Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

7-5-2012, Van de NOS: Eerlijk hout, eerlijke bananen, Kema-keur, de erkende verhuizer: als consument word je soms gek van alle keurmerken. En vandaag komt er weer een bij: een keurmerk voor 'goed goud'. Gewonnen op een eerlijke, veilige en milieuvriendelijke manier. Over de zin en onzin van al die keurmerken spreekt verslaggever Jeroen Schutijser met Milieu Centraal, de organisatie die voorlichting geeft over milieu en energie. Lees meer:

Net als olie is ook goud eindig. Maar dat vindt de kak geen probleem. De kak wil hebbe, hebbe, hebbe. Zo is ook Fairtrade ontstaan. Men wil gewoon houden wat men in eeuwen kolonialisme bij elkaar heeft gejat. Milieu Centraal over milieuvriendelijk: Voor het grootste deel afkomstig uit kolonie Verweggistan. Nog even en ook olie en uranium zijn "miljeuvriendelijk".

De gevolgen van "miljeuvriendelijke" olie:

Een jaar geleden uit RNW wereldkrant: Op de Nederlandse wegen was het gisteren flink druk door het mooie paasweer. Op het hoogtepunt van de ellende stond er 180 kilometer file.

ShoutboxHet paasweer van een jaar geleden. Tja, dat komt ervan. Als de overheid (die normaal gesproken de olieslaaf "uitmelkt") de markt gaat beïnvloeden door belastingmaatregelen, moet je niet gek kijken als het uit de hand loopt.

Daar maakt ook de branchevereniging voor elektrisch rijden, DOET zich druk over. Van hun webzijde: DOET roept op tot scherpere regelgeving op het vlak van belastingvoordelen voor elektrische auto's. Volgens DOET zouden alleen echt milieuvriendelijke auto's voor belastingvrijstelling in aanmerking moeten komen. Meer lezen:

Blijft toch het ruimteprobleem van ook een elektrische mobiele wegversmalling.

Opvallend was het aantal meegevoerde fietsen. Het ontbreekt gewoon aan een behoorlijk OV in de toeristische gebieden. België kent de "Kustlijn". Fiets kan daar gewoon mee. De Belgische tram rijdt na in- en uitstappen gewoon verder en kan zelfs nog goederen meenemen. Bv de uitspanningen van sap en etenswaren voorzien.

De kustlijn is 67 km lang en bedient bijna de hele Belgische kust. Rijdt bovendien elektrisch. Makkelijk omschakelen op duurzaam opgewekte stroom, rekuperatie en de bedrijven kunnen met warmtekrachtkoppeling de tram voeden.

Handig, zo'n (smalsporig) trammetje.


Als alle culturen relatief zijn dan is kannibalisme een kwestie van smaak.

 


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
ShoutboxMailMailMailMail
 

Als alle culturen relatief zijn dan is kannibalisme een kwestie van smaak.