Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

21-3-2012, een oud probleem, het afval, vandaag gecombineerd met de onwetendheid van de bobo's over peakoil. Op de stadswerf waar dit soort lieden een dikke BMW nodig heeft om z'n afval kwijt te raken. "Peakoil? Nooit van gehoord". Dat gaat leuk worden. Hoe breng je je overtollige zooi weg in het tijdperk na Peakoil? Men kan het reizen nu al amper aan.

Uit de Gelderlander: OOSTERBEEK - D66 maakt zich zorgen over de toekomst van NS station Oosterbeek. Zeker nu de NS op 3 oktober de dienstregeling heeft aangepast.

'Hierdoor doet een reiziger vanaf station Oosterbeek er tien minuten langer over om in Utrecht te komen..... Meer lezen:

Ja, waarom werk je dan ook in Utrecht als je in Oosterbeek woont? Dat kunnen alleen de hotemetoten zijn. Dit zijn de chaosveroorzakers. Verhuizen dus.

Uit RNW wereldkrant: EU: miljarden in transport en energie. De Europese Commissie wil een betere infrastructuur, duurzamere energie en sneller dataverkeer in Europa.

Waar echt behoefte aan is, is juist vermindering van transport en energieverbruik. De infrastruktuur dient wel verbeterd te worden en wel van weg naar spoor. Alleen spoor kan met duurzame energie op weg. "Truckerjoep" rijdt nog steeds niet elektrisch, afgezien van die enkele lokale verhuiswagen.

Even een oude post opgraven:

3 maart 2010: In Renkum denkt men er over het Europaplein te "vergroenen". De vraag is dan hoe? Worden alleen de straatstenen verwijderd en komt er groen voor in de plaats? Dan blijft de vraag, waar worden de evenementen georganiseerd en waar blijft de markt?

Er is in Renkum ook een winkelstraat (ver van het Europaplein). Dichtbij deze winkelstraat is ook een station van de Rijnlijn gepland. Het ligt dan voor de hand dat de markt daar in de buurt komt. Korte aanvoerwegen en er is al een mobiele marktkraam die per spoor aangevoerd kan worden.


Tot op heden rijdt een vrachtwagen onder deze kraam. Dat kan natuurlijk ook een containerwagen op rails zijn. Gebruik je fantasie ook voor andere marktkramen, die zo met duurzaam opgewekte stroom naar de markt kan rijden. En zelfs het station van Wolfheze, dat ruimte zat heeft, wordt bevoorraad met een vrachtwaggel.

De afsluitende trein trekt uitsluitend marktcontainers, waaronder enkele koelcontainers, een afvalcontainer en ook een rijtuig dat diverse diensten kan verrichten als een post/bankkantoor of bibliotheek.

Uit RNW wereldkrant, een half jaar geleden: Ban op plastic tasjes in Congo- Brazzaville. De Afrikaanse staat Congo-Brazzaville heeft de productie, invoer, verkoop en gebruik van plastic tasjes verboden om milieuvervuiling tegen te gaan. Vooral in stedelijke gebieden heeft Congo al jaren te lijden onder milieuproblemen die worden veroorzaakt door weggegooide tasjes. Die blokkeren de waterafvoer, waardoor overstromingen en aardverschuivingen kunnen ontstaan.

Dat zou hier ook geen gek idee zijn. Is ook totaal overbodig. Verder zijn er papieren zakken, die plastic zakken volkomen belachelijk maken. Net zo belachelijk is de komkommergriep die de Nederlandse tuinders in problemen brengt. Hoe haal je het in je kop om groenten per "Truckerjoep" naar Rusland te vervoeren? Dat kan men daar toch ook prima telen? Wordt allemaal verleden tijd.

Voor meer van deze simpele innovative ideëen zou er eigenlijk op scholen een maandelijkse innovatiedag georganiseerd moeten worden, waar vooral kinderen hun slimme tips kwijt moeten kunnen. Ook kinderen kunnen hier reageren.


Hond: "Ik breng de baas een stok en die gooit ie weg. Dat vindt ie toch zo leuk".


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
MailMailMailMailMailMailMail