Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

Nog even meer over spoorblunders uit het verleden. Uit het AD van 7-2-2012 met de tip van 8-2-2012: Het totaal ontbreken van standaard koppelingen is voor ALLE spoorclubs een probleem dat simpel opgelost kan worden.

Diesellocomotief redt bomvolle dubbeldekker bij Woerden. Een dubbeldekkertrein is vanochtend bij Woerden gestrand door een geknapte bovenleiding. De 'bomvolle' trein vertrok als laatste staartje van de ochtendspits vanuit Utrecht naar Den Haag. Een diesellocomotief haalt de trein op. Dat zei een woordvoerster van NS. Meer lezen:

Even daarna ging er een ander treinstel bij Wolfheze plat: ARNHEM - Een aanrijding en een defecte trein hebben dinsdag voor grote problemen gezorgd op het spoor tussen Arnhem en Utrecht. Zowel 's morgens als 's middags lag het treinverkeer enkele uren stil door gestrande treinen. De problemen 's middags begonnen om twee uur en waren na vier uur voorbij. Meer lezen:

Het volgende probleem dient zich inmiddels weer aan. Arriva, vervoerder in Fryslân, heeft bij lange na niet genoeg materieel. O nee? Men heeft niet genoeg fantasie.

Bedenk dan even dat er in Maastricht nog KILOMETERS materieel staat te verroesten.

Bedenk dan even dat er in Nijmegen nog KILOMETERS materieel staat te verroesten.

 Organiseer dus een paar lokjes van het type 6400 of ELKE ANDERE diesellok en hang daarachter de "bakken" uit Maastricht en Nijmegen. Klus geklaard. De Zwitsers doen dat zelfde als er de "Engadin-marathon" plaats vindt.

Bij de scheepswerf RDM (Heiplaat, Rotterdam) werkten in de topjaren 4000 VIERDUIZEND man. De Zwitserse smalsporige RhB vervoert in de winter (met een meter sneeuw) een veelvoud hiervan tussen S-Chanf en St.Moritz. Er is een simpel perronnetje met de naam "S-Chanf-Marathon" ingericht om de skiers aan- en af te voeren. 13000 (DERTIENDUIZEND) skiers worden daar vervoerd met een simpel "trammetje" op de daar inmiddels 100 jaar oude smalspoorlijn.

En dan zou de elf-stedentocht een probleem vormen? En dat is niet de enige manifestatie. Lees meer:

Het wordt dus tijd dat dit materieel rechts uit elkaar gehaald gaat worden en van normale koppelingen voorzien wordt. Zodat dit: >>>

verandert in dit:

Dus materieel in Nijmegen en Maastricht, aankoppelen en op weg naar Fryslân.


Gebrek aan fantasie? Ga beleggen!!


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
Mail