Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. En vanaf nu verschijnt er hier ook reclame, of je wilt of niet.

Na de Maaslijn heeft men ook in Groningen bij Arriva last van sardientjes. Uit RTV-Noord: GRONINGEN - Overvolle treinen op het traject Roodeschool - Groningen zorgen voor veel irritatie onder reizigers. Meer lezen:

En RTV-Noord geeft ook zelf de oplossing zonder het zelf te weten. Op de foto, waarop natuurlijk een dikke (C) staat, zijn naast een Arriva-GTW-treinstel op de achtergrond een stel windturbines te zien. Maar de beperking van de media en de politiek zorgen er voor dat er nooit een oplossing gevonden wordt. De Zwitsers vegen hun kont af met media en rechtse politiek

Zoals al meer aangegeven, een treinstel kun je niet zomaar verlengen en of inkorten. Met de trein in het volgende filmpje kan dat wel. 13 bakken in deze trein. Allen met een verschillende bouwdatum. Bekijk ook de andere fimpjes met ook daar materieel van verschillende bouwdatum. Bv hoe de Zwitsers een dubbeldekker in elkaar plakken, of een regionale trein.


NS, Connexxion en Arriva smijten aan het eind van de levensduur een compleet treinstel weg. Poundfoolish & pennywise.

De trein is altijd goedkoper. Nemen we als voorbeeld de nieuwe treinstellen GTW 2/6 van Veolia. De aanschafprijs van dit treinstel is 3 miljoen euronen, een smak geld, maar als dat opgebracht wordt door de 102 personen die zo'n treinstel plaats biedt, rollen er toch andere bedragen uit. Zeker als je bedenkt dat er zo'n 15 slagen per dag gemaakt worden.

Als we uitgaan van volle bezetting worden er per dag dan ook ruim 1500 personen vervoerd. 3 miljoen gedeeld door 1500 is slechts 2000 euronen. Dat is natuurlijk niet in één dag op te brengen en dat hoeft ook niet. Je mag daar in het spoorbedrijf rustig 40 jaar of meer over doen. Voor een smalspoorlijn als de Reinlijn zijn deze bedragen nog lager.

Reken dat om naar de aanschafprijs van een auto dan kom je op gemiddeld 8000 euronen. Met hetzelfde comfort en ook nog duurzaam en een levensduur van 40 jaar? Eén nadeel, je mag de trein niet mee naar huis nemen om er mee op te scheppen bij de buren.

De trein kan goederen- en personenvervoer combineren, is dus altijd groener omdat in één en dezelfde trein goederen- en personenwagens kunnen rijden. Hoe ecologisch de trein is, kun je hier berekenen bij Ecotransit:  Bron:

Eenzelfde berekening kun je voor het personenvervoer maken bij Ecopassenger: Bron:

Hopelijk komen media en politiek daar ooit nog es achter.


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.


Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal._____________________________________________________________________________________________________________
Mail