Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Oneens? Reageer via het reaktieformulier. IP-adres wordt opgeslagen en je loopt de kans dat je reaktie op deze site gepubliceerd wordt.

25-12-2011. Regelmatig bezoekt spookrijder/hoofdgeitebreier zonder eigen webzijde van Stichtingfrom deze site en laat daar met wisselende (niet bestaande) emailadressen een komische reaktie (meestal over de magneetzweeftrein) achter.

Eén van zijn succesnummers: Beter is het om heel Nederland vol te bouwen met Maglevtreinen, zodat we iets ouderwets als de fiets (en niet toegankelijk voor ouderen) niet meer nodig hebben.

Tijd om dat es aan te kaarten. Uit de oude weblog een kant en klaar bericht dat nog steeds van toepassing is.

De mobiliteit zit ernstig in de knel. Politici en andere "belanghebbenden" verzinnen van alles om mobiliteit te "rechtvaardigen". Geen enkele smoes blijft onbenut.

Zo groef "Stichtingfrom" (huh?) de magneetzweeftrein weer op. Een vergelijkbaar Duits projekt mislukte wegens hoge aanlegkosten. Ook het energieverbruik was niet wat de ontwerpers er van verwacht hadden. Dat vraagt om uitleg. De Nederlandse wikipedia is zeer beperkt, daarom is de info naar de Nederlandse politiek (bewust?) ook zeer beperkt. De link onder het plaatje verwijst daarom naar de Duitse wikipedia.

In het Duitse Lathen, vlak over de grens bij Emmen was ooit een testbaan, waar een ongeluk plaats vond. Dat kan natuurlijk overal gebeuren. Het ongeluk werd waarschijnlijk veroorzaakt door een menselijke fout: een onderhoudsvoertuig, dat dagelijks het tracé schoonhoudt.......

Dat schoon houden is bij conventioneel railtransport totaal overbodig. Zie op de foto de ongelofelijk gecompliceerde "wissel".  Een combinatie van kruising en wissel, een "Engels wissel", bij conventioneel spoorbedrijf heel gewoon, is bij de Maglev totaal ondenkbaar. Verder is er flink wat energie nodig om de Maglev van de baan te heffen. Rolweerstand bij conventioneel spoorbedrijf is zo laag dat drie man een kleine goederenwagen kunnen verplaatsen.

Ook is er veel meer koperdraad nodig. Op regelmatige afstanden bevinden zich namelijk spoelen in de baan en die zijn echt veel dikker dan de dikste bovenleiding die je bij NS kunt vinden. Dat koper duur is, weten ook de koperdieven, waar Prorail de laatste jaren mee te kampen heeft.

Verder nadeel is de incompatibiliteit. Het is bij conventioneel spoorbedrijf heel gewoon dat bij materieelproblemen materieel van buurspoorwegmaatschappijen ingehuurd wordt. Zo reden jarenlang  Belgische (ex Franse) rijtuigen de intercitydienst en weer later nam NS Duitse rijtuigen over die gemoderniseerd jarenlang dienst deden. Dit is bij de Maglev ondenkbaar, jammer dat NS niet meer om weet te gaan met deze materie. Frommel zou de chaos alleen maar versterken. Probeer maar es een defekte Maglev trein van de baan te halen.

From is de weg wel meer kwijt, de dag ervoor smeten deze jongens nog dit over de HSL op het net: Koppel hogesnelheidslijn aan het hoofdspoornet.

Je hoeft niet gek te zijn om politicus te worden, maar het helpt wel, dat bewijst de Christen Unie in een tweet en een bericht op hun website.

Beste Christen Unie, de hier bedoelde VSM rijdt echt op eigen spoor en geen enkele intercity komt er ook maar in de buurt, want die heeft de bovenleiding nodig. Waarschijnlijk bedoelt de CU een stoomlok uit de Baureihe 52, via onderstaande link in Wildervank. Zelfs Google wist slechts één link te presenteren met de benaming
"Diesel-stoomlocomotief", en die werkt niet meer.

Het is daarom het beste als zowel de CU als Frommel in de buurt van hun werk gaan wonen, zodat ze hun eisen kwa mobiliteit aan de realiteit kunnen aanpassen. Nederland is gewoon VOL! In Groningen, Drenthe en andere oostelijke provincies is geen behoefte aan een tweede randstad of Ruhrgebied.

Verpest de boel maar ergens anders! En inderdaad, dat de mobiliteit totaal uit de hand gelopen is bewijst de politiek bijna dagelijks.


Storing op vliegveld Eindhoven

De aap komt uit de mouw, Stichtingfrom wil gewoon doorgaan met z'n huidige verspillende leefstijl. En het dondert niet of mensen daar last van hebben of niet. Aan kinderen hebben veel mensen ook maling, men vliegt zonder blikken of blozen naar Indonesie.

Op de zelfde lijn zit Groenslinks Europarlementarier Judith Sargentini, die maar blijft vechten tegen de "bodyscanner". Achter de bodyscanner hangt altijd een vliegreis. Winst volgens Judith, Zeker, vet-cool, een hoop geluidsoverlast, CO2-uitstoot en een hoop vóór- en natransport zoals Stichtingfrom al aantoonde.

Kinderen gaan dat heel gewoon vinden. Gaan dat mogelijk in de toekomst zelfs eisen. We zien dat aan de congestie op de weg en het spoor. 50 km of meer van je werk wonen is heel gewoon. En zo raakt Nederland verpest, er is bijna nergens meer rustig te leven alleen omdat een bepaalde diersoort z'n hormoontjes niet onder controle heeft. Maar zo simpel ligt dat niet.

Uit PZC: MIDDELBURG - Zeeuwen die met de trein in de richting van Rotterdam reizen moeten vanaf 13 juli negen dagen lang rekening houden met grote vertragingen. Meer lezen:

Uit RTV Drenthe:
ASSEN - Een meerderheid van Provinciale Staten van Drenthe kiest voor een dienstregeling met vier treinen per uur op het traject Groningen- Zwolle. Dat is er één meer dan nu. Meer lezen:

En dit is nog maar het begin. Hou het lokaal.

ShoutboxMailMailMail

Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over klimaatkombi.