Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

22-5-2014. Bijgewerkt 15-12-2020. NS gaat in 2018 volledig over op groene stroom, ook voor het goederenvervoer. En let op, stroom van de wind. Het goedkoopst en betrouwbaarst. Wind waait er ook in de wintermaanden als de opbrengst van de geplugde zonnepanelen niet meer dan 8% is. En de kosten:

NS heeft een begin gemaakt en kan nog veel verder. Modulair spoor is het toverwoord. In de jaren 80 ingezet met de dubbeldekkers DDAR. Deze worden nu omgebouwd tot DDZ. Hiermeer kan zowel een Intercity- als stoptreindienst gereden worden en dat gebeurt ook al. Sinds kort zijn er treinstellen DDZ-3 en DDZ-6 op de baan. Gezeur over te korte treinen kan nu voorgoed voorbij zijn. Als NS even nadenkt kunnen er treinstellen DDZ-4, DDZ-5, DDZ-7 en DDZ-8 en alle tussenvormen samengesteld worden. Kijk wat de Zwitsers hier voor pionierswerk gedaan hebben.

Zie de video links.

Mail
Hierachter passen zonder problemen de vele goederenwagens die de vreetschuren van @smullers en @Kiosk_NS kunnen bevoorraden.

En wat is er nou simpeler?

NS heeft met het DDZ-concept het voordeel dat door de overgangen met gummiwulst alle bestaande materieel aan elkaar gekoppeld kan worden en personeel en reizigers door de hele trein kunnen lopen.

Ook kan defekt materieel simpel weggesleept worden. NS moet dus niet meer zeuren dat er niet verlengd kan worden, want dat kan dus wel. De volgende combinatie (en vele anderen) zijn nu mogelijk. Nu zijn het vooral de CO2-blazers waar bv @milieudefensie tegen te hoop loopt, maar oplossingen? Natuurlijk elektrische auto's, die geen grammetje vracht aan kunnen. Zie de belachelijke politiek van @groenslinks.

Nederland staat stijf van de files. Een regionaal spoorwegnet is in handen van amateurs, zoals de VSM en vele andere lijnnen.

Heb jij ze al gezien? Raamstickers met de tekst ‘breng gerust je eigen verpakking mee’? Je kunt ze tegenkomen op de ramen van winkels en horecazaken zoals restaurants, koffietentjes en bakkers. Hangt er een sticker, dan ben jij er welkom met je eigen verpakkingen. Ook zonder sticker kun je trouwens op steeds meer plekken met je eigen verpakking, beker of tas terecht.

De raamsticker is een initiatief van Zero Waste Nederland en is gemaakt voor de middenstand. Het moet ervoor zorgen dat afvalbewuste consumenten en ondernemers elkaar vinden. Koffiezaken bijvoorbeeld zien zelden klanten met een eigen beker. Klanten weten op hun beurt niet dat ze daarmee welkom zijn.

Verkiezingen, politiek vertoont vluchtgedrag.

SBB Cargo erbringt 25 Prozent der Güterverkehrsleistung in der Schweiz und ist damit die Nummer 1 im Schweizer Güterverkehr. Täglich transportieren wir 202 000 Tonnen Güter auf der Schiene – dies entspricht dem Gewicht von knapp 500 voll beladenen Jumbo Jets. Steigen Sie ein und lernen Sie unsere Angebote kennen. Lees meer:

Waarmee ook het probleem van de omschakeling naar 25 KV voor een groot deel is opgelost, waar het tractie betreft. Rest nog een mentaliteitsverandering waar het de reizigers betreft. En ook dat kan simpel opgelost worden. Simpel de afvalgeneratoren als Starbucks en consorte negeren. Op tijd je bed uit komen en thee of desnoods koffie zetten. Boterhammetje in trommeltje mee en het afvalprobleem is getekkeld.

Verder gewoon in de buurt van je werk gaan wonen, zodat je niet zo vroeg de deur uit moet.

De supermarkt kan op het station. De supermarkt kan daar simpel bevoorraad worden door de trein. Bovenstaande voorbeelden tonen het aan. En ook de firma A.Hein heeft meer dan één vestiging. De klant wordt vanuit het dichtsbijzijnde filiaal bediend. Hier een filiaal op het station van Nijmegen, losspoor om de hoek.

21-6-2017 Bouw daarom de samenleving zelf om, begin met een bezoekje aan de supermarkt. Koop een roerbakpakket en zie welke ingredienten ook biologisch verkrijgbaar zijn. Deze roerbakpakketten zijn er voor alle mogelijke soorten maaltijden. Het recept wordt er bij geleverd. Afval kun je zo voorkomen.

De meeste ingredienten zijn lokaal en worden om de hoek geteeld. Taugé maak je ook zelf, vereist enige planning. Plastic is sowieso overbodig.

In de supermarkt en zelfs de natuurvoedingswinkels koop je veel afval. Taugé bv. Dat is kant en klaar te koop in een plastic bakje. De taugé eet je op, het plastic bakje gooi je weg.

Dat kan anders. In diezelfde natuurvoedingswinkels zijn ook taugébonen te koop, maar die moeten nog uitlopen. Koop daarom in die natuurvoedingswinkels een setje waarin je de taugébonen kunt laten uitlopen. Maar kan ook simpeler.

Want treinen worden ernstig vervuild door reizigers. Niet in de laatste plaats door NS zelf die ook nog eens eigen afval propageert middels Starbucks. Het resultaat in elke Intercity. En waar afval ligt, wordt afval gedeponeerd, Hollandse mentaliteit, de duivel schijt op de grote hoop:

Dit is zelfs in de gezondheidszorg een groot probleem. Daar flikkert men doodleuk naalden en aardewerk in de glasbak. "Het is scherp en dus".

Het is gewoon "afvaldag" en vol of niet, de kliko gaat aan de weg en wordt in behandeling genomen. Dat kost tijd en energie, maar daar houdt niemand zich mee bezig, ook het Renkumse MEC (Milieu Educatie Centrum) niet. Hier kent men:

Gelukkig is het MEC ter ziele. Plastic moet je gewoon niet veroorzaken. En dat is ook goed mogelijk. Een paar mogelijkheden voor de dagelijkse levensbehoeften:

Het commentaar van 6 enthousiaste reizigers. Let op het taalgebruik:

@Klimaatcombi @ROVER_online Maar we gaan deze week flyers uitdelen met daaraan een plastic zakje. Zodat reizigers gestimuleerd worden.

@Klimaatcombi @ROVER_online Ja, maar wij zijn de NS niet. Dit zit toevallig zo gebundeld. Het gaat ons erom reizigers te stimuleren hun 1/2

Dat gebeurd ook, door 6 enthousiaste reizigers. We willen graag papieren biozakjes uitdelen, maar die zaten 1/2

Uit "Schoonindetrein": Het traject van Den Haag Centraal naar Venlo (en terug) blijft een zorgelijk traject. Afgelopen dinsdag 13 mei 2014 meldde we al dat er treinen op het traject rijden beschamend waren. We kregen op een uur ruim 25 meldingen dat de trein onacceptabel vies zou zijn. Naar onze metingen bleek het inderdaad een smerige boel.

Dit is het bekende hotemetotenforensentraject. Hier een 1e klascompartiment. Mensen die het verdommen om in de buurt van hun werk te gaan wonen, bij wie de thermosfles onbekend is en zich een uur lang stierlijk vervelen. Dan gaan ze net als een stel alleen gelaten honden de boel slopen.

De site zelf blinkt ook niet uit door slimheid, foto's van 4.608px × 3.456px zijn geen uitzondering. Dat maakt de site onnodig traag, maar dat past volledig bij hun denkwijze.
Lees meer en geniet:

En tot slot, deze onzin: "TNO: vrachtwagens zonder chauffeur zijn de toekomst". is in de toekomst in het cabaret een toplacher.
En NS stuurt een factuur met het astronomische bedrag van 0.01 Euronen.


De meesten worden liever door lof geruineerd, als door kritiek gered.


Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Emailaders rechterkolom.

Bekijk Klimaatkombi helemaal________________________________________________________________________________.
MailMail