Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

22-2-2012: Stel je moet verhuizen, want je flat wordt gesloopt. Dan vul je het verhuisbericht van TPG-post (nu PostNL) in. Dat is het begin van het einde. Lees de kleine lettertjes op:

Je wordt dan bestookt met PERSOONLIJKE reklame, die ondanks een hele rits aan Ja/Nee of Nee/Nee-stickers je brievenbus en dus de stapel oud papier vult. Het is namelijk geadresseerde post waar je niet onderuit komt. Aanvankelijk heet je  nog "Bewoner van", maar nadat je de postbezorger hebt laten weten hoe je er over denkt verandert dit snel in je echte naam.

Dat is nog niet zo erg, maar stel je gaat in op de aanbiedingen van oplichters als Postcodeloterij en Miljoenenspel. Dat kost je dan een klein vermogen. Op zich nog niet erg, maar stel dat je één van de miljoenen wint. Op beide logo's rust geen copyright, want ze zijn ongevraagd in je brievenbus gedumpt en dus doe je er mee wat je wilt.

Dan zit je pas echt in de penarie. Je moet weer verhuizen, naar een kapitaal pand op de Veluwe, ver van de bewoonde wereld, waar het OV totaal ontbreekt en je je per proteserig rijblik moet verplaatsen. Een Ferrari bv.  Dan hoor je er helemaal bij, want ook chocoprins Friso jakkert in zo'n ding. Maar doffe ellende, want je hebt dan onmiddelijk problemen met het fossiele brandstofverbruik van deze roestverzameling die je bovendien nergens zonder risico kunt parkeren.

Gelukkig komt dan Diederik Samsom je tegemoet, want zo'n Ferrari kan natuurlijk ook elektrisch. Duurzaam wordt het nooit dus biedt Diederik Samsom je een paar kerncentrales aan. Samsom is kernfysicus, dus dat zit wel goed. Jammer dat die gast geen kaas heeft gegeten van vrachtwaggels die nog steeds niet elektrisch rijden. Dat geeft ie in de Wageningse bibliotheek ook zelf toe. "Goede vraag". Je gaat dus onmiddelijk met de trein, Ferrari wordt verpatst aan Zo ga je failliet die er wel raad mee weet. Je reist in het vervolg met de trein.

Onmiddelijk is daar Groenslinks, want de trein veroorzaakt geluidsoverlast. Het staal voor de Ferrari moet tenslotte van de hoogovens in IJmuiden naar het Duitse Ruhr-bebied vervoerd worden en dat gaat per trein dwars door Amsterdam, Utrecht en Arnhem. Groenslinks is daar een tegenstander van. Heeft verder geen idee hoe het dan verder moet, men is gewoon tegen.

Dit onzinverhaal toont aan hoe gecompliceerd het leven van een miljonair kan zijn. Vul dus nooit het verhuisbericht in, de ellende is niet te overzien. Dat geldt ook als Job Cohen wordt vervangen door Diederik Samsom. Negeer de politiek en denk zelf na. Bananen zijn alleen nodig in de bananenrepubliek, lokale grondstoffen kunnen lokaal vervoerd worden. Er dienen alleen wat distributiecentra ingericht te worden, waarna de vracht gewoon met de "(Cargo)Sprinter" op z'n plaats komt. De cargosprinter wordt (eventueel met extra containers) aan de stoptrein gehangen en op het station afgekoppeld waarna de cargosprinter zelfstandig naar de losplaats rijdt. Voor verder transport op de route geschiedt het omgekeerde.


Als je het volk niet bang maakt, heb je er geen invloed op.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail