Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

19-2-2012, die VARA toch, propageerde ongeveer een jaar of twee geleden Jatropha. Meer lezen: En niet één keer, nee, meerdere malen en was daar niet vanaf te brengen. Er staan nog veel meer "positieve" berichten over Jatropha. Lees meer: Maar  nu wordt de VARA op de vingers getikt dat Jatropha toch niet zo'n goed idee is: Zelfs op hun eigen site publiceert men daarover.  De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa beëindigt morgen met een intercontinentale vlucht van Frankfurt naar Washington voorlopig haar testprogramma van vluchten op biokerosine. Lees meer:

16 februari 2012 – Milieudefensie eist van het Nederlandse bedrijf Waterland International dat ze per direct stopt met investeringen in jatropha. Deze plant wordt gebruikt voor de productie van biokerosine voor de Europese luchtvaart. Uit het vandaag uitgekomen rapport 'Biokerosene: Take-off in the wrong direction' van Milieudefensie blijkt dat de verbouw van jatropha op Java leidt tot ernstige uitbuiting van boeren en ten koste gaat van de verbouw van voedsel voor de lokale bevolking. En dat voor de productie van een 'groene' brandstof die niet milieuvriendelijk blijkt te zijn.Lees meer:

De mobiliteit is gewoon uit de hand gelopen. Hierover heeft ook RTV-Utrecht het: AMERSFOORT - Op station Amersfoort is zaterdagmorgen een vrouw tussen het perron en een trein terecht gekomen. Het ongeluk gebeurde rond half elf op perron 7. De hulpdiensten waren snel ter plaatse. Lees meer:

Een uitsnede van de reakties: ....Dat heeft te maken met individualisering, toegenomen egoïsme en verhuftering te maken. Iedereen heeft daar de mond van vol, maar iedereen doet er ook aan mee. Overigens is het daar nagenoeg onmogelijk een reaktie te plaatsen, na een bepaald aantal woorden word je er gewoon uitgesmeten. De reaktie volgt daarom uitgebreid HIER, met een link op de site van RTV-Utrecht.

Zet veel ratten in een te kleine ruimte en ze vreten elkaar op. Dat is wat er aan de hand is. De huidige generatie treinreizigers bestaat uit vastgelopen olieslaven die KILOMETERS van hun werk gingen wonen, want het woont zo lekker op de Veluwe. Ook VARA-medewerkers wonen KILOMETERS van hun werk. Dat propageren ook de makelaars, zij geven ook meteen garantie op chaos op het spoor.
Dit zijn de verwegwoners,

Van gelijke strekking is het bericht uit RNW wereldkrant, een jaar geleden: Landelijk verkeersofficier Koos Spee is tegen de verhoging van de maximumsnelheid tot 130 kilometer per uur.

Daarbij komt nog: Duitse automobilisten weigeren massaal om de brandstof met 10 procent plantaardige olie te tanken. Ze zijn geschrokken van berichten dat het slecht zou zijn voor ongeveer drie miljoen auto’s, ondermeer voor sommige types van de automerken Audi, Ford en Volkswagen.....


Maar ja, PVV en VVD zijn vóór en dat gaat geld kosten.

Bij de Duitse pompen is E10 verkrijgbaar met 10% "Biobrandstof" Meer lezen:

De oplossing. Harley Trapson en het lokale railtransport!

Biomassa kan ook anders en ook dat is lokaal in overvloed aanwezig. Deze foto's tonen slechts een klein gedeelte van de hoeveelheid biomassa aan de Rijnoever tussen Wageningen en Arnhem. Hier is ook de Rijnlijn gepland, de biomassa had vanaf hier simpel per trein afgevoerd kunnen worden of zelfs ter plaatse verwerkt in een KWK-installatie. Alwaar stroom en warmte naar de verbruikers verdeeld worden. Dorpen Oosterbeek, Doorwerth en Heveadorp om de hoek.


Kennis is macht, geen kennis is (domme) kracht.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.