Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

Bijgewerkt 15-5-2019. Hier staan de dametjes klaar die ook op de stationssporen assisteren bij het aan- en afkoppelen van de versterkings- of containerwagens. De winkeltjes op de stations moeten tenslotte ook bevoorraad worden.

Voor hen een nieuwe taak:

Het samenstellen van treinen. Om dit werk te vergemakkelijken kan de nu aanwezige automatische koppeling vervangen worden door de C-Akv-koppeling die weer past op de SAB WABCO koppeling die al gebruikt werd in de grensoverschrijdende ertstreinen. Hier is de C-Akv-koppeling al in gebruik.

De Russische spoorwegen hebben al tientallen jaren succes met deze koppeling en nieuwe lokomotieven als de Vectron lokomotief kunnen probleemloos hiermee uitgerust worden. Zodat deze de hierboven genoemde containerwagens naar de opstelsporen kunnen brengen.

Dan doen ze ook nog wat nuttigs..

Uit Treinennieuws.nl: Railpool ontvangt eerste Vectron locomotief.

In aanwezigheid van de Beierse minister van Economische Zaken Martin Zeil, heeft Siemens vandaag de eerste locomotief van het type Vectron afgeleverd. In een formele ceremonie nam de in München gestationeerde locomotief-verhuurder Railpool, de eerste van de aan het einde van 2010 bestelde zes locomotieven bij Siemens, in ontvangst. Lees meer:

Maar het kan ook kleiner. Hier rechts het Wageningse busstation.

Er staat ook een vrachtwaggel (nog niet omgevallen). Hier reed ooit een tram. De buschauffeur weet het nog. Maar over het roetfilter op z'n voordeur weet ie niets. Ook niet over dat z'n bus (lijn 86) het grootste gedeelte samen met bus 51 rijdt. Combineren, zoals een tram dat kan.... Combineren met een goederenwagen, dat gaat hem helemaal boven z'n pet.

De hele materie is op deze site al eens aangesproken. Maar ondanks een tijdelijk twitteraccount, waar ook Ingrid Thijssen
Twee vervoerders op één stukje spoor introduceert gedoe. Daardoor slechter en duurder voor reiziger en belastingbetaler.

is benaderd, blijft men vasthouden aan het personenvervoer per trein en vrachtvervoer over de weg. Ook diverse hotemetoten (bv een boswachter van Staatsbobeheer) weten niets van Peakoil. Dit geeft hoop voor de toekomst.

Die gaat er dan totaal anders uit zien!

An Inconvenient Truth is de gefilmde presentatie waarmee Al Gore de wereld rondtrok om zijn ongerustheid te ventileren over klimaatverandering en het bagatelliseren van de risico's door politici. Hij gebruikt daarvoor indringende beelden van gevolgen van orkanen, gletsjers die in zee storten en effecten van verdroging en verwoestijning. Met een kaart laat hij zien dat ongeveer de helft van Nederland onder water zou verdwijnen als gevolg van de opwarming van de Aarde.

Dit gaat dan aardig in de goede richting!

Een automatische koppeling is een type koppeling, gebruikt om treinstellen of trams aan elkaar te koppelen. Bij een automatische koppeling hoeft een rangeerder geen of minder werk te verrichten voor het aan of afkoppelen van de wagens, dan bij de traditionele schroefkoppeling. Doorgaans bevat de automatische koppeling de benodigde elektrische en pneumatische verbindingen ten behoeve van treinschakeling en doorgaand remmen, waardoor geen aparte stuurstroomkabels en/of luchtslangen nodig zijn. Een veel gebruikt type automatische koppeling is de zogenaamde Scharfenbergkoppeling.

Inmiddels heeft de Zwitserse SBB proeven gedaan met de automatische koppeling in het goederenvervoer. Het aan- en loskoppelen is tamelijk bewerkelijk. Een rangeerder moet onder de buffers doorkruipen om de koppeling te bereiken. Om veiligheidsredenen mag hij niet op het spoor wachten terwijl twee wagens tegen elkaar worden geduwd. Lees meer:

SBB Cargo startet mit automatischer Kupplung und ist damit Pionierin in Europa. https://t.co/7wYn3XvrFv /Im https://t.co/GghA0jo7wj


De mens is een dier dat democratisch zijn eigen slachter kiest.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.