Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

24-6-2015 St. Salarius voor de meesten. Oftewel kapitalisme. Dat wankelt. Tweets.

Kijk eens aan: een prachtig analyse in De Telegraaf: 'Kapitalisme wankelt' - #column Jan van Gemeren http://t.co/uE5h659CTd via @dft

Een derde van Nederlandse huishoudens kan nu al zelfvoorzienend zijn met zonnepanelen http://t.co/jePJCRQi2g

JanmetdePet bestaat niet voor de kak? Dat zullen we nog wel es zien.

Kosten (openbare voorzieningen) zijn er niet voor de VVD, hoewel ze daar wel gepresenteerd worden, maar dat weten ze nog niet. De VVD koopt niet bij AlbertHein. Maar als die vrachtwaggel in de optocht staat, krijgt de VVD het toch benauwd. Om maar te zwijgen over Peakoil. Deze dreiging hangt nog steeds in de lucht al wordt dat nog steeds glashard ontkend door de automaffia.

Fietsen levert Nederland jaarlijks 31 miljard € op! De auto kost ons jaarlijks 22 miljard € http://t.co/xUiLH5zToA

Onder grote druk trekt de VVD nu haar fietsbelasting weer in. Toch maar een foto gemaakt. #bewijslast #PSUtrecht http://t.co/GXTuuYh23S

@Klimaatcombi @BenedicteECF hier mijn artikel http://t.co/QcTbLf1i29 #luchtkwaliteit

Ook dat interesseert de VVD niet. Tot ze opeens zonder personeel zitten. De keutel wordt daarom door de VVD toch weer ingetrokken.

Bewijslast is trouwens totaal onnodig. Omdat men nu ook in de derde wereld erachter komt dat er iets mis is met (neo)kolonialisme wordt het voor de VVD toch wel wat benauwd. De derde wereld komt de luxe nu hier halen, met gevaar voor eigen leven. Men wil de tour ook meemaken. De tour levert toch ook geld op. En omdat de druk op heel Europa toeneemt, nemen ook de gevaarlijke situaties toe, mede dankzij....

Blokkade actie personeel MyFerryLink zorgt voor gevaarlijke situaties in Calais [+foto]

De reclames op de shirts spreken echter boekdelen. Ook de tour kan niet zonder pooierbakken en Albert Hein wordt nog steeds niet daardoor bevoorraad. Ook niet door de elektrische variant, die zelfs niet zonder de trolleybus kan. Denkt men.

Hier de situatie van het Zwitserse dorp Zernez. Eén van de vele dorpen in het Engadin, vaak niet groter dan het Betuwse dorpje Tricht of het Gelderse dorpje Heveadorp.

Men kent daar de buurtsupers Volg. die net als de Zwitserse Coop bevoorraad wordt door de trein. Een smalsporige weliswaar (hier dom trammetje genoemd) maar elke personentrein is daar in staat één of meer goederenwagens kan meenemen. Foto uit 1980. Maar ook de nieuwe Allegratreinstellen kunnen dat en doen dat ook. Zij hebben een eigen bovenleiding en opladen is alleen nodig voor de verlichting van het materieel en wat elektronica.
Twitter levert weer de humor van de "Profs".

#Elektrische #auto’s laden aan de Arnhemse trolleybovenleiding. http://duurzaambv.nl/1N1WQ6c

http://klimaatkombi.nl/images/Transport/RhB_koelcontainer.jpghttp://klimaatkombi.nl/images/Transport/RhB_koelcontainer.jpgDe vrachtwaggels zijn als gewoonlijk weer vergeten. Het wordt tijd dat de vrachtwaggelmaffia bestreden wordt met eigen middelen. Want ook "natuurvrienden" als "De bomenridders" kunnen deze materie niet aan. Daarom de kennis van het eveneens Zwitserse tijdschrift "Privatbahnmagazine" eens inschakelen.

Want visie ontbreekt totaal bij de bomenridders. Ook waar het de motivatie voor de kleur van deze site betreft. Het spoor heeft nauwelijks last van bomen. Vrachtwaggels hebben last van bomen omdat ze het zicht ontnemen. Maar het is vooral de kak in z'n pooierbak die daar mee te maken heeft en dan wordt men doof en blind voor argumenten.

Zoals de gemeente Renkum, die beweert dat er geen ruimte is voor dit "domme trammetje".
Ruimte?
Visie van de landelijke op plannen voor bomenkap langs wegen:

Sorry, deze site doet teveel pijn aan de ogen. Eens een ontwerper op loslaten?

Op de visie van "De bomenridders"? Goed idee.

Dan weet men bij de bomenridders ook meteen wat de Zwitsers met bomen doen. Dat is in ieder geval bouwmateriaal en wat er bij de houtverwerkende industrie daarvan over houdt gaat naar verwarming. Zodat er ook geen behoefte is aan aardgas.

En aktueel, Urgenda heeft een proces gewonnen.

Yes!!! Nederland moet in 2020 minstens 25% CO2 reduceren.!!!!!!!

http://klimaatkombi.nl/images/Transport/RhB_koelcontainer.jpghttp://klimaatkombi.nl/images/Transport/RhB_koelcontainer.jpgO ja? En dit dan >>>?

<<<< Of dit? Hier probeert een medewerker van Albert Hein de bevoorrading (per vrachtwaggel natuurlijk) te garanderen. Die heeft wat problemen met de bocht. Wat deze jongen nog niet weet is dat Lara de Brito daar kantoor houdt en die heeft totaal andere ideëen. Net als de meeste politci en andere machthebbers, zoals de voorstanders van zelfrijdende auto's, om maar es wat te noemen. Als je daar over begint, komt kernenergie weer om de hoek kijken.

Even verderop wordt de A12 speciaal voor Albert Hein verbreed. En ook dat gaat gevolgen hebben voor de jeugd 6 km naar het oosten. Hier staat al de 2e generafie 15 en 30 km-bordjes, onder een officieel bord van die strekking.

Dat hadden de kinderen ook zelf al gesnopen. Maar hun ouders hebben wel allemaal minstens 8m2 voor de deur.

Hier een aktie van een jaar geleden. http://klimaatkombi.nl/images/Transport/RhB_koelcontainer.jpgMaar met een buurman die dit op z'n rijblik plakt, zal dat op z'n minst een moeilijke, zo niet onmogelijke opgave worden.

De aktie van een paar jaar geleden. Ook dit as een initiatief van de ouders, dezelfde met een stevig stuk staal voor de deur, maar deze opdracht werd uitgevoerd door de kinderen. Ooit een kind voor een aanstormende auto weggesleurd? Dat gaat je niet in je koude kleren zitten. Niets geleerd dus..... Klik op de foto rechts om te vergroten.

En als dit het enige  probleem was....

Maar dat heeft de groene maffia ook nog steeds niet onder de knie. De bomen langs het spoor worden er in geen geval gekapt, want die zijn nodig om de grond op de hellingen op hun plaats te houden. Ook in Nederland spoelt deze grond bij een stevige regenbui weg.

En ook JanmetdePet kan heel goed voor zichzelf zorgen zolang de miljeufreak maar niet aan z'n kop zeurt over bomenkap (voor papier bv).

Meer info via het filmpje links en de link onder het plaatje rechts.

En soms komen de ideëen spontaan op, maar blijken allang in de praktijk gebracht. Hoe pas je de Rocket/Smartstove in een bestaande woning in? In ieder geval moet het comfort verhogend zijn. Heel comfotabel is bv dit fornuis met aangebouwde zitgelegenheid. Staan in de keuken is er dan niet meer bij.

Tenslotte, de (smalspoor)trein weet wel te combineren met personenvervoer, iets wat geen enkele elektrische bus kan en valt ook niet om de haverklap om.

Wordt wederom vervolgd.


Doe wat goed voelt, want kritiek krijg je toch wel.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMailMailMailMail
3