Deze site probeert de lachwekkende misstanden in de samenleving aan te kaarten. Oneens? Reageer via het reaktieformulier. IP-adres wordt opgeslagen en je loopt de kans dat je reaktie op deze site gepubliceerd wordt.

Congestie, een lang bericht, 29-11-2011: Uit RNW wereldkrant: De maximumsnelheid op bijna zestig procent van de snelwegen wordt vanaf volgend jaar september 130 kilometer per uur, soms een deel van de dag.

.....Volgens minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) blijkt dat de hogere snelheid mogelijk is binnen de normen voor luchtkwaliteit en geluid.....

De minister heeft kennelijk nog nooit van aanzuigende werking gehoord. Niet vervuiling of CO2 gaat de olieslaven parten spelen, het wordt de congestie. Ook Groenslinks slaat in deze de plank mis. Met elektrisch rijden los je de problemen niet op. Zodra er weer meer plaats is op het asfalt, denken anderen die naar het OV gevlucht zijn; "Kom, er is weer ruimte, wat let me?" Hier volgen daarom wat leuke schermutselingen. En tips natuurlijk.
VOL = VOL!

Een reaktie van zo'n Groenslinkser: "Elektrisch rijden heeft veel potentieel voor de toekomst, maar dan zal er inderdaad wel geïnvesteerd moeten worden in zaken als accutechniek en de noodzakelijke infrastructuur voor elektrisch rijden".

Uit RNW wereldkrant: Op het plein voor de Amsterdamse beurs verrijst vandaag een tentenkamp. Via de sociale media hebben een paar duizend mensen laten weten te willen gaan protesteren. ‘Elke dag melden zich op onze internetpagina meer mensen die mee willen doen, zegt Robin Celis van Occupy Amsterdam.

Blijkbaar snapt niemand dat het overgrote deel van Holland niet ZONDER de bank kan. Bv het rijblik en de koophut zijn voor het overgrote deel VAN de bank. Naadloos sluit het volgend bericht hier op aan:

Wereldvod: Londen autovrij; Johnson: niets van waar. Londen overweegt het centrum autovrij te maken tijdens de Olympische Zomerspelen volgend jaar. Dat schrijft de krant Evening Standard op basis van bronnen bij het Internationaal Olympisch Comité. Tijdens het evenement wordt een grote verkeerschaos verwacht op de smalle straten in de Britse hoofdstad. Burgemeester Boris Johnson garandeert in een reactie dat hij geen autoverbod zal invoeren. Het IOC zou hem onlangs nog hebben gezegd dat het wel gaat lukken met het verkeer tijdens de Spelen.

En dat zelfde rijblik zit behoorlijk in de knel door de domheid van de olieslaven, die steeds hufteriger worden, zoals uit de foto's hier weer duidelijk wordt. Je moet dan ook niet vreemd opkijken als fietsers in de hier getoonde gevallen het niet meer pikken en met de door de automaffia opgestelde verkeersregels hun KONT afvegen. Ze hebben nou eenmaal de naam dat te doen, dus gaat er in de toekomst steeds meer zo gehandeld worden.

Fietsers:

- Rijden door rood
- Rijden tegen het verkeer in.
- Steken geen hand uit als ze van richting veranderen.
- Rijden zonder licht.
- Rijden over het voetpad.

Deze "delikten" gaan we hier even behandelen. Alleen zo zal oa Wageningen in 2030 klimaatneutraal kunnen worden.

- Rijden door rood. De verkeerslichten zijn geplaatst door de automaffia, die nog niet zo lang geleden 2000 doden per jaar veroorzaakte.

- Rijden tegen het verkeer in. Nogal klontjes, als je voor een ritje twee straten verder vier verkeerslichten moet passeren, die door en VOOR de automaffia ingesteld zijn.

- Steken geen hand uit als ze van richting veranderen. Tuurlijk, ze verliezen hun evenwicht daarbij en knipperlichtinstallaties op fietsen zijn verboden.

- Rijden zonder licht. Probeer maar es een dynamo aan de praat te houden bij regen of sneeuw. Veel fietsers fietsen omdat ze geen tijd hebben voor een rijblik. Daar moet je namelijk lang voor werken en in die tijd kun je niet autorijden.

- Rijden over het voetpad. Ook nogal klontjes. Veel straten zijn voor het verkeer afgesloten nadat de automaffia daar een puinhoop veroorzaakte. Verder lopen in sommige gebieden de voetgangers (olieslaven) op straat als ze gaan "Nordic walken". Vergeten kennelijk dat ze niet meer in hun rijblik zitten. Verder neemt een fietser OP z'n fiets minder ruimte in dan er naast. Fietsers zijn kampioen evenwicht bewaren en kunnen dus extreem langzaam fietsen, dus wat is het probleem. "Befehl ist Befehl" geldt hier niet meer.

ShoutboxGelukkig fietsen de meeste kinderen omdat ze geen auto mogen rijden. Dat is de generatie die deze wereld gaat redden. Dit in tegenstelling tot de generatie die halfzachte maatregelen die voorstelt.

Deze club wil gewoon blijven rijden en dus files en parkeerproblemen veroorzaken. Dat is helemaal niet nodig, het elektrisch railtransport is er voor iedereen, neemt geen extra parkeerruimte in en kan volledig duurzaam rijden. Een spoorwiel hoeft niet op spanning gebracht te worden.

Het volgend bericht kan kort zijn. Het gaat weer over de files, parkeerproblemen en andere sociale bijeenkomsten. De gemeente Renkum heeft kort geleden weer nieuwe feestobjecten geplaatst, waardoor er nog feestelijker op groen gas en elektrisch gereden kan worden.

De fietsers worden hierbij vergeten, want de veegwagen kan het fietsgedeelte niet bereiken. Hier blijft dus glas en andere rommel liggen en dus rijden de fietsers (die ook niet op hun achterhoofd gevallen
zijn) er net als de veegwagen omheen.
ShoutboxShoutbox
Vroeger lagen hier korte tijd "busvriendelijke" verkeersdrempels, maar omdat de bewoners in hun bed lagen te schudden als er een bus voorbij kwam, werden de drempels weer verwijderd. En nu kunnen de feestgangers slalom rijden. Of het dan ook veiliger wordt.....

Je kunt de straat ook in het midden voor autoverkeer afsluiten en er een tram laten rijden. Dan ben je meteen echt klimaatneutraal. Wedden dat er dan nooit meer hard gereden wordt.

In Wageningen is dat niet meer nodig, de feestelijkheden zijn daar al begonnen. Wageningen wil in 2030 "klimaatneutraal" worden en dat lost men op een andere manier op dan je zou denken. Hier de bevrijdingsstraat, waar een gezellige drukte heerst. Aanleiding voor de feestelijkheden is "Truckerjoep" die een doosje komt brengen. En iedereen doet dan gezellig mee.

Deze blokkade had allang tot het verleden kunnen behoren als de Gelderse gemeenten echt hun best hadden gedaan "klimaatneutraal" te worden en er op de plaats van het busstation ook een distributiecentrum was gebouwd, zodat er kleine bestelwagentjes de doosjes hadden bezorgd. Maar nu dus blokkade.

Let wel, de feestelijkheden zijn er elke dag weer, reden of geen reden.

Fietsers hebben met deze blokkade geen enkel probleem!

De hier getoonde festiviteiten hebben de olieslaven aan zich zelf te danken. Men denkt met elektrisch rijden, band op spanning of groen gas het tij te kunnen keren, maar men vergeet de verkeersinfarkt. Lees daarvoor een eerder geplaatst bericht:
En veel plezier in je van de bank geleende statussymbool.


ShoutboxDe Eurocrisis rekent later met je af. Er is slechts uitstel van executie.
 



Dat zijn ze, degenen die de Utrechtseweg en Weverstraat vernaggelen. nagelde ze aan de schandpaal. Want denk maar niet dat deze kak op de fiets komt. Zelfs de bezorgde carnivoren (BSE, EHEC, ESBL) komen per blik natuurvoedingswinkel "Het Groene dal" verpesten.
Zij ergeren zich groen en geel!!

Na de Utrechtseweg in Oosterbeek (gemeente Renkum) luidt ook dorp Renkum zelf de noodklok. Ook daar moet de Taskforce verkeer aktief worden. Uit de Gelderlander: OOSTERBEEK - Er moet een taskforce komen om het centrum van het dorp Renkum te verbeteren. De gemeenteraad van Renkum heeft via een motie het college van burgemeester en wethouders opgedragen zo'n projectgroep in te stellen. Meer lezen:

De Gelderlander twitterde dit bericht zelfs. Dan moet je onwillekeurig toch even denken aan de schermutselingen van wethouder Rita Weeda met haar elektrisch rijblik denken. Een uitstekende bijdrage voor de dreigende verkeersinfarkt. Zij heeft inmiddels de stekker er uit getrokken, evenals haar verstandskies.

Tweet:

De gemeente Renkum draagt de laatste tijd ook zelf stevig bij aan deze creatie. Hulp komt uit Wageningen, waar één van de ideëen van de PvdA kwam met het "briljante" hersenspinsel van @Bandopspanning:

Gemeente Renkum nogmaals, dat "Fair Trade"-gemeente wil worden. Nog meer verkeer. En allemaal vrachtwaggels die hier eigenlijk "niet mogen lossen, want dat veroorzaakt opstoppingen op de Utrechtseweg in Oosterbeek" en dus nu ook in Renkum. En nog wat probleempjes. Meer lezen:

Daarom lossen de vrachtwaggels de laatste tijd al midden op de snelweg. Meer lezen:

ShoutboxMisschien moeten er nog wat stoplichten en ander straatmeubilair gezaaid worden. Het is tenslotte bollentijd.

Het autogebruik wordt er met de paplepel ingegoten. Kinderen uit Doorwerth, op weg naar een excursie in de Jufferswaard met het Miljeu Educatie Centrum (MEC) worden per rijblik aangevoerd. Vind je het gek dat ze (ondanks het bijna-ongeluk) de "volwassenen" naäpen?

De fietsersbond (met veel rijblikken onder de leden) heeft hier wel een idee over. Meer lezen:

Tip (al veel eerder aan de gemeente Renkum geven): Leg bij een volgende wegrenovatie een straatspoortje aan. Dat ligt niet in de weg en als er bij de gemeenteraadsleden eindelijk een lampje gaat branden, kan daar een tram gaan rijden.
En vergeet Fair Trade en dat elektrisch rijblik.

Dat levert behalve veel verkeer toch niks op.


En hieronder de oplossing, waar iedereen, zelfs "Truckerjoep" een plaatsje vindt.

Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over klimaatkombi.
Mail