Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie.

Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

11-6--2013. De domroep doet er alles aan om het klootjesvolk een rad voor ogen te draaien. En de poltiek doet netjes mee. De wal gaat het schip keren en dat is uiteindelijk het beste.

Een aantal items komt regelmatig aan bod. Maak bang en versimpel is het devies van de politiek aan de media. Ergens in de jaren 70 van de vorige eeuw was er de club van Rome die aan de bel trok. Het broeikaseffekt en de grondstoffenschaartste. Over de oorzaak van het broeikaseffekt wordt door de voorstanders van de automobiliteit heftig bediskuzeurd. De grondstoffenschaarste, lees de schaarste aan fossiele brandstof, daar had men nog geen antwoord op. De automobilieit bedreigd. Er kwam een "oplossing".

De elektrische auto. De vrijheid van het klootjesvolk mocht niet in gevaar komen. Dat e.e.a. gelijk staat aan oplichting is op deze site al aangetoond.


De elektrische auto is dus bepaald geen succes. Toch houdt de automaffia, gesteund door Louis Dekker (NOS) als een terrier vast aan de ton staal. De biobrandstof wordt geroemd en men heeft een druppel gevonden. Houtsnippers. Men doet alsof er iets nieuws gevonden is. Teleurstelling voor de domroep. Al in de tweede wereldoorlog bestonden er houtgasgeneratoren.


Een wereldprimeur in Enschede. Voor het eerst rijdt een auto op diesel die gemaakt is uit houtsnippers. Daardoor is de uitstoot van CO2 een stuk lager. Minister Kamp van Economische Zaken ondersteunt de productie met vier miljoen euro subsidie. Verslaggever Rienk Kamer vergelijkt de nieuwe dieselmotor met zijn eigen auto. Lees meer:

En ook het "ecologieforum" breekt er z'n hoofd over.

Evenals "Solarwebsite" met meer lachwekkend "duurzaam" nieuws.

Een auto op houtgas.

Zoals ik eerder schreef was ik tijdens de Schoner Vervoer Toer onder de indruk van de auto op houtgas die meedeed. Lees meer:

Jeroen Haringman on

Wednesday January 6th, 2010 at 05:48 PM said:

Hoi Erick, de enige link die ik zo weet is van de bouwer van bovenstaande houtgasauto: http://www.woodgas.nl/. Hij heeft een zeer informatieve website gemaakt, via welke je ook contact met hem op kunt nemen. Veel succes!

Dat weerhoudt de domroep er niet van weer een visje uit te gooien. Naadloos sluit de ongemonteerde reportage van de NOS hier op aan. Voedselschaarste en dus hogere prijzen. Waar hout zal moeten groeien, heeft de landbouw het nakijken. Een ander probleem dat de domroep regelmatig middels de verkeersinformatie aansnijdt is het ruimtegebruik. VOL = VOL.

Dit alles probleert een andere oplichter, stichtingfrom met de maglev op te lossen. Ook dit kost weer ruimte en het vrachtvervoer is nog steeds niet aan bod geweest. En juist voor dat vrachtvervoer is de trein een prima oplossing. Die trein rijdt namelijk ook elektrisch. Dat doet ie al 100 jaar. En hout kan hier een prima bijdrage aan leveren. Dat levert warmte EN stroom tegelijk. Energie van hout is een onderdeel van het kombikraftwerk.
IEA over EV (elektrische auto) in de toekomst


Dit hier is de smalsporige Rhätische Bahn, die hier netjes aantoont dat personen- en goederenvervoer uitstekend elektrisch gecombineerd kunnen worden. Wat het smalspoor kan, kan normaalspoor ook. Beter zelfs.

Energie-neutraal misverstanden.

Hout als energiebron.

Total energy.


Rokers sterven niet aan kanker, ze bevriezen op het balkon.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
Mail