Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

30-3-2014: Het gezeur over het spoor houdt maar niet op, men voelt zich als sardientjes in blik.

net als het pluggen van het elektrisch blik. Daarna de onuitroeibare junkmuzeik.
Zelfs astronaut Andre Kuipers komt niet verder dan de elektrische ruimtevreter.

Diverse lieden menen oplossingen te hebben. Die werken zeker om de chaos verder te vergroten.

Uit Enieuws, wat dat dan ook is: Kuijken: NS moet stoptreinen onderaanbesteden

“Aan de randen van het hoofdrailnet is ruimte voor meer marktwerking.” Dat zei Deltacommissaris Wim Kuijken gisteren op het Nationaal Congres Openbaar Vervoer in Amersfoort. Kuijken is voorzitter van de twee werkgroepen die de Lange Termijn Spooragenda (LTSA) van het Rijk de afgelopen 9 maanden kritisch hebben gevolgd: het critical review team (inhoud en kwaliteit) en de klankbordgroep (belanghebbenden).
Lees meer:

In het verleden is NS meermalen gewezen op de mogelijkheden van een modulair opgebouwd wagenpark. Losse wagens zijn er nauwelijks meer en daar zou NS voor eigen bestwil iets aan moeten veranderen. En dat kan ook. De eerste generatie dubbeldekkertreinstellen gaat gemoderniseerd worden. Denk daarbij aan meer comfort en luxe.

Maar eigenlijk verandert er geen bal.

Nog steeds is het moeilijk op een wisselend reizigersanbod in te spelen. Een forens die weer eens door eigen schuld (ver van het werk wonend) in de puree zat. Een IC had vertraging maar omdat dit enkele minuten nadat de stoptrein vertrokken was werd omgeroepen dat de IC vertraging had en werd de forens weer es boos.

@Forenser1 @NS_online Waardoor deze overvol wordt.  Heb je dan helemaal nergens verstand van?

En omdat zoals al gezegd NS maar moeilijk treinen kan verlengen, er komen altijd minimaal 4 of 6 bakken bij, bleef forens boos. Verlengen is heel simpel zolang je de trein in stukjes kunt hakken.

Welnu, dat is mogelijk als de eerste generatie dubbeldekkertreinstellen (VIRM) in stukjes gehakt wordt. De VIRM's bestaan natuurlijk al uit losse delen, er bestaan geen bakken van 100 m of meer lang. Die komt niet door de bocht. Alle treinstellen worden uit elkaar gehaald en van koppelingen voorzien. En als men dan toch bezig is van automatische koppelingen voorzien. Zodat een lokomotief bij storing het defekte treinstel snel van de baan haalt. De C-Akv-koppeling.

Deze koppeling is bij de Duitsers al in gebruik omdat er dan langere en zwaardere treinen gereden kunnen worden. De koppeling is afgeleid van de automatische koppeling die de Russen al veel eerder toepasten.

Ook zij hadden aanvankelijk schroefkoppelingen en dus moest er iets op gevonden worden om toch compatibel te blijven. Dat is prima gelukt.

Rest dus nog de treinstellen aan te passen, zodat een ooit eventuele omschakeling naar 25 KV soepel kan verlopen. En zie de enorme mogelijkheden bij het verlengen van een dubbeldekker, die bij storingen simpel weggesleept wordt. Let wel, dit is het Zwitsers spoor dat met dezelfde problemen en mogelijk nog erger dan in Nederland kampt. Denk aan sneeuw die in Nederland nauwelijks iets voorstelt.



Lage instap is bij deze opzet geen enkel probleem meer, er kan gewoon een rijtuig met lage instap ingevoegd worden in zowel stoptreinen als dubbeldekkers.

Het wordt nog mooier als je bedenkt dat in geval van nood bij collega's een rijtuig gehuurd kan worden. Het rode rijtuig rechts is van de naburige Sihltal-Zürich-Uetlibergbahn en heeft ook een lage instap.

Het wordt nog mooier, lok defekt? In beide gevallen kan een andere lok de taken overnemen.

Zoals hier rechts de Voralpenexpres bij de Süd-Ostbahn die een lok van SBB-cargo gehuurd heeft. Twee verschillende stellen zijn ook mogelijk.

En rechts de dubbeldekkerstam die verlengd is en dus meer trekkracht nodig heeft. Gewoon een lokje (desnoods in het midden) er bij. Lage instap gezien?





Eindconclusie: Van de Zwitsers 2e-hands losse motorwagens kopen. Spreekt voor zich dat al deze voertuigen ook één of meer goederenwagens kunnen meenemen. Trafo er tijdelijk uit en bij omschakeling naar 25 kv terug inbouwen. Met dit "allegaartje" is nog best een dienst te onderhouden. Bij de Zwitsers verandert veel materieel regelmatig van eigenaar. Met kleine aanpassingen is dat ook hier mogelijk. Lees meer:


Apen kunnen niet zingen, maar ze proberen het tenmiste ook niet.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMail