Klimaatkombi is omgedacht. Vanaf nu volgt eerst de ellende, eventuele strafmaatregelen en tot slot de alternatieven. Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

12-11-2014: Hier gaat het over egoïsme, de drijfveer van de hotemetoten, in Rosmalen op het autotron op 11 en 12 november 2014 als pinguin vermomd ruimschoots op de "Busexpo" aanwezig. Stuk voor stuk druk in de weer om hun produkt aan de man te brengen, maar geen van allen in staat tot samenwerking. Fisiek in geen geval wegens het ontbreken van (elektrische) koppeling.

Een vergelijkbaar probleem kent de luchtvaart. Ooit wel es 3 vliegtuigen aan elkaar gekoppeld zien vliegen? Dit is ook het trauma van de MH-17-slachtoffers, waarvan de nabestaanden wel bizonder lange tenen hebben. Begin bij deze letterlijk met uitsterven bedreigde diersoort niet over geluidsoverlast of CO2, want dan komt men nieuwe woorden te kort. Men eist nou eenmaal vakantie in Verweggistan.

Ben je nog nooit in Bali geweest? Nou en!

Het is vooral de kak die zich hieraan schuldig maakt. Zo trekken klanten van ekologische bedrijven zich doorgaans niets aan van olieverbruik als het gaat om produkten uit Verweggistan. Boodschappen doet men doodleuk per pooierbak, ook al woont men bijna om de hoek.

Sterker nog, desnoods vliegt men er zelf heen. Alternatieven worden niet aangegeven, ofschoon deze er wel degelijk zijn.

Kijk hier.

Zo organiseert natuurvoedingswinkel Lazuur (vroeger Buys & Ko) te Wageningen doodleuk een oogst van olijven in Portugal. Of men per fiets of zelfs maar de trein gaat?

Dat kan de kak niet aan.

Medewerkers van Lazuur vlogen al eerder naar Portugal. De hele PDF.

De kak, die alles al heeft, wordt in de watten gelegd. De winkel van voormalige Buys & Ko moest persé verbouwd worden en nu zit de club in de financiele puree. Zondagopening is nu noodzakelijk. En de klant vreet het allemaal, komt nu ook op zondag de stad zonder station verpesten, voorzover Lazuur dat nog niet gedaan heeft met aanvoer van vrachtwaggels.

Geen enkele natuurvoedingswinkel (en dat zijn er in de regio Wageningen-Arnhem-Nijmegen veel) krijgt het voor elkaar om samen te werken en een duurzaam transportnetwerk op te zetten. Dat is ook niet in het belang van de kak met een pooierbak onder de kont die zelf bepaalt wanneer er een kwartje verbrast gaat worden.

Daar heeft men ook geen kaas van gegeten en dat geeft men zonder schroom gewoon toe.

@klimaatcombi Ik weet niet waar ik het inhoudelijk mee oneens moet zijn, want ik heb er geen verstand van. Dus dat is het niet.

En zo zit de hele gemeenschap in elkaar. De Busexpo in het hol van de leeuw, het autotron. Bij aankomst (op de fiets) is het eerste wat opvalt het enorme (lege) parkeerterrein en de stoomlok die het autotron nog heeft weten te bereiken. Nostalgie. Het enige waar de automaffia nog op af komt.

Ook de bewegwijzering op de snelweg is heel toepasselijk.

Een fietsparkeerplaats ontbreekt, maar een lantaarnpaal is voor de enige fietser ruim voldoende.

Binnen een verzameling aangeklede apen, die er allemaal van overtuigd zijn dat hun produkt het beste is. En ook "groen". Maar ook hier is samenwerking onbekend. Zelfs van enige modulaire opzet is geen enkele sprake.

Een koppeling om defect materieel weg te slepen of te versterken ontbreekt zowel vóór als achter.

En het is overal hetzelfde. Utrecht, waar ooit een tram reed en er nu een sneltram rijdt en de Uithoflijn gepland is.

Men werkt overal langs elkaar heen.

In plaats van aan te sluiten op bestaande en nog aan te leggen railinfra is de komende OV-concessie verleend aan een bussenclub die er een geweldige chaos van weet te maken. Die bovendien gezellig meedoet aan de creatie van nog meer CO2. Niet alleen door eigen materieel, maar ook doordat geen enkele bus goederen kan vervoeren, die dus per vrachtwaggel vervoerd gaan worden. Voor decennia. Maar omdat ook het waterschap niet gehinderd wordt door enige kennis zullen de symptomen dus weer voor decennia bestreden moeten worden. Het alterternatief leveren weer de Zwitsers, die goederen- en personenverkeer combineren.

How depressing  http://t.co/B2Sa3b0N6X

Mogelijk onderzoek naar tankende hybride-rijder Hoezo 40.000 elektrische pooierbakken?

Mooi nieuws voor regio Arnhem-Nijmegen: waterstofbussen http://t.co/IcEpH9VqzL #luchtkwaliteit #innovatie #waterstof #milieu”

Hier is ie: de E-tiquette. http://t.co/TR4DMGH4TV Do's en don'ts als je elektrisch rijdt. Iemand aanvullingen? #ev http://t.co/ZS1fTsQiVx


De straffen zijn dan ook niet mals. Genoemd is al de luchtvaart, die ook zonder "vijandelijke" raketten al regelmatig met rampen te maken heeft. Maar ook de indirekte gevolgen zijn niet voor de poes. Er duiken regelmatig aanbieders op van goedkope vluchten en bussen die de trein proberen te beconcurreren.
Maar niet voor lang.

Aus für den #IC #Bahnbus nach #München - http://t.co/Iuu7JYGUJV #GoogleAlerts

En dat is niet het enige:

CO2-uitstoot luchtverkeer veel hoger dan verwacht. Om te voorkomen dat deze site verdwijnt, een schermafdruk.

Men verdoezelt nou eenmaal graag deze ongemakkelijke feiten. Verder nog...

Zelfs de TGV kampt met problemen

#Frankreich - Hochgeschwindigkeitszug TGV: Astronomisch steigende Investitionskosten, Umsatz abgesackt http://t.co/NjH8shUU9K @SPIEGELONLINE

en bij Duitslands ICE zal dat niet veel anders zijn. En dan slaat peakoil verder toe: Het wordt steeds duurder en de VS doet z'n stinkende best onder de Arabieren uit te komen. Maar helpt het?

@hardloperhans blogt: De laatste restjes olie en steenkool blijven gewoon in de bodem: Oliemaatschappij Shell ...

HAN-studenten ontwerpen tegenwindauto in het

Het elektrische blik, dat overal in de weg staat? PostNL installeert pakketautomaten op negen treinstations. Maar aanvoer van de zendingen?

Dat wil ik ook! ": Grafeen nanocoating maakt een accu van buitenkant auto.

De tijd dat echt groen verkeer zich naar de automaffia schikt is voorbij. Dus wat is het probleem als er af en toe een kist naar de kelder gaat, door welke oorzaak dan ook?


Het gaat hier ook over samenwerken, waar iedereen van profiteert.

In Dänemark möchten Stadtplaner eine komplett neue Stadt um einen Bahnhof herum entwickeln. -

Een station dus dat voor iedereen bereikbaar is, jong en oud, rijk en arm. Personen en goederen zelfs gecombineerd. Zoals dat vroeger was.

Ik vind een -video leuk: 19940810 Maarssen NS

Toen kon NS nog combineren. Prorail heeft flink gehakt gemaakt van stations. Hier station Ravenstein, dat vroeger 3 sporen had, zoals je aan de bovenleidingsportalen nog kunt zien. Dus wat zeurt Prorail over opstelterrein bij Beverwijk als elders sporen gesloopt worden? Dit is echt niet het enige station waar de sporen geamputeerd zijn.

Materieel kun je overal opstellen. Het is zelfs beter dat over het gehele land te doen. "Overlast" sterk verminderd. Flexibiteit sterk toegenomen.

Vrachtvervoer mogelijk.

#voralpenexpress #vae #suedostbahn #autumn #instadaily #journey #goldau #myswitze... http://t.co/Fi0RMm1uvX

Stillgelegte Schienenstrecken werden in vielen Bundesländern  reaktiviert. Nur in Bayern dauert`s länger. Augsb.Allg. http://t.co/FtNYCdTpIr

Es gibt kein Recht auf Autofahren, aber sehr wohl eins auf Gesundheit. - taz -

Einmal Grundlagenwissen "Automatisierter Bahnbetrieb" für Journalisten, Bahnkunden und Pöbler: http://t.co/yLCYPe07sd http://t.co/ucZGs1uxhq

Zo kwam Sinterklaas vroeger aan in Baarn. Per trein! http://t.co/TPZ907iLfr

Mit 140 km/h innerhalb einer geschlossenen Ortschaft rechts an zwei Polizeifahrzeugen vorbeiziehen. Mit der Lok kein Problem...

Tijd voor de volgende krassere maatregelen:

95% van de vrachtwaggels en bussen dienen hun motoren in te leveren. Versnellingsbakken worden gedemonteerd om plaats te maken voor generatoren, tandwielen opslaan voor andere toepassingen. Koelwater zal worden gebruikt voor (absorptie)koeling en verwarming, eventueel opgeslagen in de grond die een grote capaciteit heeft.

Op strategische plaatsen (benzinestations) worden transformatorstations gebouwd die de dan verkregen spanning om te zetten naar tenminste 15 kV (16.7 of 50 Hz) De hoofdbuslijnen zullen worden omgevormd tot smalspoorlijnen langs welke elk transport kan plaats vinden, ook vracht.

Om ook de hoofdspoorlijnen hiervan te kunnen laten profiteren zullen uiteindelijk alleen meerspanningsloks het net berijden. Tenslotte wordt binnen 10 jaar het net omgebouwd voor 15 kV of 25 kV. En NS is dan ook eindelijk begonnen.

Bedrijven worden nog uitsluitend toegelaten rond deze spoorlijnen om ongeorganiseerd vrachtverkeer over de weg te voorkomen De houtverwerkende industrie dient bevorderd te worden.

Vliegen zal tot het uiterste beperkt worden. Regionale vliegvelden gesloten. Vliegvakanties maken tweeverdieners noodzakelijk. En omdat water zoveel kracht heeft zullen in rivieren en zelfs beken kleine waterkrachtcentrales gebouwd worden, hoofdzakelijk volgens....



Eindconclusie: Van de Zwitsers 2e-hands losse motorwagens kopen. Spreekt voor zich dat al deze voertuigen ook één of meer goederenwagens kunnen meenemen. Trafo er tijdelijk uit en bij omschakeling naar 25 kv terug inbouwen. Met dit "allegaartje" is nog best een dienst te onderhouden. Bij de Zwitsers verandert veel materieel regelmatig van eigenaar. Met kleine aanpassingen is dat ook hier mogelijk. Lees meer:

Het spreekt vanzelf dat ALLE materieel (dus ook nachttreinmaterieel) aangekoppeld kan worden. 's nachts reizen, 's morgens aankomst.


Vliegangst verdwijnt bij de lage prijzen.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMail