Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

23-11-2014: Modulair railtransport, want opnieuw bewijst een chaufeur van een vrachtwaggel de noodzaak van goederenvervoer per spoor. Begin van de week rijdt een vrachtwaggel de bovenleiding bij Ermelo aan gort. Een hele dag geen treinverkeer. Er volgt een massa tweets van de "experts". Maar ook tips voor foto's.

3-12-2014 Inmiddels dient de mobielgeneratie zich aan. Een aankomend conducteur zet een fotootje van 3 gekoppelde GTW-stellen op twitter.

Dit zie je ook niet vaak!

Als reaktie wordt het adres van deze pagina gestuurd om de beperking (max 3 GTW's kunnen gekoppeld) aan te tonen. De met een GSM uitgeruste aankomende conducteur kan dit niet aan.

Ik weet niet wat u duidelijk wilt maken. Krijg een hele website.

Deze website, met zorg in elkaar gezet kan de mobielgeneratie niet aan. Er volgt een poging om e.e.a. te verduidelijken en een tip om de GSM een kwart slag te draaien.
Dat helpt de toekomstige conducteur.

slim inderdaad! Nu staat alles onder elkaar.

Volgens @Arriva_NL is het ov op het platteland lang niet zo slecht. @DeTekentafel  Lees meer: http://t.co/9hLeeEysqk

Het resultaat, men denkt in bussen. Zelfs de paardetram was intelligenter. Het was de voorloper van het moderne railvervoer. En dat is in de jaren 50 van de vorige eeuw gesloopt. Daar komt men nu (redelijk laat) achter. Ook de politiek komt niet verder dan bussen.
Men weet gewoon niet beter.

Dat kun je de door de automaffia gemanipuleerde politiek, doorgaans met een dikke pooierbak onder de kont niet kwalijk nemen. Men heeft een gloeiende hekel aan het openbaar vervoer, want daar moet je tussen het gewone volk zitten.
Het gewone volk heeft ook geen oprijlaan.

Gedeputeerde Conny Bieze in finale Europese LeaDer Award,  cat. Beste Regionale Bestuurder. Dankzij  OV-visie:  http://t.co/7tLGJS5jQR

Evenals de horeca, maar die is nooit zo slim geweest. Men heeft de hang naar biologisch voer ontdekt, maar over transport hoeft de horeca niet na te denken. Versimpelen heet zoiets.

De Urban Chef Tasty Nieuwsbrief http://t.co/WVbqTUcadL

Inmidddels begint de klant te mekkeren. Omdat iedereen tegenwoordig meer dan 50 km van het werk woont ontstaan er problemen

Het autodenken, ook bij NS aanwezig, doet de klant de das om. Een treinstel kun je niet anders verlengen dan er 4 bakken "bij te plaatsen". Ook dit is allang aangekaart op deze site. En als er dan in een week 3 treinstellen aan de kant gaan door blunders van het wegverkeer, is het snel afgelopen.

En het klootjesvolk wordt steeds lachwekkender. Regelmatig verschijnen er bejaarden op het spoor met hun door de domroep aangeprate rijblik. En komen dan daar de trein tegen. En die is keihard, het blik verandert in een achteloos weggeworpen colablikje, afkomstig uit de horeca.

De verzekering betaalt. Die je ook betaalt als je geen schade oploopt, ontgaat de meesten.

Derde klasse in trein `t.co/ginFtCAP0f … "Volgens de NS-baas kan dat niet anders, onder meer door materieelgebrek." 1/3

Had men zich niet ingesteld op treinstellen, maar gewoon het "blokkendoos"("lego")-systeem gevolgd was er niets aan de hand geweest. En dus zijn er problemen. Er is namelijk materieel zat, maar dat staat elders in het land te verpieteren. Hier in Maastricht in 2012, talloze loks van het type 1700, rijtuigen (inclusief stuurstandrijtuigen) waarmee complete treinen samengesteld kunnen worden die zo de dienst in kunnen.

Kortgeleden werder nog de bakken van de eerste generatie dubbeldekkers teruggevonden en die worden nu opgelapt tot "nieuwe" intercitystellen. UIteindelijk zie je dit materieel ook in de "Sprinter"-dienst. "Sprinter" een mooie naam voor de gewone stoptrein. Maar ja, NS moet wat om zichzelf aan de autmaffia te verkopen.

Overigens is de NS prima als verkoper, de 1700-en worden verpatst aan de goederenvervoerders en de van de Duitse spoorwegen gekochte ICK-rijtuigen weer doorverkocht aan Roemenië. Die hadden geen luxeprobleem.

Dit toont overigens de flexibiliteit van het modulaire spoor, als je daarmee weet om te gaan.

De uitdunning van het materieelbestand. Ermelo, een vrachtwaggel rijdt met omhoog staande kraan de overweg op, maakt daar een "foto" (een term van spoorwegpersoneel als er door kortsluiting een vonk getrokken wordt). Doordat de bovenleiding van beide sporen door de lucht vliegt, breekt de stroomafnemer van een VIRM in de buurt af en het stel verdwijnt naar de werkplaats.

@Klimaatcombi @groningenhc @HC_Groningen @Verkeerskunde Op site van NOS is vrachtwagen te zien in filmpje (00.13) http://t.co/nVlGbAO1Bp

De mannen werken hard door in Ermelo! #herstelwerkzaamheden #bovenleiding http://t.co/fX4qn2v1vo

Prorail blog: Vrachtwagen trekt bovenleiding stuk bij Ermelo http://t.co/9MJIwfwy0c voorlopig geen treinverkeer Nunspeet-Putten v.v.

Koud een paar dagen later probeert een chauffeur zijn truck met oplegger te keren op een overweg. De bomen sluiten. De chauffeur probeert die nog tegen te houden. Als dat niet lukt gaat ie terug naar z'n cabine. Dat is z'n laatste daad. De trein knalt er in volle vaart bovenop. De chauffeur wordt uit de cabine geslingerd en overlijdt. 7 auto's van de oplegger belanden naast het spoor en stuiteren tegen de trein, waarin 3 gewonden vallen.

Lees hier en hier meer:

Ook hier een lawine van tweets voornamelijk afkomstig van de automaffia, met "passende" opmerkingen.

Nog diezelfde avond bij Velp weer een oliejunk die de weg kwijt is en het nog es dunnetjes over doet. Zij overleeft. Lees meer:

Het twittermachien gaat uit.

Het wordt weer es tijd de oorzaak EN de alternatieven te behandelen. Of die laatste ook opgevolgd worden? De automaffia heeft nog steeds natte dromen van de elektrische pooierbak en biobrandstof.

Het is in de ogen van de automaffia ook nooit genoeg, groter, meer PK's. Tot men iemand tegen komt die nog meer PK's heeft. En dan is het boem. Met de bekende resultaten.

En de uitdunning van de bevolking.

Gelukkig is het materieel dat de oplegger van de baan veegt een pas opgeknapte DDZ en dit materieel is modulair opgeknapt en kan ter plaatse uit elkaar gehaald worden om naar de werkplaats gebracht te worden. De Zwitsers werken althans zo met hun "lijkentrein". Machinist heeft het dankzij de degelijkheid overleefd.

En dit is natuurlijk niet het eerste ongeluk waar het spoor en dus de reiziger en milieu een hoge prijs betalen. Zoals al elders op deze site aangegeven is dit sloopwerk beleid. Vooral de politiek speelt in op de onvrede bij het klootjesvolk. Norail.

En de domroep doet ook lekker mee. Bekend is Louis Dekker met z'n stekker.

Al vóór de 2e wereldoorlog was de olie goedkoop en trein en tram waren lastig. De vrijheid van de automaffia bedreigd. Die wordt opnieuw bedreigd, deze keer komt de dreiging van binnen. Broeikaseffect en oliecrisis. Al zijn er altijd nog hele volksstammen die dat wagen te betwijfelen of zelfs ontkennen. Dat moeten ze dan maar zelf weten. Ervaring is de beste leermeester. De eerste problemen dienen zich aan:

#Ärger über zahllose #Fernbusse auf #Kassels #Straßen wird größer http://t.co/tDIoOoxN9T

Von Wasserstoff angetrieben in die Zukunft? http://t.co/wN3VlLMxo5 ^sw

De oorzaak dus, oftewel de sloop van het spoor. Nederland heeft volgelegen met spoor/ en tramlijntjes. Het smalspoor dat tot diep in de dorpen en steden kan doordringen is totaal verdwenen. Eén van de laatste lijnen was de RTM, de "moordenaar", die naast personen ook goederen vervoerde. Bekend was de bietentram. Tot de vrachtwaggel kwam.

Dat was het begin van het einde. Bedrijven zagen er geen brood meer in losplaatsen en spooraansluitingen te handhaven. Zelfs de PTT (nu PostNL en TPGpost) sloten hun depots. Van Gend & Loos sloot al z'n depots. Materieel dat NS had aangeschaft verdween naar de onderhoudsdienst.

Depots werden afgebroken. Een gigantische vernietiging kapitaal en werkgelegenheid.

Voorbeelden van deze sloop zijn overal in het land nog te zien. De lijn Zwolle - Amersfoort. Hier te Wezep. Een bedrijfje dat transportmachines maakt of verhandelt.

En natuurlijk een transportbedrijf, waar alles mee begon.

Ruimte is er zat, gezien de parkeerplaats voor het kantoorvolk dat ergens in Utrecht of verder naar het westen werkt. De mopperaars op de trein, die weer vertraagd is of helemaal niet rijdt door bovengenoemde oorzaken.

Je herkent zo'n station aan de bovenleidingsmasten die verder van het spoor staan dan nodig is.

Het enige station waar de sporen nog niet gesloopt zijn is Het Harde, maar iedereen kan bedenken waarom. Maar ook hier een transportclub.

Men gaat over de weg, want de talloze spoorlijntje die er ooit op de Veluwe lagen zijn er niet meer. Daar rijden nu bussen en die hebben op z'n zachts gezegd wat problemen.

Nieuwe strippenkaart oplossing voor iritatie in bus: Buschauffeurs zijn de losse kaartverkoop in het open...

Op station 't Harde rijdt nog slechts een buurtbus en die vertrekt als de trein 10 minuten vertraging heeft.

De Zwitsers zijn eigenlijk nog de enige die de trein in ere houden, maar zij hebben er dan ook alle belang bij.

Door het broeikaseffect ontdooit de permafrost, die de bergen nog enigszins bij elkaar houdt. En door de geografie is het aanleggen van wegen veel duurder. Een spoorlijn dat zowel personen als goederen aan kan heeft een veel grotere capaciteit, temeer daar het ook gecombineerd kan worden.

Wegverkeer, wegverkeer en nog es wegverkeer. Weg dat wegverkeer. Zie de schade die dat tuig aanricht. En 't kan ook anders. Bietencampagne SBB. Deze trein wordt door het rode rangeerlokje op rolbokken gedrukt om verder via smalspoor naar de suikerfabriek te rijden, net als destijds de bietentram deed. De bietentram is nooit gemoderniseerd of zelfs maar geëlektrificeerd.

Inmiddels zitten ook de spoorclubs niet stil, maar het mag niks kosten. Op de weg loopt alles vast en de forens vlucht naar de trein. Deze wordt ook voller en voller, maar verlengen (in spoorterm versterken) doe je niet zomaar. Er komen op z'n minst 3 of 4 bakken bij. En die zijn ook weer duur. Ook dat losten de Zwitsers jarenlang probleemloos op. Tot ook daar de pot met geld leeg was. Ook daar verschenen treinstellen, waar NS zo mee tobt. Na enkele ongevallen als hierboven beschreven is het op.

Er moet dus een list worden verzonnen. Die list heet modulaire opbouw.

En nieuwe mogelijkheden doemen op. Te beginnen bij het materieel zelf. Zoals hier te zien is, zijn de koppen van het materieel dat bij het Zwiterse Stadler is aangeschaft dezelfde.

De modulaire opbouw begint al bij de fabrikant, in dit geval Stadlerrail, filialen in Polen en Duitsland. Deze los te monteren kop past overal op. Bv bij de GTW-treinstellen en de Flirt, die veel particuliere maatschappijen gebruiken.

Stadler heeft daar z'n handelsmerk van gemaakt. Dat moet ook wel, het mag niet teveel kosten. Het smalspoormaterieel dat Stadler ook levert kent deze modulaire opbouw. Ook de smalsporige versie heeft deze mogelijkheid. De GTW en de varianten van stuurstandrijtuigen. En het mooie is, het kan overal toegepast worden.

Dus waarom niet bij alle materieel? En overal mee te combineren. Van de oudste karren tot het modernste materieel. Lage instap, geen probleem. Hadden RTM, NZH, NBM, MBS en al die verdwenen tramlijntjes dit maar geweten.

En natuurlijk wist men het wel, de RTM knutselde ook zelf omdat het goedkoop moest. Wie kent niet het Sperwerstel, gemaakt uit een oude Stuttgarter tram. Men bouwde in één van de tramwagens een aggregaat en er was weer nieuw materieel.

Hetzelfde gold voor de NZH en natuurlijk ook de NS met de "Blokkendozen". Ook dat combineerde alles met alles. Na de oorlog werden er bij gebrek aan materieel zelfs goederentreinen mee gereden. Daar waren ze in eerste instantie niet voor bedoeld maar met een versterkte constructie is dit goed mogelijk. Ook moet de dienst aangepast worden. Korte goederentreinen kunnen natuurlijk wel meegenomen worden.

Een zelfde concept kenden de Zwitsers met hun krachtige snelle motorwagens RBe 4/4 die zelfs nu nog gebruikt worden. Niet meer zoveel als vroeger, maar toch. De opvolger werd de NPZ (Nahverkehrs Pendel Zug) die van hetzelfde principe uit ging.

De talloze particuliere spoorwegmaatschappijen die de Zwitsers kennen gebruikt dit concept nog steeds. En er is opnieuw alles mee te combineren. Versterking? Koppel maar aan, of er tussen. Of beide.

Van belang is dat koppelingen standaard zijn. De Russen hebben al vóór de oorlog alle schroefkoppelingen vervangen door automatische koppelingen. In West-Europa is dat ook mogelijk. Bediending aan de zijkant van het materieel. De C-Akv-koppeling.

Die C-AKv-Kupplung (Compact - Automatische Kupplung vereinfacht) ist eine vollautomatische Mittelpufferkupplung für Eisenbahnfahrzeuge, die als Ersatz für die europäische Schraubenkupplung entwickelt wurde. Sie hat das Willison-Profil der russischen SA-3-Kupplung und ist sowohl mit der europäischen Schraubenkupplung als auch mit der SA-3- und der bisherigen UIC-Mittelpufferkupplung adapterlos kuppelbar. Lees meer:

Een goederenwagen kan er in principe ook aan omdat de koppelingen dezelfde zijn. De Nederlandse situatie. Koppel zoiets aan een DPZ-treinstel en niemand moppert nog over trappen. En een goederenwagen aankoppelen voor bieten bv? Of post? Geen probleem.

Die Zentralbahn und das Verkehrshaus der Schweiz wollen vermehrt zusammenarbeiten. Eine der Massnahmen für die verstärkte Zusammenarbeit ist die Schaffung neuer Verpflegungsräume für Schulklassen im Verkehrshaus. Hierfür platziert die Zentralbahn zwei gut erhaltene Wagen, welche nicht mehr im Betrieb eingesetzt werden, vor die Schienenhalle. Die Wagen stehen den Schulklassen als Picknick-Platz zur Verfügung. Lees meer:

En de Appenzeller-Bahnen gebruikten een oud personenrijtuig om er een rijdende bibliotheek van te maken. Hier te zien vóór een goederenloods natuurlijk. En veel Zwitserse stations hebben een spoortje voor die goederenloods.

Ook in 2014.

Ook dubbeldeks materieel wordt door de Zwitsers anders gebruikt. Een postwagen aankoppelen? De Zwitsers hebben daarvoor een of meerdere rangeerloks op het station.

De dienstregeling loopt geen gevaar. Bij NS ondenkbaar. En men koopt zelfs nieuwe rangeerloks. Hier een oudje, nog lang niet afgeschreven.

Ook een diesellok is mogelijk voor de (nog) niet geëletrificeerde lijnen. Later kan hier een elok de plaats van de diesellok innemen. Maar dit is een noodgreep.

Allereerst wat verklaringen. Dit is een treinstel, in Nederland barst het daarvan. Een treinstel kan niets anders dan treinstel zijn. Geen goederen, wegslepen bij defekt problematisch. Combineren problematisch. Bij defekten 4 bakken tegelijk aan de kant.

Modulair opgebouwd materieel kan met alles gecombineerd worden. Het kan overal ingehuurd worden om zo de dienst overeind te houden.

Zo doet de Zwitserse SOB (Schweizerische Süd Ost Bahn) het. Sterke stijgingen? Lokje, desnoods van de collega's van SBB-Cargo gehuurd. Toen SOB nog niet gefuseerd was met de Bodensee-Toggenburgbahn werden al regelmatig loks van de SBB (toen nog niet opgesplitst) en dat gebeurt nog steeds.

Elke trein is zo samen te stellen. Hier één van de laatste treinen die reden tussen Nijmegen en Kleve, een lijn die nu opgeheven is. De bevolking moppert daar regelmatig over. In Kleve staat nog een fabriek van VandenBerg&Jurgens, bij veel Hollanders wel bekend. Het goederenvervoer vanuit Nederland geschiedt nu per vrachtwaggel, dezelfde die bij Diepenveen grote schade veroorzaakte.

Oud materieel kent nog een andere toepassing. Als trekkracht voor bovenleidingsmontage. Hier in Nederland zeker niet verkeerd. Met plaats voor personeel dat dan niet over de weg hoeft. De montagewagen achter de "Triebwagen" beschikt over een dieselmotor om zich te kunnen verplaatsen bij defekte bovenleiding.

Toch beginnen de Hollanders hun transportprobleem te onderkennen. In Driel (Gld) liet men zelfs een goederentrein rijden om de minder bedeelde jeugd van speelgoed te voorzien. Een beter voorbeeld is er niet. Van de zwarte Pietengekte die in het westen zoveel stof  deed opwaaien was hier gelukkig niets te merken. De kinderen stonden hier centraal.

De bakken worden voller en voller. Wat een voldoening geeft dit! #DSK http://t.co/lqn9lLwYY9

Nou de @wegkwietpiet heeft de weg naar #Driel gevonden zowaar. #DSK speelgoedophaalactie voor @Speelstoet http://t.co/TA585G0qgk

@ArnhemDirect Een piano kan ook in de trein.

De allerlaatste V250 is vandaag het land uitgezet.

Hulde. Tijd voor meer mogelijkheden. In de Duitse ICE en TGV kunnen bv geen fietsen meegenomen worden. In de nachttrein en het aansluitende verkeer kan dat wel.

@Klimaatcombi @GreveBus Im Gegensatz zum @DB_Bahn-ICE ja: http://t.co/opDP4J1XtG

#Frankreich - Hochgeschwindigkeitszug TGV: Astronomisch steigende Investitionskosten, Umsatz abgesackt http://t.co/NjH8shUU9K @SPIEGELONLINE

Met de nachttrein verlies je geen tijd en sta je 's mogens vroeg bijna op de plaats van bestemming. Deze bus kan slechts één of twee fietsen aan. In de trein is dat veel beter geregeld. Hier een smalspoorrijtuige, in een normaalsporige trein is dat nog veel beter geregeld. Elk rijtuig heeft 4 plaatsen voor fietsen. Veel treinen nemen ook een bagagerijtuig mee waar je je fiets kunt ophangen als hier rechts. Deze lacher links is zeker geen oplossing.

Achter veel internationale treinen hangen de Zwitsers rijtuigen voor binnenlands verkeer, die over dezelfde koppelingsmogelijkheden beschikken. Achter ICE en de met financiele problemen bedreigde TGV is dat niet mogelijk.

Een traditionele trein kan dit allemaal wel aan en nog iets meer, defekt materieel wordt op stations verzameld en door een "lijkentrein" naar de werkplaats gebracht. Vaak in lokale treinen. Dit past ook uitstekend als alternatief voor het nieuwe beleid van Prorail om in Beverwijk een opstelterrein te realiseren.

Materieel stel je op waar het nodig is. Op stations. Vier bakken zijn meestal genoeg.

Flexibiliteit neemt toe.

Je haalt geen trein uit Beverwijk om in Arnhem of Eindhoven in te zetten.

Dit is tevens een plaats om defekt materieel neer te zetten, dat later door een lijkentrein opgehaald kan worden.

Kan eventueel gecombineerd worden met een GmP (Goederentrein met Personenvervoer), die één of twee keer per dag rijdt.

Belangrijker met in Nederland 1 miljoen aanwezige vrachtwaggels is het goederenvervoer, waarmee begonnen werd. Goederenloodsen dienen dus weer in ere hersteld te worden. De GmP (Goederentrein met Personenvervoer kan eenmaal per dag deze loodsen bevoorraden.

Het natransport wordt dan door lokaal (elektrisch) verkeer verzorgd. Modulair opgebouwd materieel kan gewoon met bestaand materieel gekoppeld worden.

Zet daarvoor de door Milieudefensie geplugde elektrische auto in.

DHL kan ook (elektrisch ondersteund) fietsen en bovendien zijn in het gehele land "servicepoints" ingericht waar je je zending zelf op de fiets kunt afhalen.

DHL en het wegvekeer, een lachertje. Je bestelt iets in Duitsland, kan per spoor vervoerd worden....

Sa, 31.03.18 06:48 Deutschland: Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.

Di, 03.04.18 18:12 AMSTERDAM, Niederlande: Die Sendung wurde im Paketzentrum bearbeitet.

Di, 03.04.18 18:13 AMSTERDAM, Niederlande: Die Sendung hat das Paketzentrum verlassen.

Mi, 04.04.18 05:37 EINDHOVEN, Niederlande: Die Sendung wurde im Paketzentrum bearbeitet.

Mi, 04.04.18 05:37 EINDHOVEN, Niederlande: Die Sendung ist im Zustell-Depot eingetroffen.
Een stukje heen en weer. Het probleem van de olieslaven!!

Gewoon bij de plaatselijke supermarkt of zelfs het postkantoor. Langs dit "servicepoint rijdt nu de bus omdat de gebruikelijke route opgebroken is. Frappant is dat hier ook de na de oorlog afgebroken tram gepland is.

6-10-2011. Uit de Gelderlander: OOSTERBEEK - Het plan om bij Doorwerth een transferium te maken zodat automobilisten richting Oosterbeek kunnen overstappen op de bus, ontmoet scepsis. Volgens een omwonende is de grond van de plek waar het transferium zou moeten komen vooral in bezit van particulieren. CDA-fractieleider Bert Leeuwis noemt het plan 'volstrekt onhaalbaar'. Meer lezen:



Daar zijn we nou wel aan gewend. Een station (een alternatief voor het transferium) kost veel minder ruimte omdat er geen ruimtevretende parkeerruimte nodig is.

Slechts fietsparkeerplaasten zijn nodig.

Bouwen dat station bij Doorwerth. Die olieslaven zoeken het zelf maar uit. Het was hun keuze om in de optocht te gaan staan.

Hetzelfde bij papierfabriek in Renkum. Daar heeft men zoveel verkeer dat er eigenlijk een eigen emplacement nodig is. Parenko kan met eigen trekkrachten het interne verkeer over eigen sporen regelen. Dat kan prima met een eigen rangeerlok.

Want er is ook verkeer tussen oud papieropslag Reparco en Parenko. Dat geschiedt nu met vrachtwagens. Dat heeft ook gevolgen voor de regio.

Inmiddels heeft Wageningen er een probleem bij. Men wil (2010) de druk bereden Nijenoord Allee verleggen. De Wageningse gemeenteraad buigt zich daarover. Voor alle duidelijkheid, het gaat hier over conventioneel vrachtverkeerd (de omvallende vrachtwaggeltjes). Dat kan natuurlijk anders. Maar eerst stoppen we in Renkum. Daar is papierfabriek Parenko met massa's vrachtwagens. Fossiele brandstof die duurder wordt en nog wat nadelen. De situatie:

En de geschiedenis leert ons dat we van de geschiedenis niks geleerd hebben. Lourdes. Uit Brabants dagblad: ROSMALEN - De Lourdesgroep van het bisdom Den Bosch houdt in samenwerking met de Stichting Organisatie Limburgse Bedevaarten weer een bus- en een treinreis en twee vliegreizen naar Lourdes. Lees meer:

Er rijdt daar een trein.

Behoefte aan duidelijkheid over betaling Oost-Europese chauffeur Lees meer:

Nogmaals, er rijdt daar een trein. Maar de automaffia geeft niet om lijken. Voor hen is de winst belangrijker.

Doppelstock-Reisebus steht auf der B95 in Höhe Rötha bei #Leipzig in Flammen. Hilfskräfte sind vor Ort. Laut Polizei etwa 20 Verletzte.

Conclusie is duidelijk, zorg voor compatibiliteit met bestaande vervoersvormen die al 100 jaar elektrisch rijden. Niet steeds opnieuw het wiel uitvinden.

Hieronder nog enkele voorbeelden van verkeer dat door samenwerking zal overleven.

Er zal dus iets drastisch moeten veranderen. Het is overigens goed mogelijk goederen elektrisch per spoor te vervoeren, je moet er alleen even goed over nadenken.

Zoals de firma Agruniek-Rijnvallei gedaan heeft. Hier het station Barneveld Centrum, waar de veevoeders per trein aan komen. Veevoer is natuurlijk slechts een voorbeeld.

Het Oost-Duitse treinstel is niet in saat deze taak uit te voeren. Ander materieel graag. Zoals dit rechts bv. Standaard koppelingen.

Hier vóór een niet gesloopte goederenloods.

Deze pagina wordt nog vaak aangevuld.

Mail

Zie ook hoe de trekkracht simpel vergroot kan worden. Probeer dat maar es met een vrachtwaggel, met het zelfde personeelsbestand.


Nieuwe schoenen zitten pas echt lekker nadat ze tweede hands zijn geworden!


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMail