Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Vandaag gaat het over de tuttenclub NIVON en tuttenclub climate express. Zoals de totale maatschappij zijn zij verslaafd aan het eigen rijblik. Dat het over het paard getilde gespuis alleen daar aan kan denken toont dit bericht: Men koopt blijkbaar niet bij Albert Hein of Lidl.

Tuttenclub NIVON toonde al in 1976 z'n arrogantie. 80 mensen kampeerden pal naast het Zwitserse station Zernez, Maar slechts 10 waren met de trein gekomen. Poppenspeler Koos Wieman noemde het NIVON toen al een tuttenclub. Hier links de europarlementarier van Groenslinks in beeld, ze kaant een banaantje, uit Zuid-Amerika naar de Zwitserse Alpen gevlogen.

Deze tuttenclub kan de afstand tussen station Ede-Wageningen (5 km) en hun natuurvriendenhuis "De Bosbeek" niet meer te voet afleggen en is daarom veroordeeld tot de eigen 800 kg staal die ook thuis ruimte inneemt en waarvoor op dit moment de A12 alweer verbreed wordt.

Op dit moment zijn projectontwikkelaars al verplicht om bij elke nieuwe woning minimaal 1.5 parkeerplaats in te richten. En dat is hier goed te merken.

De auto is levensstijl geworden. Zonder 1 à 2 auto's kan niemand zich meer voorstellen. En na wat aanslagen trekt climate express zich terug. Men zweet peentjes en men twittert dat ook. Men gaat naar Oostende. De terroristen lezen dat niet? Ook op twitter te lezen: Chipperfield planned a New York skyscraper. 11 september is kennelijk iedereen vergeten. Net als de motieven en nu komen zij allemaal aan de beurt. Vrachtvervoer bestaat niet. De waanzin is meutte naar het hoofd gestegen. Deze clubs lijden aan dementie. Er is een gigantische vraag naar technisch personeel. Architekten heeft men inmiddels meer dan zat. Zij bepalen het straatbeeld, maar de gevolgen komen nu boven drijven.

Ook Prorail is het vrachtvervoer vergeten bij het ontwerp van Arnhems "Centraal station" met de treffende bijnaam "Geldput". De goederenloods ontbreekt. En dus maak deze dikke bromvliegen de maatschappij onveilig. Deze jongens kunnen niet zonder fossiele brandstof die zoals bekend uit de oorlogsgebieden komt. Waar is de goederenloods? Waar zijn de elektrische rangeerloks van Prorail?

De wereld wordt nu weer gestraft. Na 11 september 2001, nog wat andere "terroristische" aanslagen en Charlie Hebdo is Parijs nu weer aan de beurt. Toch snapt de massa er geen bal van. E.e.a. gaat puur om olie. In vroeger jaren werden in het Midden-Oosten corrupte regimes in stand gehouden. Zoals daar was Iran, vroeger Perzië, waar de door de VS op de troon geholpen Sjah en zijn stoephoer Farah Diba samen met een vazal in Irak het voor het zeggen hadden over de naar olie hongerende VS. Ook was daar Afgjanistan, een vroeger Brits mandaatgebied waar ook de Russen trek in hadden, maar dan om heel andere redenen. De VS nam het over, een oliepijpleiding voor het spul uit Oezbekistan naar de Indische oceaan. Het feest begon, het van oorsprong Boedisttische Afghanistan kwam in de greep van de Islamitische Taliban, de poppen aan het dansen.

Pier Vellinga. legt dat graag even uit.

Maar toch....

This week, Arnhem’s station finally opened and Chipperfield planned a New York skyscraper: https://t.co/5QLPfYgBvu https://t.co/YzVJtOTeeB

Zojuist besloten: op zondag 29-11 om 12. 00 u gaan we met #milieudefensie naar het Beursplein voor de #klimaatparade.

Nivon raad draagt bestuur op meer aandacht te besteden aan vrede en veiligheid (1)

Oorlog lijkt een geaccepteerd politiek gereedschap te zijn geworden.  Dat moeten we niet toelaten (2)

En dat gaan we dus doen. #FairEnGreenDeal. Samen met anderen, wandt directe relatie met sociale gerechtigheid. (3)

Klimaatmars Parijs afgelast, maar burgerprotest is #niettestoppen. Op 29 nov met minstens 10.000 naar Oostende! https://t.co/JDeJD2ZjeP

Het is code Oranje voor het klimaat in Nederland. Da's de boodschap van het KNMI voor de grote klimaattop in Parijs:
O dacht je dat?

Inmiddels geeft de politiek de schuld aan de kolencentrales. Alsof "Groenslinks" elektrisch naar het 50 km verder gelegen werk tuft. Nog maar te zwijgen van boven getoonde vrachtwaggels en kakelt men over 8.5 miljoen schade door files op de A58, en maar zanikken over zonnepanelen.

28-2-2015 Het is weer verkiezingstijd en dan komen de politici weer in het wild voor. Zo ook op de markt in Wageningen, een interessant diskussieterrein. Maar sommigen hebben hier helemaal geen trek in, zeker als je met hout snijdende argumenten komt. Ze vertonen vluchtgedrag. Ook dat komt in het wild voor. Zo ook Lara de Brito, voorstandster van elektrische, zelfrijdende auto's.

Personenauto's, voor hen die fluitend € 30.000.- of meer op tafel leggen. Vrachtwaggels, die zoals hier de firma Albert Hein moeten bevoorraden, dat ontgaat de politiek. De VVD heeft overigens exact de zelfde ideëen. Je kunt dus zeggen dat een betere naam voor Groenlinks, GroenSlinks zou zijn. De PvdA is geen haar beter. Diederik Samsom had hier ook geen antwoord op in 2011.

Het enige waar politici aan kunnen denken bij railtransport is "Lightrail" en iedereen weet dat je daarmee geen Albert Hein mee kunt bevoorraden. Linksboven toont de Zwitserse Rhätische Bahn al 100 jaar hoe dat moet. Lees meer:

Wijd daarom kinderen in in een andere leefstijl die niet langer uit gaat van de elektrische auto. Die kan de supermarkt niet bevoorraden. Dat kan alleen de trein zoals hierboven duidelijk wordt.


Visie zonder actie is een dagdroom. Actie zonder visie is een nachtmerrie.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMail