Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

28-12-2016. Oudjaarsknaller: Over vijf jaar loopt het verkeer in de Randstad helemaal vast'

Dit is niet eens de randstad, maar Oosterbeek in 2008. En ook daar werd de tram GESLOOPT!

2021 Steden slibben dicht. De komende vijf jaar verdubbelt de chaos. Te lang lag de focus op het oplossen van files op hoofdwegen.

Zonder ingrijpende maatregelen zullen veel Nederlandse steden over vijf jaar tijdens de spits dichtslibben. De chaos zal in elk geval twee keer zo erg zijn als nu, blijkt uit een analyse die het CROW, een platform voor verkeer, vervoer en infrastructuur, op verzoek van Trouw heeft gemaakt.

Tijdens de spits alleen nog maar stapvoets rijden in de stadscentra van provinciesteden als Kampen, Zwolle en Leeuwarden. Volgens het verkeerskenniscentrum CROW gaat dat gebeuren, als er de komende jaren niets verandert.

De berekening is gebaseerd op de toename van de vertraging op snelwegen die het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) voor de komende vijf jaar voorspelt. Als gevolg van de aantrekkende economie en de lage brandstofprijs verwacht het KiM 38 procent meer files.

Vertaald naar de steden leidt dat in die periode volgens het CROW tot een verdubbeling van de filedruk doordat wegen, kruispunten en rotondes in de spits hier nu vaak al vol zitten. Neemt de hoeveelheid verkeer toe, dan stijgt het aantal files exponentieel.

De problemen worden vooral verwacht in de Randstad, maar ook een aantal steden waar de vertraging tot nu toe binnen de perken is gebleven, kan een forse toename verwachten. Het gaat bijvoorbeeld om Kampen, Leeuwarden, Groningen, Apeldoorn, Zwolle, Arnhem, Tilburg, Breda en Eindhoven.
Lees meer:

En het KiM is in handen van Ministerie van Infrastructuur en Milieu. Ja deze (links) en deze (rechts):

Medeplichtigen!

Hiervoor is jarenlang gewaarschuwd en nu ga je het meemaken.
Wat een feest.

En een feest wordt het:  Vooruit, 1 keertje dan nog, om het af te leren. . Of niet? t.co/Nx0Dofjd9b

Geen verbreding dus, denk dat dit nu wel duidelijk is!
Toch?

Zie ook de video! Meer medeplichtigen? De VARA, ook niet gehinderd door enige kennis van eigendomszaken. En het bezit veroorzaakt nog veel meer lachwekkends. Wie heeft er geen schoolplein voor z'n deur? En al eens naar buiten gekeken op een mistige dag in november of januari?

Eerst Schultz van Haegen uit Leiden, die naam komt bekend voor, wil ook elektrisch rijden. Er rijdt daar een trein en vroeger zelfs een interlokale tram,  gesloopt.
Louis Dekker doet het voorlopig niet met een stekker!


Het zelfde geldt voor het overige fossiele transport met hun dagelijkse problemen. Vandaag is het 10 jaar gelden dat de VS aanleiding zag om de aanvoer van olie met geweld te verzekeren. Dat was nog heel direkt. Dagelijks zijn er talloze simpele schermutselingen als deze: Uit Transport-online: Op de A22 gebeurde vanuit Beverwijk richting Velsen tussen het knooppunt Beverwijk en de Velsertunnel een ongeval waarbij een personenauto knel kwam te zitten tussen de geleiderail en een vrachtwagen. Dat meldt de Verkeersinformatiedienst dinsdagavond. Meer lezen:

Na een stevig onweer bijgewerkt 31-5-2016. 'Mama heeft een auto gekocht' en zo een dodelijke ontwikkeling in gang gezet. Kortzichtig egoistisch gedrag. Men kijkt niet verder dan z'n neus lang is.

Wie een auto koopt gaat nooit meer met het openbaar vervoer, laat staan het OV op het (smal)spoor. Smalspoor is er in Nederland ook helemaal niet meer.

De Zuid-Hollandse RTM is in 1965 gestopt. De NBM in 1946, NZH in 1961 en de LTM in 1949.

Dat betekent ook dat verreweg de meeste vracht over de weg gaat. Banden, die gaandeweg in zee verdwijnen. Om over CO2 en de weersextremen maar te zwijgen. Onweersbuien worden elk jaar heftiger. De Duitsers spreken al van natuurrampen. Lees meer:

Dan heeft Nederland nog de NS die nauwelijks kennis heeft van de mogelijkheden van z'n materieel. Lees daarom onderstaand bericht en zie het gebruik van het systeem  "Blokkendoos" in andere landen. De Zwitsers, maar ook de Duitsers weten personenverkeer met goederenverkeer te combineren.

De Hollandse "Blokkendoos". Defekt materieel is met een klein rangeerlokje in delen naar de werkplaats te brengen, zoals in deze video getoond wordt.

Met de motorrijtuigen en rijtuigen werden min of meer vaste combinaties (treinstammen) gevormd, meestal bestaande uit twee motorrijtuigen in treinschakeling en twee of drie tussenrijtuigen. De motorwagens waren aanvankelijk aan één zijde voorzien van een stuurstand. Ter vergroting van de inzetbaarheid werden later ook motorrijtuigen afgeleverd die waren voorzien van een vouwbalg, met daarnaast een (naar hedendaagse maatstaven krappe) bestuurderscabine.

Door de aanwezigheid van buffers en schroefkoppelingen kon dit materieel ook in getrokken treinen worden ingezet. Andersom konden ook andere typen rijtuigen, indien voorzien van een stuurstroomleiding, in blokkendoostreinen worden ingezet. Dit was vanaf 15 mei 1928 het geval in treinen op de Oude Lijn, waarin CIWL-restauratierijtuigen waren opgenomen. Lees meer:

Slechts voldoende vermogen toevoeren. En dat is goed mogelijk met de nieuwe TRAXX.

Zo kan NS een nieuwe loot aan de stam toevoegen, NS-GmP (Goederentrein met Personenvervoer).

En vertel niet dat je geen alternatieven hebt gezien. En de oplossing is even simpel en al even vaak gepresenteerd:

Ook de rekening van dit beleid zal binnen niet al te lange tijd gepresenteerd worden. Deskundigen spreken al van een oververhitte onleefbare planeet.


Zo'n projekt kan met prima met waterstofgas of biomassa gestookt worden. Houtwallen en wind bezorgen je de brandstof i.p.v. maisvelden, die slechts veevoer zijn. Want Hollanders lopen alleen warm voor barbeknoei en McDonalds.

Om het klimaat te redden zal het toch echt anders moeten.

Zie ook Waterstof.

Een uitsnede uit de tekst: Er is een schoon en veilig alternatief voor Gronings gas, stelt energieprofessor ad van wijk: waterstof. te maken uit water en zon of wind. met als restproduct geen CO2, maar zuiver water. ,,Waterstof is de ontbrekende schakel in de energietransitie.”

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn: een alternatief voor aardgas dat we kunnen produceren met windmolens op zee en zonnepanelen in de woestijn of op onze daken. En dat bij verbranding niet bijdraagt aan klimaatverandering, omdat het restproduct geen broeikasgas is, maar waterdamp. Toch bestaat het: waterstof. Ad van Wijk, hoogleraar Future Energy Systems aan de TU Delft, ziet er gigantische kansen in.

Energie dreifach genutzt: Beispielhafte KWKK-Projekte https://t.co/KgbDJWfKqb #Pressemitteilung

Snippers onstaan ook na het snoeien door de gemeente van tuinen en parken. Ook dit hout kan gebruikt worden als brandstof. Kostprijs 25-2-2005 EEN Euro/m³. Daar kan op dit moment geen enkele andere brandstof tegenop. En, het mooiste CO2-neutraal. Dat betekent dat de CO2 die vrijkomt bij ELKE verbranding, wordt door de groeiende bomen weer opgenomen en de bomen staan hierbij weer zuurstof af.

Als afscheidingen van boerenpercelen werden vroeger houtwallen, heggen gebruikt. In deze heggen broeden honderden insekteneters. Duizenden muggen worden door hen opgeruimd. Deze heggen moeten van tijd tot tijd gesnoeid worden. Ook dit is....

H O U T !!

De domme Hollanders hebben hout volledig verbannen. Hollanders haten groen. Bomen worden omgehakt voor het verkeer, tuinen veranderen in betonwoestijnen. Holland haat groen en wordt nu geterroriseerd door insektenplagen die alleen nog bestreden kunnen worden met de gifspuit.
En zo combineer je elk seizoen de energie voor een duurzaam transport.
De Zwitsers en Duitsers kunnen dat ook. Goederenwagens achter deze DDZ is geen probleem. Zoals Duitse en Zwitserse dubbeldekkers laten zien.

Ook zal de bevolking eindelijk moeten omscholen. Het merendeel van het goederenvervoer zal per trein moeten en Prorail zal de gesloopte infra moeten herstellen Waarom hebben bedrijven geen spooraansluiting meer? Waarom hebben treinstellen geen afdeling voor post en andere goederen?

Dat is toch simpel in te passen? Het buitenland doet dit toch ook? Zie onderstaande voorbeelden. Bouw de "Koplopers" om zodat bestaand getrokken materieel overal ingezet kan worden.

Intercitymaterieel (kortweg ICM) is een treinstel van NS Reizigers dat voornamelijk gebruikt wordt in Intercitytreindiensten. De materieelnaam is Plan Z. De trein kreeg de bijnaam Koploper, vanwege de zogenaamde doorloopkop. Na de modernisering van de treinstellen is deze doorloopkop verwijderd. De gereviseerde treinen worden ook wel Intercitymaterieel modern (kortweg ICMm) genoemd.

De gemoderniseerde 4013 (ICMm) naast een nog niet gemoderniseerde koploper (ICM). Bij de 4013 is de doorloopkop verwijderd, wat te zien is doordat er geen naad middendoor loopt. Lees meer:

Wat een onzin. Zie de mogelijkheden van goederenvervoer icm een personentrein. Zelfs een schoolreisje kun je met deze Zwitserse Blokkendoos simpel realiseren. Stel treinen samen met een motottijtuig voor en achter, zoals de SOB met de Voralpen-express doet.

En desnoods nog één in het midden. En dubbeldeks materieel?

Hier kun je nog een motorrijtuig met bagage-afdeling (DDZ) inzetten zodat fietsers niet hoeven te rennen omdat bij NS de fietsruimte vóór of achter in de trein geplaatst is.

De Süd-Ost-Bahn kent hellingen met stijgingen tot 5%. Dan moet je wel voldoende vermogen inzetten.

Ook dat doet het buitenland anders. Hier in Toronto (Canada) toont men hoe elk materieel te combineren is met alles. Zelfs met standaard materieel. Gebruik je fantasie als je kinderen opvoedt.

Door de buitendienststelling van Mat '24 (Blokkendozen) in de reizigersdienst, kwamen elektrische motorrijtuigen beschikbaar. Een aantal motorrijtuigen werd dan ook verbouwd tot postmotorrijtuigen en genummerd in serie mP 9200. Nu kon de post los van reizigerstreinen vervoerd worden in elektrisch materieel met vergelijkbare snelheid. Tussen 1956 en 1960 werden in totaal 25 Blokkendoos-motorrijtuigen verbouwd tot motorpost. Lees meer:

En zolang er post vervoerd kan worden, is ander klein stukgoed ook geen probleem. Gewoon in de reguliere trein/tram, zoals men dat altijd al deed.

Hier is sprake van een stevige domheid, door de domroep met reclame voor voor auto's en junkmuzeik aangewakkerd.

Een sprekend voorbeeld levert twitter aan de Slowaaks-Oekrainse grens:

Genial: der Schlafwagen hing am Triebzug! #HochzeitsReLvivEl https://t.co/ViELD5qSre

Tobbers bij NS_online die zelfs geen raad weten met een andere plaats voor de lok, dan vooraan in de trein.

De Zwitserse SBB plaatst een lokomotief in het midden van een trein. De reaktie van een NS-medewerker die totaal onbekend is met de talloze mogelijkheden.

Ik vraag me af of de machinist dan nog wat kan zien. ^IK

Op de meeste stations is wel een mogelijkheid om de draadcontainer te lossen en naar één van de winkels te brengen. Het aantal winkels zal dan ook toenemen. Dat is echter de eerste stap. Het gigantische forensenverkeer zal afnemen. Evenals het gemopper op vertragingen en ontbreken van wifi in de trein.

Al zolang er treinen rijden, vindt er postvervoer per spoor plaats. Dit gebeurde voornamelijk in speciale postrijtuigen die meereden in reizigerstreinen. Daarnaast reden ook treinen met uitsluitend postvervoer. Deze reden voornamelijk 's nachts. Met de komst van het stroomlijnmaterieel in de jaren dertig, werden ook speciale stroomlijnpostrijtuigen ontwikkeld. Deze rijtuigen hadden automatische koppelingen en konden dus alleen met treinstellen meerijden. Daarnaast werd ook in de treinstellen zelf vaak post vervoerd.

 Omdat het meevoeren van post in reizigerstreinen door het laden en lossen regelmatig voor vertraging zorgde, werd in de jaren vijftig besloten om de post zo veel mogelijk gescheiden van het reizigersvervoer te vervoeren.


De beste manier om de toekomst te voorspellen is hem uit te vinden.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMail