Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

22-2-2015. Er verschijnen nog steeds fantastische lachers via twitter en andere media.

Eerst de lachers, afgewisseld door alternatieven natuurlijk. Het autodenken en de bijbehorende chaos, een  tweetmassa, aangezwengeld door de "Groene Courant".

Hybride, dus als de akku leeg is, wordt het weer gewoon een fossiel monster. Voor de trein is 1050 pk een eitje, NS koploper neemt ook nog 187 reizigers mee. Daar heeft men het nooit over.

Om te beginnen VARA's vroege vogels dat aankondigt het niet over duurzame energie of elektrische auto's te zullen hebben en lachwekkende oliejunks in de sneeuw.

Intussen wordt de automaffia in de watten gelegd. Achtereenvolgens een pad naar de parkeerplaats in Wageningen naar de firma Hein aangeveegd. Ze zouden eens kunnen vallen.

Dan de rotonde in Bennekom. Voorrang geef je alleen aan soortgenoten, de fietsers lopen klem, maar lang wordt dit niet meer gepikt, Utrecht. De fietsbranche heeft het moeilijk, een webwinkel in Barneveld. Goed zoeken, het kantoorpersoneel zit in een container en vraagt zich verbaasd af waarom een klant een versnellingsnaaf wil komen afhalen als het ook per vrachtwaggel bezorgd kan worden. Elektrische trein om de hoek.


Niet de hoeveelheid blik zorgt voor onveilig wegverkeer, maar het blik zelf is onveilig en daar gaat men wat aan doen.

Tot dan is het onveilig en dat gaat nog wel even duren. Bovendien zijn er nog wat andere ongemakkelijkheden. Zo gaat de toekomst er uit zien. Intussen ramt men er op los.

Autofahrer in Aktion: Massenschlägerei in Bayern wegen Kratzer am Auto http://t.co/dJG5Ihc3Ek

Dan slaat het broeikaseffect weer es toe, veel effectiever en dat is al eerder behandeld ware daar niet de ongelovigen. Op waterski naar de parkeerplaats. Uitglijden is er niet meer bij. En ook krabben hoeft niet meer.

Opnieuw een uur verspild aan de automaffia. Jazeker, de automaffia. Want daar gaat het om bij bobo's als Marjan Minnesma. Jaja, Marjan MInnesma van Urgenda, Natuur&milieu en anderen die de trein haten. Zij moeten en zullen ingeblikt blijven. En anders dan vroeger wordt ook nu de vrachtwaggel genoemd, maar het is en blijft wegverkeer, welke chaos de onderbetaalde chauffeurs uit Polen en Bulgarije dan ook veroorzaken. Biobrandstof is het toverwoord, ofschoon dat bij lange na niet de fossiele troep kan vervangen. Lees meer:

Een elo mobiel niet trappen wel electrisch voor 3600,- Gaat dit de auto vervangen? http://t.co/vA6EiYXzDd

Auto op z'n kop in Utrechtse woonwijk. http://t.co/i9jmJ4sM6w http://t.co/88RfY5Bj1O

Het energievretend gespuis zit ook altijd in de knel, ook als ze geen auto rijden.

Transavia hangt altijd hetzelfde smoesje op bij vertragingen: Technische problemen. Alleen maar om onder claims uit te komen. Bah, wat laf!

ongenuanceerde tweet. Zonder vrachtwagens zou u zonder eten en drinken zitten en tot uw oren in het afval.
Dat zullen we nog wel es zien.

Voorlopig rijdt hier de trein WEL in de sneeuw.

Gemeente Leeuwarden (asfalteerde zelf groot weidevogelgebied) gaat betuttelen tegen tegeltuinen http://t.co/R0mIbZdiLv via @climategateNL

@Klimaatcombi @ANWBverkeer @OVPlaza maar wat betreft vrachtwagens, verbied ze maar, dan gaan we ipv 1 vrachtwagen met 30 busjes rijden :')

 

 

 

 

 

 


Dat is geen probleem, op het spoor is 30 bakken een lachertje. Hier rechts het goederenverkeer rond het Zwitserse Spiez. Goederenloodsen zijn daar nog niet gesloopt.

Vanaf zo'n goederenloods rijdt men dan weer met busjes.
Uitgeluld.

In #tijdvoormeldpunt: de solar-auto van de TU Eindhoven. Genomineerd voor de Crunchie, "nobelprijs" voor technologie. IMG_3276.jpg

#auto Wetgeving aansprakelijkheid zelfrijdende auto nog onduidelijk: Wetgeving aansprakelijkheid zelfrijdende ... http://t.co/b3fIaM6Wug

@WF_Mobiliteit Een betere benaming is  #stupidworld de trein wordt al 175 jaar degelijk geleid. http://t.co/EvbvPp3Iwp

and : A relationship a century in the making

Plötzlich ein schlingernder Truck im Rückspiegel http://bit.ly/1C8cQQn 

»Der Plan, es den Autofahrern immer Recht zu machen, macht es für alle unerträglich.«

Knaken verdienen met spitsmijden? Inzicht in rijgedrag? Kans maken op jaar gratis brandstof? Meld je aan ! t.co/GNdC1wFoo1

Nederlandse start-up #StarEngines krijgt € 2 mln investering voor #elektrische jerrycan http://t.co/A8Dg8RsVo5 #EV http://t.co/qmGv0YQvrx

Elektrisch rijden alleen schoner als dit met #groen opgewekte stroom gebeurt. http://t.co/SRoOJoClVc http://t.co/nPjLjwgkkR

Computerspiel Sim City: Realismus beim Platzbedarf von Parkplätzen würde das Spiel unattraktiv machen

@Klimaatcombi Je presenteert je als Al 68 jaar elektrisch. We of Kees althans dachten dat het verwees naar de Trolley.

@Klimaatcombi Trolley lijkt ook haalbaarder dan spoorrails, maar wie weet worden de miljoenen daarvoor gevonden.

Berichten afkomstig van het reaktieformulier: Het Dorpsplatform van Renkum Heelsum wil je/jullie de gelegenheid geven een plan of wensen uit te leggen. Dat werkt het beste als je vooraf een leesstuk maakt, waarin je een en ander uitlegt, eventueel met links naar relevante pagina\'s van de website KlimaatKombi.nl. Dan kunnen onze platformleden op inhoudelijk niveau goed discussiëren op de avond zelf. Ik denk dat er dan een kwartier tot half uur de tijd voor is. Eventueel kan dan een plan gemaakt worden voor een avondvullende bijeenkomst, waarvoor onze \'dorpen\' uitgenodigd kunnen worden. Afgelopen jaren zijn er bijvoorbeeld avonden geweest over de inrichting van het Europaplein, de Dorpsstraat, Multifunctioneel Sport en Cultuurcentrum/3b4, park/tuinproject de Groene Helling.


Ik begrijp dat je de Valleilijn of het Trolleynet naar onze dorpen wil doortrekken of eventueel aan elkaar wil verbinden. Misschien wil je iets met zonne- of windenergie, al zie je hier veel oplichting in, als ik je goed begrijp, duur met laag rendement, zeker nu de olieprijs weer zakt.

Op zich heeft het Dorpsplatform geen budget om eigen projecten uit te voeren, maar samen hebben we wel ingangen bij overheidsinstanties, bedrijven en de burgers onderling. De burgers verschillen in hun opvattingen over het nut en de lasten van verschillende transportvormen. Ook ruimtelijk komt een en ander om de hoek kijken, wie het dan wel of niet voor de deur krijgt.

Er valt wellicht een werkgroep te formeren die bedrijven en instanties gaat benaderen om een en ander voor elkaar te krijgen. Velen zien ook wel in dat er niet eindeloos op de olie en ons aardgas vertrouwd kan worden.

Hopelijk kunnen we een mooie voorzet maken om in het Dorpsplatform te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Hier doe je het voor.

Terugluisteren : CEO "vanaf 2020 zijn alle bussen in NL elektrisch" t.co/wz52eQtfpm 

Maar nauwelijks vrachtwaggels.

@Klimaatcombi @arnopaulus @wiwo #Prioritätenliste #SolarMobil von 1992 http://t.co/t5g8nvM3GH  #Entschleunigung #Verkehrsvermeidung

Zou je iets specifiek kunnen zijn, want het is mij niet geheel duidelijk? ^Marsha

Dank voor de tip! Wellicht in de volgende reclamecampagen elektrische auto's? Fijne kerstdagen! ^Marsha
De RABO-bank.

‘NS moet geen dubbeldekkers meer bestellen’ – Metro http://t.co/1NW69ffabQ via @Metro

En dat doet NS dan ook niet meer. Maar....

‘Tekort aan treinen NS neemt alarmerende vormen aan’ Maar combineren kan NS ook al niet. In deze trein rechts kan de slecht ter been zijnde oudere kiezen.

En dat bereik je weer als iedereen in de buurt van het werk gaat wonen. Voorlopig zit Groenslinks weer in een elektrische pooierbak. Voor de broodnodige humor, want ruimte vreet Groenslinks nog steeds. Precies zoals JanmetdePet. Want als de kak mag blijven rijden, waarom zij dan niet?

Dus bij het werk wonen? Zover is men nog lang niet. Om nog maar te zwijgen over NS-beleid.

Op 31-12-2010 schreef NS: Treinen rijden vanaf maandag 3 januari volgens de normale dienstregeling en alle beschikbare treinen worden ingezet. Wegens defect materieel door de sneeuwperiode zijn treinen in ieder geval de komende weken korter dan gebruikelijk en zal het op een aantal trajecten veel drukker zijn in de spits.

Dat is met modulair opgebouwde treinen geen enkel probleem. In NL wel, dan gaan er in één klap 4 bakken aan de kant.  En zo doen de Zwitsers dat met hun "Domino". Lees meer

Door een defect aan de 1760 reed IC 240 vanaf Deventer met de 186 009 voorop naar Amsterdam. Mark Olthof maakte... http://t.co/wUGNB3EfRP

Dat NS toch wel modulair kan denken, bewijst deze tweet, evenals resultaten uit het verleden die wel degelijk een garantie voor de toekomst zijn. Het is de automaffia die dwars ligt. Maar....

En waarom zou je niet es alternatieven aanpakken, die vele malen sneller zijn en dus goedkoper.

En dus geautomatiseerde straf.

Of... Mobile Rampe für den Bahnverlad des mit . /Im

Schienengüterverkehr hat 2014 Marktanteil eingebüßt. Dafür verstopfen mehr Lkw die Autobahnen http://t.co/pSQuyyPUqG http://t.co/JPxVrcmdIx

Uw wekelijkse kartel bericht komt de week van'Truckfabrikanten maakten jarenlang verboden prijsafspraken' (via ) t.co/fGhFXaMrnR

Deutschland: PKW-Produktion im Oktober 2014 mit +3,8% zum Vorjahresmonat - Querschüsse - http://t.co/PdaGoUnil9

What if a dozen fully-loaded 747s went down today? That's how many people are killed in car crashes around the world. http://t.co/1R8VCJy3Z4

'Heyendaalshuttle tussen station en campus onmisbaar’ http://t.co/raRUV5tVIv

8522 E-Autos wurden 2014 zugelassen. Der Grund: Deutschland hat die Autos, aber nicht die Batterien. http://t.co/RRQjSw1jhO

En dus...

Openbaar vervoer in België gaat 'vertrammen' t.co/uvHSxS31ZZ Uiteindelijk de beste oplossing. http://klimaatkombi.nl/Rijnlijn.html

Die Re 456 091-8 schiebt den verspäteten, defekten VAE 2573 in Herisau ins Depot, 30.12.2014. #bahnbilderde http://toplist100.org/t/fec69

Het wiel opnieuw uitgevonden door

Dit kwam ik @MelvinBakker net tegen... zo'n 20 locs achter elkaar! #nsRespect #utrechtcs http://t.co/iFWyZOX2tC

#Ölpreis fällt. Nachfrage spritschluckender Autos steigt-so ein Schwachsinn! #Umweltschutz? http://t.co/BPkentL7av http://t.co/PRhiAMP4y2

Teufen entscheidet über 30 Millionen für Tunnel t.co/xNEUUetrZA

Der am fünftmeisten gelesene Artikel des Jahres 2014: Hochgeschwindigkeitszüge zerstören das europäische Bahnnetz - http://t.co/LvkpZ0ZrwG


Energie en broeikaseffect in het algemeen.
En hoe.

Hoofddomheid is Marjan Minnesma. Zij denkt het volk te vertegenwoordigen. Het klootjesvolk rijdt niet in een Tesla. Anders denkenden die aan de weg timmeren worden geblokkeerd of toch tenminste uitgesloten. Zij bestaan niet eens in de ogen van Urgenda. Urgenda bepaalt.

Koud 3 maanden later is het bericht verdwenen. Kortom Urgenda heeft geen visie, maar een mening en die is net zoveel waard als een scheet van een 3 weken oud kreng.

Oplossingen zijn er wel degelijk, maar je hoort van veel oliejunks, en zeker van degenen die een dikke vinger in de pap hebben, dat men de trein haat. Men moet privacy en macht inleveren.

Minnesma na 43 minuten over.... Hele uitzending was dus niet de moeite waard. Lees meer.

The first oil company, Texan, has gone bankrupt in the shale. t.co/H1r98AWuRK The end of the beginning is beginning.

Hoe ziet jouw http://t.co/nRqj5Z1cRN eruit? #dtv #jijmaghetnuzeggen #klimaatverandering #klimaatakkoord http://t.co/kDBTFI6hsO

Nieuws: Files nemen weer toe http://t.co/KaEBZZWjVZ #verkeerskunde

Jan Rotmans, de twitterende Mussert van Academieland http://t.co/fVMUCxA7kt via @climategateNL

Het @NedDagbl geeft in de 40dagentijd tips voor een milieubewuster leven. Doe mee! #40dagenduurzaam http://t.co/t4QhXi1efN

En de volgende klucht staat alweer in de startblokken. Na de Renkumse arbeiderswijk Bergerhof staat nu de Hogenkampseweg op het sloopprogramma van Vivare. Herhaling van een stukje geschiedenis?

Er werd in 2006 een groots ontwerpfestival georganiseerd. Ook daar bleek dat de organisatie niet erg gehinderd werd door enige kennis van duurzame energie. Al snel verschenen enkele voorbeelden van het bouwen op de zon. De aanwezige fotografen kwamen handen te kort omdat een copieermachine niet ter beschikking stond. Op zich geen punt, de foto's zouden een goede basis kunnen vormen. Lees meer:

Alles over de CO2-Prestatieladder in 3 minuten! Wij zijn er trots op! https://t.co/D1a6yipNY0 @MVOconsultant @_Zero_e_ @DuurzaamNieuws

Nieuwe blog op woontlekker: Ons energieverbruik is voor 85% onzichtbaar, over boekje KIVI - http://t.co/7u57I2qr67 http://t.co/FC0a8ndgWQ

Leestip. @JeremyLeggett  sommige oliebedrijven gaan olie de rug toe keren en peakoil nog steeds reële optie http://t.co/g6HR2s3Elm


Dan de zonnepanelen. Het is hier 22 februari 2015, 10:35. 22 kW (van de 160 kW) Dan hebben we het nog niet over de nacht gehad. Het moment dat het waterbed stroom vraagt.

Zonnepanelen collectief beheren, individueel salderen (video)

@Klimaatcombi @NatuurenMilieu dat lossen we later op met een solar freeze.

Een mooi en zonnig 2015. http://t.co/q5UGsm40OK 

Hoe somber het ook lijkt, mijn zonnepanelen leveren zowaar toch nog iets... Wie het kleine niet eert...  ;-) http://t.co/yl5GjpEBtW

Extra isolatie rond waterzakken + zonnepanelen maakten het minder erg. Verbruik viel mee. Nieuw kopen doen we nu niet meer.

we verbruiken gesaldeerd bijna niets meer van het net dus dat valt wel iets mee.

Kaatje Lut heeft inmiddels de zaak geblokkeerd en leert dus ook niets meer. Vroege dementie.


Solarstrom vom Walensee? Jetzt wird getestet:
Solarstrom opgewekt in de winter zo het allerbeste. Maar warmte? Daarvoor de Rocket/Smartstove.

BSO belt net: "Uw dochter is vandaag 12 geworden. Komt u haar nu eindelijk eens afhalen."


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
Mail