Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

22-5-2014. NS gaat in 2018 volledig over op groene stroom, ook voor het goederenvervoer. En let op, stroom van de wind. Het goedkoopst en betrouwbaarst. Wind waait er ook in de wintermaanden als de opbrengst van de geplugde zonnepanelen niet meer dan 8% is. En de kosten:

NS heeft een begin gemaakt en kan nog veel verder. Modulair spoor is het toverwoord. In de jaren 80 ingezet met de dubbeldekkers DDAR. Deze worden nu omgebouwd tot DDZ. Hiermeer kan zowel een Intercity- als stoptreindienst gereden worden en dat gebeurt ook al. Sinds kort zijn er treinstellen DDZ-3 en DDZ-6 op de baan. Gezeur over te korte treinen kan nu voorgoed voorbij zijn. Als NS even nadenkt kunnen er treinstellen DDZ-4, DDZ-5, DDZ-7 en DDZ-8 en alle tussenvormen samengesteld worden. Kijk wat de Zwitsers hier voor pionierswerk gedaan hebben.

NS heeft met het DDZ-concept het voordeel dat door de overgangen met gummiwulst alle bestaande materieel aan elkaar gekoppeld kan worden en personeel en reizigers door de hele trein kunnen lopen. Ook kan defekt materieel simpel weggesleept worden. NS moet dus niet meer zeuren dat er niet verlengd kan worden, want dat kan dus wel. De volgende combinatie (en vele anderen) zijn nu mogelijk.

Waarmee ook het probleem van de omschakeling naar 25 KV voor een groot deel is opgelost, waar het tractie betreft. Rest nog een mentaliteitsverandering waar het de reizigers betreft. En ook dat kan simpel opgelost worden. Simpel de afvalgeneratoren als Starbucks en consorte negeren. Op tijd je bed uit komen en thee of desnoods koffie zetten. Boterhammetje in trommeltje mee en het afvalprobleem is getekkeld.

Verder gewoon in de buurt van je werk gaan wonen, zodat je niet zo vroeg de deur uit moet.

Want treinen worden ernstig vervuild door reizigers. Niet in de laatste plaats door NS zelf die ook nog eens eigen afval propageert middels Starbucks. Het resultaat in elke Intercity. En waar afval ligt, wordt afval gedeponeerd, Hollandse mentaliteit, de duivel schijt op de grote hoop:

Dit is zelfs in de gezondheidszorg een groot probleem. Daar flikkert men doodleuk naalden en aardewerk in de glasbak. "Het is scherp en dus".

ShoutboxHet is gewoon "afvaldag" en vol of niet, de kliko gaat aan de weg en wordt in behandeling genomen. Dat kost tijd en energie, maar daar houdt niemand zich mee bezig, ook het Renkumse MEC (Milieu Educatie Centrum) niet. Hier kent men:

Gelukkig is het MEC ter ziele. Plastic moet je gewoon niet veroorzaken. En dat is ook goed mogelijk. Een paar mogelijkheden voor de dagelijkse levensbehoeften:

Het commentaar van 6 enthousiaste reizigers. Let op het taalgebruik:

@Klimaatcombi @ROVER_online Maar we gaan deze week flyers uitdelen met daaraan een plastic zakje. Zodat reizigers gestimuleerd worden.

@Klimaatcombi @ROVER_online Ja, maar wij zijn de NS niet. Dit zit toevallig zo gebundeld. Het gaat ons erom reizigers te stimuleren hun 1/2

Dat gebeurd ook, door 6 enthousiaste reizigers. We willen graag papieren biozakjes uitdelen, maar die zaten 1/2

Uit "Schoonindetrein": Het traject van Den Haag Centraal naar Venlo (en terug) blijft een zorgelijk traject. Afgelopen dinsdag 13 mei 2014 meldde we al dat er treinen op het traject rijden beschamend waren. We kregen op een uur ruim 25 meldingen dat de trein onacceptabel vies zou zijn. Naar onze metingen bleek het inderdaad een smerige boel.

Dit is het bekende hotemetotenforensentraject. Hier een 1e klascompartiment. Mensen die het verdommen om in de buurt van hun werk te gaan wonen, bij wie de thermosfles onbekend is en zich een uur lang stierlijk vervelen. Dan gaan ze net als een stel alleen gelaten honden de boel slopen.

De site zelf blinkt ook niet uit door slimheid, foto's van 4.608px × 3.456px zijn geen uitzondering. Dat maakt de site onnodig traag, maar dat past volledig bij hun denkwijze.
Lees meer en geniet:

En tot slot, deze onzin: "TNO: vrachtwagens zonder chauffeur zijn de toekomst". is in de toekomst in het cabaret een toplacher.


De meesten worden liever door lof geruineerd, als door kritiek gered.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMail