Deze site probeert de lachwekkende misstanden rond energie en verkeer aan te kaarten. Oneens? Reageer via het reaktieformulier. IP-adres wordt opgeslagen en je loopt de kans dat je reaktie op deze site gepubliceerd wordt.

 Een oud bericht uit de nu gesloten weblog.  Maart 2010: De uitslag van de enquete over de KM-heffing is er. 68% ziet de noodzaak in van één of andere vorm van "beprijzing". Want zo kan het niet langer. Zover is men al. Er zijn natuurlijk altijd andere "meningen". De Telegraaf organiseerde ook een "enquete".
"Uitslag" 80% tegen.

De oorzaak van de blikchaos blijft echter volledig onbesproken. Men draait als een kat om de hete brei heen.

Men woont niet in de buurt van het werk!!

De overheid plugde in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw het wonen buiten de stad. In de steden viel kennelijk niet meer te leven. Er waren vooral in de jaren 60 meer dan 2000 verkeersdoden. Dit is door diverse maatregelen dan verminderd, maar doden vallen er tot vandaag de dag nog steeds, hier een ongeval op de Amsterdamse weg in de buurt van Arnhem.

Of hieronder deze tragische aanrijding notabene op een fietspad tussen Oosterbeek en Arnhem (Schelmseweg). Denk je rustig op je fietsje naar school te kunnen, rijdt een maniak je tussen de straatstenen. >>>>

Tegelijk werden de lokale tramlijnen afgebroken. Zoals bv de Rotterdamse RTM die in 1965 afgebroken werd. Hier tijdens een rit voor het Rijdend Tram Museum.

Hierdoor ontstonden er gigantische files rond de Spijkenisser brug. De reden om een metrolijn naar Spijkenisse aan te leggen. Samen met de verhuiswoede en de sloop van de tramlijnen ontstond de blikmassa en als gevolg daarvan steeds meer asfalt, die onmiddelijk weer meer blik aantrok. Aanzuigende werking. De VVD zit nu aan het roer en de snelheid op de snelwegen gaat naar 130 km/u.

Zolang als dat duurt.

Het gevolg zal zijn dat veel olieslaven weer ruimte zien en weer in het blik stappen. Maar eens zal deze bliklawine toch de stad in moeten en dan ontstaat daar de chaos. De stad blijft onleefbaar en dus blijven velen buiten de stad wonen. De cirkel is compleet.

De media ontwijken dit fenomeen, diskussie onmogelijk. Dit noemt men het ANWB-denken. Hieraan werken diverse "miljeuorganisaties" van harte mee. Je moet dan ook niet vreemd opkijken als je aan de Zuidrand van de Veluwe opeens een bedrijf ziet uit Heerjansdam (Rijnmond). 100 km verderop.

De oplossing is en blijft, veel minder transport (door lokale produktie) en veel meer lokaal elektrisch railtransport. Zoals de Aargauische Wynen en Suhrentalbahn (nu AAR). Men rijdt hier gewoon over straat als een tram. Dit is ook geadviseerd aan de gemeente Renkum, waar men nu tobt met de Utrechtseweg in Oosterbeek en in Wageningen met de Nijenoordallee. Meer lezen:

Meer lezen over deze snel te moderniseren smalspoorlijn.

Als genoemde gemeenten bij een belangrijke herbestrating meteen een straatspoortje aanleggen, kan zodra deze Rijnlijn doorbreekt meteen in bedrijf. En meteen profiteert een complete de regio ervan. Het goederenverkeer kan gecombineerd worden met personenverkeer.

Rijdt er geen tram, kun je deze ruimte gebruiken. Komt de tram, dan is de tram superieur volgens de wegenverkeerswet. En zo bestrijd je afhankelijkheid van olie uit de politiek onstabiele regio.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over klimaatkombi.
Mail