Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

24-2-2012: Oliejunk NOS staat weer op z'n kop. De benzineprijzen.

'God, verlaag de benzineprijs!' Geniet mee:

Precies een jaar geleden verzamelden in Oosterbeek zich de gekwelde olieslaven om te klagen over hun problemen rond de Utrechtseweg. Bij binnenkomst al een confrontatie met een vrouw uit Renkum, die later op de avond een klaagpresentatie bracht. De vrouw had een rijblik nodig omdat ze helemaal uit Renkum (10 km) kwam. Een ritje dat in minder dan een uur per fiets afgelegd kan worden.

Peakoil? Daar had de hotemetoot nog nooit van gehoord!

Na nog wat gemekker over niet kunnen doorrijden omdat er een vrachtwaggel gelost moet worden of een half lege bus "te langzaam" rijdt. Enig idee waarom die bus halfleeg is? En toen kwam het "hoofdprobleem" Arnhem's Buiten op tafel.

Er gaan daar wel 574 mensen werken. Vijfhonderdvierenzeventig!

Bij de scheepswerf RDM (Heiplaat, Rotterdam) werkten in de topjaren 4000 VIERDUIZEND man. De Zwitserse smalsporige RhB vervoert in de winter (een halve meter sneeuw) een veelvoud hiervan tussen S-Chanf en St.Moritz. Er is een simpel perronnetje met de naam "S-Chanf-Marathon" ingericht om de skiers aan- en af te voeren. 13000 (DERTIENDUIZEND) skiers worden daar vervoerd met een simpel "trammetje" op de daar inmiddels 100 jaar oude smalspoorlijn.
En dan is 574 man/vrouw een probleem?


En maar zeuren. Onderstaand eveneens smalsporige "treintje" (dagelijks in bedrijf tussen Interlaken en Grindelwald/Lauterbrunnen) vervoert ruim 400 personen met een zitplaats. Kan in dit geval na Oosterbeek gesplitst worden. Het totale KEMA-personeel kan dus in slechts twee slagen vanaf NS-station Arnhem vervoerd worden. Daarna kan het trekkend materieel ingezet worden om de winkels te bevoorraden. Gebruik het marktterrein als opstelterrein, dat tevens dienst kan doen als markt. Voorbeelden al aangegeven.

Dromen?

Zeuren! Maar nee, zelfs het bospad "Johannahoeveweg" dreigt opgeofferd te worden aan de vraatzucht van de blikmassa. Kaart:

Een man in de knel, met een aanzienlijk Heinekengezwel (dikke deur, bekend van Pipo de clown) begint een verhandeling over de ambulance en de voordelen daavan na een confrontatie met een afslaande vrachtwaggel. Dit alles kan nog een zeer amusant feuilleton worden als men met deze adviezen z'n kont afveegt. Want ook in Wageningen heeft men problemen en in de regio KAN (Arnhem-Nijmegen) heeft men wel tramplannen.


Uit RNW wereldkrant: Kinderdagverblijf ontruimd wegens CO2. In Amsterdam is kinderdagverblijf ‘t Sparrenest van Catalpa ontruimd in verband met koolmoxide.

De chemische benaming voor koolmonoxide is CO. Meer lezen:

CO2 is ook gevaarlijk en dat willen de meesten met een infobeperking ook blijven produceren. Zo ook het TROS radioprogramma "Nieuwsshow". Bacterien moeten in de toekomst de "dure" benzine gaan vervangen.

De TROS pikte dit berich op uit De Pers van 17-9-2010: Laat de olie maar lekker in de grond zitten, want er komt een goedkoper en klimaatvriendelijk alternatief aan: brandstof gemaakt door bacteriën. Geen aardolie: geen afhankelijkheid van het Midden-Oosten, maar betaalbare en klimaatvriendelijke brandstof geproduceerd op plekken waar de zon schijnt. Utopie of nabije toekomst?
Meer lezen:
Die TROS toch! Die gelooft ook alles. Dit is pas duur! >>>

De grootste kostenpost is niet de brandstof, maar de vaste kosten als afschrijving, verzekering, belasting en onderhoud.

€ 300.-/maand is niks!

Maar dat weet men bij de TROS nog niet. Bovendien kunnen de door de TROS gepropageerde bacterien nooit de huidige olieconsumptie evenaren. De olieproduktie zelf kan dat al niet meer. Meer lezen:

Klein detail, uit de Veluwepost van 17-09-2010: Parkeerproblemen in Wageningse wijken.
WAGENINGEN – Tijdens de gecombineerde vergadering van de raadscommissies Stad en Samenleving in het stadhuis in Wageningen stelde raadslid Jo Soolsma van de SP maandag vragen over de parkeerproblemen in de wijken grenzend aan ..... Meer lezen:
De SP, jaja! 

En dit is Wageningen, de gemeente die de tramplannen (Rijnlijn) negeert. Hoe groot zijn de "parkeerproblemen" dan wel niet in de Randstad?


Wat is er zo leuk aan een file dat er zoveel mensen op af komen?


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail