Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie.

Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

17-2-2013. Uit de bieb meegenomen een boek over "Energie en onze toekomst. Gebr. Das. 2008". Het Zwitserse programma "10vor10" geeft vast een voorproefje over het heden en deze toekomst.



Lees de onzin uit dit boek waar het railvervoer geheel ontbreekt.

Door vrachtverkeer wordt de meeste rijwind meegenomen. Door het doorgaande verkeer naar gesloten, verhoogde wegen te verplaatsen, kan een systeem van windturbines in de scheidingswand worden gemaakt. Een groot aantal van deze eenvoudige molens kan goed elektriciteit opwekken voor venitilatie en het afvangen van CO2.

Overigens zullen alle voertuigen iets zuiniger rijden vanwege de in dezelfde richting meegevoerde lucht. Ook de aanwezigheid van een groot aantal viadukten op ruim vier meter hoogte over de bestaande ringwegen heen nopen tot extra maatregelen bij dubbeldekswegen.

Het wegdek voor het doorgaande verkeer moet hiertoe geleidelijk tot meer dan negen meter worden opgevoerd. Liggen er een paar viadukten dicht bij elkaar, dan is het met name voor het vrachtverkeer eenvoudiger om op die hoogte te blijven. Dubbeldeks ringwegen om de grote steden.

En zie wat er gebeurt. De Valleilijn, maar ook andere voor interlokaal verkeer ingezette bussen, taxibusjes en gemeentevoertuigen worden rijdende bommen. Maar goed dat deze kinderen geen enkele invloed hebben op de besluitvorming. Een fantastische hoop techniek, waterstof, via leidingen over de oceaanbodem. Hoe dat allemaal opgewekt gaat worden. De verklaring van de nummers slaat ook helemaal nergens op:

De doorsnede verduidelijkt de uitvoering en geeft aan welke voordelen er met deze dure maar noodzakelijke oplossing te behalen vallen.

Ook de aanwezigheid van een groot aantal viadukten op ruim vier meter hoogte over de bestaande ringwegen heen nopen tot extra maatregelen bij dubbeldekswegen. Het wegdek voor het doorgaande verkeer moet hiertoe geleidelijk tot meer dan negen meter worden opgevoerd. Liggen er een paar viadukten dicht bij elkaar, dan is het met name voor het vrachtverkeer eenvoudiger om op die hoogte te blijven.

Dubbeldeks ringwegen om de grote steden.

  1. Het doorgaande verkeer, met 80 km/u, rijdt weer op tijd. (Verkeer? Je ziet een trap. Aan de andere kant een dametje, wat zij daar doet is onduidelijk).
  2. Als het bovendek verdekt wordt, krijgt het verkeer daar een aanzienlijk gunstiger brandstofverbruik door het rijden in de eigen meegenomen rijwind. (?)
  3. Door plaatsing van een groot aantal eenvoudige turbines in de tussenwand van het bovendek kan elektriciteit worden opgewekt voor ventilatie en CO2-opvang. (Er zijn op 3 helemaal geen turbines te zien).
  4. Geluidshinder en roetuitstoot van het doorgaande verkeer verdwijnen bijna geheel. (Hier zijn de turbines van #3 te zien).
  5. Doorgaand en plaatselijk verkeer hebben nooit meer een nat of glad wegdek. (?)
  6. Een sprinkler-blussysteem in de daknokken, rookluiken in de kap en veel deuren in de glazen zijwanden verhogen de veiligheid. (Er is hier een buis te zien).
  7. De gehele constructie is gedurende de nachtelijke uren te maken en kan in secties, te beginnen bij de grootste knelpunten, worden uitgevoerd. (Er staan twee punten 7 op de tekening).
  8. Toltarieven die rekening houden met het tijdstip en het aantal personen per voertuig maken 'roadpricing' per kilometer eindelijk aanvaardbaar. (Er is een soort voetpad naast de vrachtwaggel zichtbaar. Wat dat met 'roadpricing' te maken heeft....)
  9. Alle lichtmasten kunnen weg, lichthinder voor de omgeving wordt minder. (Er wordt gewezen naar een afvoergoot in de weg).


Dit gaat de belastingbetaler een flinke duit kosten. Al was het alleen maar door de verkeersoverlast die ze veroorzaken. Hier parkeert "Truckerjoep" binnen 50 meter van een verkeerslicht. Het verkeer dat voor rood moet wachten doet daar nog een schepje bovenop en de boel staat vast. Toch houdt oa de gemeente Renkum hier vast aan elektrisch rijden en zeker geen elektrisch railvervoer, dat ooit door het hele land gereden heeft.

En dat houdt voor de corrupte gemeenteraad elektrisch rijblik in. De vrachtwaggels blijven ongemoeid en zie de show. En Stichting Milieunet verheerlijkt deze chaos. Hun stroperig trage site waar je niet eens fatsoenlijk kunt reageren. En daar blijft het niet bij. Ook de (gemeente)politiek is in slaap gesukkeld.

UIt de Veluwepost, voorpagina: Subsidie RENKUM - De provincie Gelderland stelt twee miljoen euro beschikbaar aan Renkum voor de herstructurering en revitalisering van de bedrijventerreinen Klingelbeekseweg (Oosterbeek) Veentjesbrug (Heelsum), Cardanuslaan (Doorwerth) en Schaapsdrift (Renkum). De gemeente Renkum heeft hiervoor in november 2012 een subsidieaanvraag ingediend bij de provincie omdat in het oalitieakkoord voor de raadsperiode 2010-2014 de ambitie is uitgesproken om de kwaliteit en de bereikbaarheid van de bedrijventerreinen te verbeteren. Lees hier of hier.

Bedrijventerrein Cardanuslaan?

Simpel, er was al een lijntje naar het winkelcentrum in Doorwerth. Een paar honderd meter meer is geen probleem. Hier kan probleemloos gelost en geladen worden. Materieel achter de regionale tram. Doen de Zwitsers ook. Prima bereikbaar dus. Goederenwagens eventueel neerzetten op de helling zodat een rangeerder simpel door de remmen te lossen de wagens naar de juiste plaats brengt.

Maar de gebroeders Das en gemeente Renkum eisen verstopping.

Laxeermiddel? Even sigaretten halen, voor- en zijruiten schoonmaken?


Parkeerproblemen? Gemeente Renkum houdt dat probleemloos in stand.

Nog even bericht uit 2011 teruggehaald:

Uit het olieslavenblad RNW wereldkrant, 5-10-2011: De toekomst van de Nederlandse beroepschauffeur hangt aan een zijden draadje, wanneer deze beroepsgroep zich niet als één man gaat opstellen. Als het zo doorgaat rijdt er over twee jaar geen enkele Nederlandse chauffeur meer rond in Europa.’

En dat is precies wat men bij de spoorwegen WEL doet. Zich als één man opstellen. Er zit slechts één man "op de bok".

En zelfs Willem Alexander is dan geen probleem. NS heeft wel problemen met materieelbeleid. Het rijtuig hier rechtsboven, waarvan er 10 in gebruik waren, worden NIET meer gebruikt. Daar gaan je belastingcenten. Nederland deed niet mee met de Eurofimapool. Diverse andere landen ( Belgie, Italie, Oostenrijk, Duitsland en de Zwitsers) deden dat wel. Hier een Zwitser. >>>

Zelfs het voormalige Oostblok had standaard materieel in Tsjechoslowakijke, Bulgarije, Oost-Duitsland, Hongarije, Griekenland, Roemenie, voormalig Joegoslavë, Rusland in grensoverschrijdend verkeer en Albanië deden hier ook aan mee. Zoiets spaart kosten en personeel voor het onderhoud.

De automaffia (hierboven) snapt hier niets van.
Gesjoemel zoals met de Fyra? Onbekend.


De ene trein tegen de andere; "Ik ben niet gek, ik heb de vlam in de pijp." RRRRrrrrrrrrr.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.