Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

25-12-2014. Rijp op de bovenleiding, geen treinen Groningen - Assen, misschien 2 stroomafnemers tegen de draad? Zoals de loks van het type 1700 ook doen? NS weer dik in de puree. De oorzaken:

De actie "twee stroomafnemers op" vind je alleen onder de relatief lage spanningen van de gelijkstroombovenleiding, onder wisselstroom is dat niet nodig. (Bij de SNCF moet het om een treinlengte gaan van meer dan 6 rijtuigen en een stationnement van meer dan 1 minuut, de NS zal ook wel zo'n soort regel hebben). Lees meer:

Navraag bij de Zwitsers... @Klimaatcombi ... kommen. Aber Reif beeinträchtigt den Zugverkehr nicht. Gruss, Denise

Lage spanning heeft een hoge stroomsterkte tot gevolg. 4000 KW gedeeld door 1500 volt is meer dan 2600 ampere. Dat is teveel voor één stroomafnemer. In de jaren 80, toen er nog geen elektronisch bestuurde treinstellen reden, reed er op een winteravond van 1979 een hondekop tussen Zwolle en Amersfoort. Het ijzelde en dus was er buiten meer licht dan binnen.

Op de vraag of er geen 2 stroomafnemers tegen de draad konden antwoordde een medewerker van NS: "NEE, het is installatie 1 of installatie 2". De Zwitsers kennen veel trajecten boven 700 m. Veel meer kans op rijp en ijzel. Men zet daar gewoon 2 stroomafnemers tegen de draad. De spanning is er ook 10 keer zo hoog en dus ook de stroomsterkte 10 keer zo laag.

En er zijn steeds weer problemen met materieel. Maar als NS zelfs materieel aan de Roemenen verpatst en de loks van het type 1700 aan de goederenvervoerders..... Dan moet je niet gek kijken als NS later paniekaankopen doet. NS kan heel goed met modulair opgebouw materieel omgaan, dat bewees men al in de jaren 30 met de "blokkendozen". Maar dit heeft NS verleerd. Terug naar het kleuteronderwijs, waar men leert te roeien met de riemen die men heeft.

Daar gaan we weer.

Eerst de nieuwe sprinters zonder toiletten, waar zelfs de politiek zich belachelijk maakte "De SP denkt zelfs over een speciale toiletwagen die aan de SLET gekoppeld wordt". Hiermee bewijst de SP weer eens niet gehinderd te zijn door enige kennis van zaken.

UIt Powned, de splinternieuwe domroeploot: SP-Kamerlid Farshad Bashir kwam met het idee om treindelen met een wc te koppelen aan de Sprinters. Schultz wil daar wel naar kijken. "Het is een leuk idee, maar wel complex"  Meer lezen:

Complex? Hier links één van de laatste treinen naar Kleve, korter kan echt niet. Bestaand materieel.

Met simpele oplossingen weet Schultz ook geen raad en lanceerde later weer een andere lacher. Schultz loopt aan de leiband van de oliemaffia. Dat zal ze nog duur komen te staan. En NS is weer het slachtoffer van die politiek. En de schuld van NS-beleid dat nu genoodzaakt is paniekaankopen te doen. Dat krijg je als je de boel sloopt. Het was er ooit wel.

....en dus wordt NS voor de rechter gesleept wegens....

Juridische touwtrekkerij nieuwe Sprinters "betreurenswaardig": http://t.co/4vpFnEgDIV"

Tijd om het denkvermogen weer es in te schakelen. Zou het bv niet mogelijk zijn de NS-loks van het type 1700 en later het kort geleden aangeschafte type 186 (toch ook Duits fabrikaat) in te zetten voor beide soorten van vervoer?

Hoe doen de Duitsers het?

Allereerst schrijft de Duitse "Gründlichkeit" een standaard voor. Dat is handig voor toekomstige aanschaf van materieel. Zo kende de DB al in de jaren 60 de "Silberling", de N-Wagen. De ruggegraat van het stoptreinbedrijf.

Overal inzetbaar, overal aan te koppelen en voorzien van standaard besturing, die zelfs het gebruik van dieselloks toeliet. Kort of lang, ook in combinatie met ander (bv dubbeldeks) materieel.

En dus is alles onmiddelijk om te zetten naar elektrisch bedrijf. De "Silberlingen" die in Nederland als "buurlandmaterieel" zelfs tot Amsterdam reden zijn ook vandaag de dag deel van het bedrijf. Tot Europa de concurrentie op het spoor toeliet.

"Treinenbouwers Alsthom en Bombardier hebben vandaag een kort geding aangekondigd tegen de gunning aan Stadler. Voor Beter OV is bezorgd over vertraging die nu dreigt te ontstaan. Latere levering zou betekenen dat reizigers nog langer blijven geconfronteerd met overvolle treinen wegens materieeltekort. Dat zou zeer betreurenswaardig zijn". Lees meer:

Onmiddelijk grijpen de aasgieren naar de trein(toe)stellen. Die zijn in aanschaf goedkoop en dus kun je de concurrentie wegpesten. Kapitaalvernietiging van de eerste orde.

Een paar van de mogelijke combinaties, aangepast aan beschikbaar materieel. Zelfs na "die Wende" beschikbaar gekomen trekkrachten waren onmiddelijk beschikbaar.

Maar ook modern materieel voldoet aan de normen. En kan dus overal ingezet worden. Zelfs de nachttrein past hier achter.

Zo bestelt DB bij Bomardier nieuw intercity-materieel "Twindex".

Die DB Fernverkehr plant, für den InterCity-Verkehr zunächst 27 Züge einzusetzen, die aus je vier Doppelstock-Mittelwagen, einem Doppelstock-Steuerwagen und einer auf 160 km/h ausgelegten Lokomotive der Bombardier Traxx Baureihe P160 AC2 (DB 146.2) bestehen werden. Die Doppelstock-Wagen sind für eine Höchstgeschwindigkeit von 185 km/h vorgesehen, doch werden die neuen Züge wegen der dazu erforderlichen gesonderten Zulassungsprozedur (mit noch zu bestellenden Lokomotiven der Baureihe Bombardier TRAXX P189 AC) auf längere Sicht nur für eine Geschwindigkeit bis zu 160 km/h zugelassen werden können.

Capaciteit van één enkele dubbeldekker al bijna net zo groot als een halve Flirt, die NS denkt te bestellen. S-bahn? Of tewel de Nederlandse "sprinter" Ook mogelijk.

Gecombineerd met goederenvervoer, één of twee wagens zijn voor loks geen probleem.

Het probleem zit hem in het beleid van NS dat rangeerloks bijna volledig verdrongen heeft. Behalve dan voor de autoslaaptrein in 's Hertogenbosch.

Vanuit Nederland (station 's-Hertogenbosch) rijdt in de zomer de AutoSlaap Trein van Euro-Express Treincharter naar Italië (Alessandria en Livorno). De treinen rijden van het eerste weekend van juni t/m het eerste weekend van september (de trein naar Livorno alleen in juli en augustus). De heenreis vanuit Nederland is op vrijdagavond, de terugreis op zaterdagavond. Lees meer:

Modern? Ook geen probleem.

Dubbeldekker of S-Bahn, het kan allemaal.

Verklaring is in deze bananenreplubliek weer dringend noodzakelijk, komt ie:

Elektrolokomotiven werden von über dem Gleis angeordneten Oberleitungen oder seltener über Stromschienen mit Energie versorgt, die von auf dem Dach oder bei Stromschienen seitlich am Laufwerk angeordneten Stromabnehmern auf das Fahrzeug übertragen wird. Ein meist auf dem Dach angeordneter Hauptschalter kann die Lokomotive vollständig von der Energieversorgung trennen. Dadurch haben Elektrolokomotiven den Vorteil, dass sie selbst keinen Abgasausstoß haben (jedoch bei einer theoretischen Energieversorgung über Kohlekraftwerke einen höheren Ausstoß als andere Lokomotiven), aber nur dort eingesetzt werden können, wo eine Stromversorgung vorhanden ist. Des Weiteren ist es ein Vorteil, dass Elektromotoren bereits beim Anlaufen mit vollem Drehmoment anziehen, im Gegensatz zu

Diesellokomotiven, bei denen sich das Drehmoment beim Anfahren langsam aufbaut. Dadurch können Elektrolokomotiven schneller beschleunigen bzw. einen etwas schwereren Zug ziehen als Diesel- und Dampflokomotiven. Weil natürlich die Art und Weise der Stromerzeugung keinen Einfluss auf die Elektrolokomotiven hat, haben sich Elektrolokomotiven zuerst in Ländern und Regionen verbreitet, in denen die Verwendung von Elektrizität durch z.B. Wasserkraftwerke weit günstiger ist als die Verwendung von Kohle oder Diesel. Die Schweiz, Österreich und Schweden sind Länder, in denen diese Voraussetzung zutrifft.

Manche Bauarten von Elektrotriebzügen werden von elektrischen Triebköpfen angetrieben, die an der Zugspitze und/oder am Zugende laufen und im Regelbetrieb nie von den Wagen abgekuppelt werden. Hierbei handelt es sich technisch weitgehend um Elektrolokomotiven. Der Unterschied besteht lediglich in der Ausstattung mit nur einem Führerstand und den Kupplungs- und Übergangseinrichtungen zu den Triebzug-Mittelwagen. Beispiele für moderne Elektrotriebzüge mit Triebköpfen sind die ersten beiden Generationen der ICE (ICE 1 und ICE 2), die spanischen Triebzüge der Baureihen 102 und 130, die erste Serie der S-Bahnen Zürich sowie die französischen TGV-Züge. Bei Letzteren ist allerdings bei manchen Baureihen (TGV Sud-Est, Eurostar) zusätzlich auch das erste Drehgestell des direkt hinter dem Triebkopf laufenden Mittelwagens angetrieben. Lees meer:

Nederland kon het. Hier de Beneluxtrein van NS/NMBS, tot de dementie toesloeg. En nu elke dag panne.

ÖBB en SBB hebben wat minder typen, maar ook daar is alles inzetbaar voor pendeltreinbedrijf. En nog veel mooier.

En wil je dan nog eens een onrendabele lijn rendabel maken, dan hoeft dat geen probleem te zijn. Oude trekpaarden kunnen onmiddelijk vervangen worden door moderne jongens. En deze onzin is dan ook verleden tijd.

Ik vraag me af of de machinist dan nog wat kan zien. ^IK

Het wordt tijd dat de kantoorbobo's zich gaan verdiepen in vakliteratuur.

Tegenstanders zullen ongetwijfeld de noodzaak van meer personeel noemen. Ook dat is een fabel.

Die C-AKv-Kupplung (Compact - Automatische Kupplung vereinfacht) ist eine vollautomatische Mittelpufferkupplung für Eisenbahnfahrzeuge, die als Ersatz für die europäische Schraubenkupplung entwickelt wurde. Sie hat das Willison-Profil der russischen SA-3-Kupplung und ist sowohl mit der europäischen Schraubenkupplung als auch mit der SA-3- und der bisherigen UIC-Mittelpufferkupplung adapterlos kuppelbar. Lees meer:

Inmiddels is ook de politiek wakker geschrokken.

Tweede Kamer stemt vóór internationale nachttrein - Noord West Express https://t.co/GgYbkMbgPp via @noordwestexpres


Één pagina dwaalleer vergt 10 pagina's weerlegging.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
Mail