, dure en tegelijk onmisbare ingrediënten voor de elektrische auto getoond. De prijzen zijn per ton. Lees meer:

8-2-2015. Een nieuwe rubriek op deze site is dringend noodzakelijk. Techniek beheerst de mensen, maar de gevolgen worden genegeerd. De automaffia komt steeds verder in de knel. Files beheersen het leven van de ver weg wonende forens. Dit zijn bijna zonder uitzondering kantoorpipeltjes die van techniek geen grammetje kaas gegeten hebben. Terwijl techniek hun leven beheerst.

En men verzint vanalles om hun leefstijl voort te zetten. Elektrische, zelfs zelfrijdende auto, tot zelfs zelfrijdende vrachtwaggels. Terwijl de trein dat al 175 jaar doet, waarvan de laatste 100 jaar elektrisch en zelfs gecombineerd.

En de technische beroepen worden genegeerd, alsof men daar zonder kan...

De bouwvvakker? Draaiers, bankwerkers of lassers, elektronici? Zijn dat ook hoppers? Nemen zij hun werk mee naar huis?

Zou het bijvoorbeeld niet mooi zijn als de zelfrijdende auto’s die op de Mansholtlaan gaan rijden over energie leverend asfalt kunnen rijden. Een uitspraak van een Groenlinks wethouder. Dit is de elite, die de deur dicht smijt bij kritiek. Je kunt dus zeggen;

Techniek beheerst de mensen,
maar mensen beheersen de techniek niet.

De oorzaak, de tweeverdieners die het allemaal boven de pet gaat. Werken, werken en nog es werken. Vaak wordt het werk ook mee naar huis genomen. Verder mag er thuis geen rommel gemaakt worden. Iedereen kent wel de verhalen van vroeger, waarbij mensen een mooie kamer hadden, die alleen op zondag toegankelijk was. Maar ook nu mogen kinderen thuis geen rommel maken.

Kinderen kunnen dan ook niets meer, Voor een lekke band of een afgelopen ketting gaat men naar de fietsenmaker. Op school wordt niets aan techniek gedaan, een Renkumse school heeft één techniekdag per jaar. Vreemd dat het bedrijfsleven geen vakkrachten meer kan vinden? Vreemd dat kinderen de benen nemen en in verkeerde handen komen?

Iemand start een simpel projekt met een microcontroller. Daarvoor wordt een jongen uit groep 7 (11 jaar) uitgenodigd als proefkonijn. "Thuis wordt NIET geknutseld", laat de moeder nadrukkelijk weten.

Het joch (nog nooit gesoldeerd of geprogrammeerd), neemt nadat ie het projekt in elkaar gesoldeerd heeft en geprogrammeerd mee naar school. De klas en de juf gaan uit hun dak. In het nieuwe schooljaar wordt het projekt met de groepen 7 en 8 op school opgestart. Kinderen die nog nooit verder kwamen dan papier, schaar verf en lijm.

Bijna ieder kind vanaf 10 jaar heeft een mobiele telefoon, barstens vol elektronika. Het joch gaat na z'n succes dan ook op zoek naar oude mobieltjes, die "onderzocht" worden. Zo'n kind moet je begeleiden. Om te voorkomen dat ie ook afglijdt naar de straat en het daar zelf gaat uitzoeken.

Over techniek gesproken.... Ook over de veel linkere zaken. Hier praten kinderen echt over, want als ouders de techniek al niet beheersen of er door werk (beiden) geen tijd voor hebben omdat ze ook thuis werken, hoe zit het dan met veel gecompliceerder zaken?

Ook daarmee wordt geëxperimenteerd. Begeleiding van kinderen is op alle gebied noodzakelijk.

24-3-2013. WAGENINGEN - Daarom voerde de Studentenraad van de universiteit actie tegen de ‘cyclejam’, die zich ’s morgens en ’s middags voordoet op het kruispunt Nijenoord Allee/Churchillweg/Bornsesteeg. Enkele duizenden fietsers, vooral studenten, verstoppen daar dagelijks het kruispunt op weg naar universiteit en daarna weer naar huis. Een fietsfile van 150 meter is geen zeldzaamheid. Lees meer: 25 maart, het ijs nog in de sloten. Hier staan ze en zie het ruimtegebruik in vergelijking met de blikmassa erachter. Nog leuker wordt het als je bedenkt dat nauwelijks een week eerder ditzelfde onderwerp vanuit de olieslaaf bezien behandeld werd.

Kom dus 30 september massaal op de fiets naar......

Alle ouders van Nederland, kom op 30 september naar Den Haag voor een mars voor het klimaat, voor Fossielvrij Onderwijs. Met duizenden ouders en kinderen willen we de minister van Onderwijs duidelijk maken dat zij SHELL en andere fossiele bedrijven zoals de NAM, eigendom van SHELL en ExxonMobil, en Gas Terra niet langer onze kinderen lespakketten aan mag laten bieden die hun eigen winsten meer serieus nemen dan het klimaatprobleem. Wij gaan SHELL samen ontmaskeren in een creatieve, vrolijke mars waar ook alle kinderen van Nederland welkom zijn! Meer informatie

En leer de jeugd dan meteen over die andere multinationals als Unilever en Shell. Unilever is een multinationale onderneming op het gebied van voedingsmiddelen, persoonlijke verzorging en schoonmaakartikelen. Lees meer:

Saillant detail is dat Zalm commissaris is bij Shell, Rutte bij Unilever heeft gewerkt. Jeroen vd Veer (oud Shell)is weer vz rvc Philips

Informateur Zalm werkt bij Shell. Formateur Rutte werkte bij Unilever. Is het woord corruptie te zwaar gekozen?

Dat deed je moeder ooit anders en ook nu heeft de biologische sektor al een flinke vinger in de pap. Met streekzegels, niet inwisselbaar bij genoemde multinationals. Nogmaals, Duurzaam? Opleiding is vijand van het geloof.

Zie ook:


Altijd achter de kudde aan, dan sjouw je altijd door de stront.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMail