Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

5-12-2015. Een "kadootje" van Milieucentraal: De VN-klimaattop is in volle gang: regeringsleiders onderhandelen over een nieuw klimaatverdrag. Voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal roept op om ook thuis de klimaatonderhandelingen te starten: organiseer je eigen klimaattop aan de keukentafel met je gezin, buren of vrienden. Wat wordt je klimaatdoelstelling en hoe ga je dat realiseren? Milieu Centraal biedt een stappenplan voor succesvolle klimaatonderhandelingen.

In vier stappen kun je tot een succesvol klimaatverdrag voor jouw huishouden komen. Je brengt eerst in kaart wat je CO2-uitstoot is en waar dit door komt. Vervolgens bepaal je je eigen klimaatdoelstelling. Daarbij kun je de internationale doelstellingen volgen of voor een eigen doel kiezen. Reken door met hoeveel CO2-besparing je dit doel kunt halen. Onderhandel over de mogelijke maatregelen. Maak een keuze in de doorgerekende klimaatklappers en veeg de vervuilers van de keukentafel! Zo boek je samen flinke winst voor het klimaat en je portemonnee. Het stappenplan voor je eigen klimaattop vind je op: www.milieucentraal.nl/klimaattop.

En dat is een filiaal van Milieucentraal. De organisatie van villabezitters in het Gooi ziet z'n luxe leventje bedreigd.

Woonwerkverkeer (voorbeeld Zwolle - Utrecht) met trein i.p.v. auto 7500
Geen vliegreis voor twee personen naar Thailand 5400
15 zonnepanelen op het dak leggen 1800
Spouwmuur isoleren 1600
Schuin dak isoleren 1400
Auto vervangen door elektrische auto 1500
Vloerisolatie 600
Kleinere auto rijden en in vakanties grotere huren 500
Kamperen in eigen land i.p.v. vakantie met de auto in Zuid-Europa 450
Zuinig stoken 360
Voedselverspilling met de helft terugbrengen (2 pers) 350
Met twee personen twee dagen per week geen vlees eten 320
Korte autoritten vervangen door de fiets 310
Zuinig rijden 290
Geen ingevlogen producten en kasproducten (2 pers) 200


Zie vooral de eerste twee. Aan zonnepanelen hebben vooral deze jongens weinig.

Maar leg dat maar eens uit aan kantoorpipo's. Want dat zijn de bedenkers van deze onophoudelijke lachshow. Een nieuwe rubriek op deze site is dringend noodzakelijk. En hier staat ie dan ook.

Techniek beheerst de mensen, maar de gevolgen worden genegeerd. De automaffia komt steeds verder in de knel. Files beheersen het leven van de ver weg wonende forens. Dit zijn bijna zonder uitzondering kantoorpipo's die van techniek geen grammetje kaas gegeten hebben. Terwijl techniek hun leven beheerst.

Verder spreekt Eickhout over de verwachtingen van Parijs, over de bekering van Obama en over de worsteling van Samsom. "Aan de echte oplossing heeft het kabinet geen flikker gedaan."

Lees het complete interview via Blendle (89ct.) of ren naar de tijdschriftenwinkel voor een Vrij Nederland.

En voorbij zijn deze ontwikkelingen nog lang niet. Er is inmiddels een andere dwaas president.

"Alles kann zusammenfallen": Obama warnt die US-Amerikaner vor einer Entwicklung wie in Nazi-Deutschland https://t.co/k0SwqYs7Tc
Lach je dood, altijd nog beter. Zo denkt de burger, en Min_IenM.

Mocht je je afvragen of nog een kans van slagen heeft?

'Elektronische busjes'. Dit is van domroep

Inmiddels loopt de zaak compleet in het honderd en dat hebben ook de echte slimmerds ontdekt en voeren het daadwerkelijk uit. De fiets, die wel werkt. Het conflict in het Midden-Oosten draait gewoon om olie.

Macht die Ölgeschäfte mit IS? Kremlchef Putin bezichtigt Ankara der Komplizenschaft. t.co/78G4Eo5LjL ^cg

En inmiddels krijgen de oliejunks weer een harde plasser.

Buslijn met elektrische Volvo-bussen wint duurzaamheidsprijs t.co/UW30hd8ncR Kan geen vracht aan. Dit wel.

Alle oliejunks beginnen nu weer te kwijlen. Kolencentrales dicht. Dan wij in de optocht.

ProRail-topman Pier Eringa wil dat machinisten weer wissels gaan krukken. Meer t.co/gMz64nJeW8

Deze wereld is compleet de weg kwijt. Een degelijke oplossing is noodzakelijk. De rolcontainer, of zelfs een pallet, overal in gebruik, tot zelfs in ziekenhuizen om afdelingen te bevoorraden. Past overal in en dus waarom niet in de trein? De Zwitserse SBB kan dat toch ook?

Zo'n rolcontainer, bijna overal in gebruik, een uitdaging om middels een oprit (nu in gebruik om een rolstoel in de trein te krijgen) het bevoorraden van supermarkten e.d. compleet op de trein (elektrisch bij uitstek) te krijgen. Hier gebruikt door een truckertje om de kiosk van NS vol te proppen met afval.

Tonnen afval produceert men en de "klant" kan dat allang niet meer aan.

Verder is het noodzaak om het compleet GESLOOPTE smalspoornet te herstellen, zodat IEDERE supermarkt dan ook per spoor bevoorraad kan worden. Hier staan ook de afvalcontainers die simpel per trein afgevoerd kunnen worden. Als er tenminste nog afval is, want naast inleveren van flessen e.d. is er nauwelijks nog afval.

Hier links twee perscontainers achter de boemel, een (versterkt) treinstel notabene. NS, kijk je even mee? De vuilnisman kan omgeschoold worden om hand en spandiensten te verlenen bij de werkzaamheden rond dit verkeer. Rangeerloks terug op alle spoor.

De hele dag in de uitlaatgassen van de vuilniswagen is voorbij. Dat levert besparing op in de gezondheidszorg.

Er dienen in grotere plaatsen weer tramverbindingen te komen, met op strategische plaatsen, de al genoemde supermarkten, laad- en losplaatsen. Uiteraard standaard automatische koppelingen aan al het smalspoormaterieel.

Wat er dan niet per trein kan, kan altijd nog per bakfiets. Nederland wordt dan niet alleen mooier, maar ook waard om in eigen land te blijven. Als je boodschappen gaat doen neem je ook je afval mee, je neemt nu ook lege flessen mee naar de glasbak?

Simpel dus om ook je afval, voornamelijk bestaande uit plastic, want GFT ging al naar je compostvat, dat ook in een flat heel goed te doen is, daar te dumpen.

ShoutboxVerenigingen en scholen hebben echter ook vaak een mogelijkheid om oud papier in te zamelen. Maar waarom zou je dat doen als je het alleen maar op straat hoeft te zetten. Het wordt toch opgehaald. Nou, daar is wel een reden voor:

Op deze website is al te lezen dat het aantal files en de daarbij behorende geluidsoverlast drastisch toeneemt. Dat het olieverbruik daardoor drastisch toeneemt. Vooral dat laatste gaat problemen opleveren. (Meer info):
 

Om maar te zwijgen over....

WHO: dieseldamp veroorzaakt kanker Een melding van "Transport-online".

Het is dus interessanter als de container bij een station staat. Voor oudpapier is dit geen enkel probleem. Het oud papier bv kan door de bewoners op de fiets (met een aanhangertje) naar de oud papiercontainer bij het station gebracht worden. Dit helpt behoorlijk! Veel reklame kan als nieuwsbrief in je mailbox bezorgd worden. Eén muisklik en de zooi is weg.


Veevoer in ons afval? Getver!


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMailMail