Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

24-5--2012, St. Salarius, uitbetaling van vakantiegeld. Mooie gelegenheid om es te kijken hoe men in het buitenland omgaat met mobiele vergaderruimten.

Europese primeur in Gelderland: MobiBus.

Maar Gelderland is de weg kwijt. De tramlijn werd gesloopt omdat de olie goedkoop was. En dus werd het een bus. Ga bv eens afval ophalen met een bus. Dat kan beter met de tram.

Op 14 mei 2012 heeft de provincie in Apeldoorn het eerste exemplaar van de MobiBus in gebruik genomen. Deze 18 meter lange bus biedt de mogelijkheid tot werken en vergaderen, onder het genot van een kopje koffie.

De MobiBus gaat op vervoersknooppunten een tweeledige functie vervullen. Als vergader- en restauratieve ruimte, maar ook op het gebied van beheer en sociale veiligheid.

In Apeldoorn staat de MobiBus op de carpoolplaats Kaijersdijk (A1, afslag Apeldoorn-zuid) waar recentelijk het aantal parkeerplaatsen is verdubbeld. Lees meer en zie de foto:

Natuurlijk is dit een Europese primeur. De rest van Europa is lichtjaren verder waar het innovatie betreft. En zie de voordelen: Dit exemplaar is 26 meter lang, staat in Maastricht te verroesten omdat NS andere ideëen kreeg over materieel. Waarom denken hotemetoten met een infobeperking toch altijd in wegvoertuigen?

Het antwoord is simpel: Omdat daar middels wegenbelasting nog wat aan te verdienen valt. In dit geval "vestzak-broekzak". De provincie Gelderland betaalt aan de staatskas, die op zijn beurt weer aan de provincie de subsidie verstrekt.

Deze 26 meter lange vergaderruimte kan bij elk station, bij elk bedrijf met spooraansluiting, op elk rangeerterrein geplaatst worden. In het geval van Apeldoorn zelfs op de sporen van de VSM. Zelfs een stoomlok kan de 26 meter lange ruimte nog meenemen.

En als de ambtenaartjes van de provincie wat verder doordenken kan er zelfs een restauratiemogelijkheid aan gekoppeld worden. Zoals de Zwitsers dat doen. Meteen de volgende blunder van Eneco even behandelen:

De klanten van de AC-restaurants, hoe bereiken deze de vreetschuren van de firma A. Hein? Precies per rijblik. Gemiddeld vermogen van zo'n rijblik: een slordige 60 KW.

De klanten van het spoor eten terwijl ze reizen. Hoeven niet eens uit te stappen. In Nederland ondenkbaar, restauratieafdelingen zijn bij NS allang gesloopt.

Kan zo weer ingevoerd worden. Deze rollende vreetschuren kunnen in elke trein meegenomen worden. Ook de rollende vergaderruimten. Zoals dit door de SOB van de SBB overgenomen restauratierijtuig in Rapperswil.

Besparen is heel goed mogelijk. Maar dan wel met kennis van zaken. Zoals duidelijk zichtbaar is, is er op deze restauratierijtuigen een stroomafnemer gemonteerd. Toch wel nuttig voor Eneco. Er wordt niet alleen elektrisch gereden, maar ook elektrisch gekookt. En zoals in de afsluitende trein te zien is, kunnen er ook nog materialen meegenomen worden.

Welke AC restaurant wint de onderlinge wedstrijd om zoveel mogelijk energie te besparen? En hoe dat te meten? http://bit.ly/MFX3PV


Als mijn tante wieltjes had, was mijn tante een autobus.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.