Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

Spoorwegen, klucht in episoden. 16-2-2012: UIt RNW wereldkrant: Normale dienstregeling moet HSL-Zuid redden. Minister Schultz (Infrastructuur en Milieu) krijgt van de Tweede Kamer groen licht voor haar afspraken met de NS over de HSL-Zuid. Deze hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Breda wordt onderdeel van de gewone dienstregeling. Daarmee is volgens de minister een miljardenstrop voorkomen en kan de trein gewoon blijven rijden.

En dat is precies zoals de Duitsers dat ook doen. Een Hoge Snelheids Trein (HST) zal toch ooit op een normaal station moeten beginnen. Daar komen ook de reizigers aan die daar overstappen op een HST. Dat de HST daana een apart tracé krijgt is evident. Ook het onderhoud zal via het gewone net moeten. In Nederland is dat extra gecompliceerd omdat er 1500 volt op de bovenleiding staat. Dat is te weinig voor een HST. Het tracé van de HST loopt via diverse blokken met deze "lage" spanning. In Amsterdam begint het er al mee. In Rotterdam zal het ook via zo'n blok moeten. En daarmee komen we weer op de onkunde onder politici, van welke signatuur dan ook. Met name Farshad Bashir, die in z'n jeugd door z'n afkomst nooit met treintjes gespeeld heeft en dus de mogelijkheden niet kent. Voor deze technisch beperkte onbenullen, die niet verder komen dan een wegvoertuig (al dan niet elektrisch) een korte cursus:

Een trein bestaat uit diverse modulen die aan elkaar gekoppeld kunnen worden. In Nederland is dat niet helemaal meer het geval omdat politici en NS in termen van wegvoertuigen denken. In Nederland rijden dus treinstellen die alleen in de werkplaats uit elkaar genomen kunnen worden. Je krijgt dan dit:

Zodra deze "dingen" aan het eind van hun levensduur ziin, gaan ze naar Mijdrecht, waar sloper Koek er staal van maakt voor de door de politici en NS-hotemetoten zo aanbeden rijblikken die in Born weer verder problemen veroorzaken. Problemen  met WC-loze Sprinters. Hetzelfde geldt voor de HST, je kunt er na euthanasie niks meer mee. Om over de verkeersinfarkt maar te zwijgen.

Zet treinstellen in en je krijgt trammelant op de weg. Vrachtwaggels, bestelauto's. Zie de Zemblashow.

Heel anders is dat met een modulair concept, van de delen ervan kun je weer een nieuwe trein maken, die ook flink snel kan rijden.

Dit Zwitsers materieel haalt in de normale dienstregeling 200 km/u. Als je nog sneller wilt, lees intelligenter met je tijd wilt omgaan, dan neem je de nachttrein. 's Avonds instappen en 's morgens fris op in de buurt van je bestemming. Farshad Bashir maakt zich weer druk om niets, HST is totaal overbodig, evenals het vliegverkeer dat hij probeert te omzeilen. Stemvee opvoeden, dat is noodzakelijk en niet met een hetze bewerken,

  Zoals de SP al in 2005 deed.


De "Truckers" die ook heel goed door het modulair opgebouwde materieel vervangen kunnen worden en in een veel betere situatie op een station kunnen werken.

Het lokje rechts in deze "Lovetrain" met zelfs een dubbeldeksrijtuig en een bagagerijtuig kan ook ingezet worden in een goederentrein en goederenwagens kunnen daarna zelfs achter een stoptreintje gehangen worden. Nog mooier wordt het als je bedenkt dat de containers achter deze stoptrein daarna door een interlokale tramlijn meegenomen kunnen worden.

In elke getrokken trein passen één of meer bagagerijtuigen en als bekend is waar deze zitten......

....verloopt ook dat proces soepel. Dat deed het dan ook jaren geleden tot een omhoog gevallen malloot het treinstel uitvond. Aanvankelijk wist men daar nog wel een redelijke mouw aan te passen met de PEC-postrijtuigen die ingeklemd tussen twee treinstellen meereden. Maar het concept van Materieel 24 was onverbeterlijk.

Voor postvervoer in Nederlandse treinstellen werden in de jaren dertig, veertig en vijftig de stroomlijnpostrijtuigen, type Pec, gebouwd. Deze postrijtuigen waren bedoeld om gekoppeld te worden met treinstellen, en waren dan ook uitgerust met automatische koppelingen. Zij waren eigendom van het staatsbedrijf PTT, maar reden mee in de treinen van de NS, die ook zorg droeg voor het onderhoud.

Maar PTT vond het te duur en stootte deze handel af. Met het gevolg wordt men nog dagelijks geconfronteerd. Files, files en nog eens files en nog veel meer ellende.

Deze postrijtuigen konden gekoppeld worden met het stroomlijnmaterieel gebouwd vanaf de jaren dertig tot en met de treinstellen Plan U uit de jaren zestig. De postrijtuigen werden in een donkergroene kleurstelling met rode biezen gelijk aan het stroomlijnmaterieel afgeleverd. In de jaren zestig werd de kleurstelling gewijzigd in grasgroen met zandgele biezen, waarin ook het elektrische stroomlijnmaterieel was verschenen. De postrijtuigen werden buiten dienst gesteld tussen 1966 en 1979. Een exemplaar is bewaard gebleven in de collectie van het Spoorwegmuseum. Lees meer:

Een ander nadeel was de onmogelijkheid van het ene treindeel naar het andere te lopen. Er ontbraken overgangsdeuren. Niet alleen NS heeft deze beperking.

Mail
Nergens anders op de wereld vind je deze constructie. Snap je het een beetje, Farshad?


In de politiek is een hersenbeschadiging geen handycap!


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.